گردش آزاد اطلاعات

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

غلامحسین الهام سخنگوی دولت، در حالی که دولتش در ماه گذشته سیستم ارسال اس ام اس را چندین روز قطع کرد و اینترنت را بکلی فیلتر کرده و فعلا از دستگاهی به نام کامپیوتر جز برای فال ورق استفاده نمی توان کرد، و همچنین همین دولت بکلی ارتباطات ماهواره ای، رادیویی و حتی ارتباطات شخصی افراد را محدود کرده و ساعت منع عبور و مرور را محض تفریح اعلام نموده است، و همچنین همین دولت در همین ماه گذشته مقادیر معتنابهی خبرنگار را دستگیر و چند نشریه را توقیف و بطور کلی اطلاعات را در داخل ایران منجمد کرده است، در یک گفتگوی مطبوعاتی با خبرنگارانی که هنوز زندان نرفته اند، یا تازه از بازجویی کردن در زندان آمده اند، اعلام کرد: “ گردش آزاد اطلاعات لازم است.” آگاهان پس از شنیدن این جمله بیست بار محکم سرشان را به دیوار کوبیده سه نفر از آنها عش کرده و چندین نفر از آنان دق فرموده و بقیه آگاهانی که حالت نسبتا متعادل داشتند، روش های گردش اطلاعات در دولت نهم و دهم را بشرح زیر بیان کردند.

 

گردش آزاد اطلاعات اس ام اس: اس ام اس یک واحد بسیار کوچک اطلاعاتی است، مثلا یکی برای دیگری می نویسد “ شام حاضره بیا خونه” و یا دیگری می نویسد “ طرف امیرآباد نیا دارن ناجور می زنن” یا مثلا می گوید “ اینجا داره ناجور تقلب می شه” یا مثلا می نویسد “ دارن می آن، ممکنه بگیرنم” در این حالت اس ام اس ارسالی صاف می رود همانجا که باید برود و اصلا گردش نمی کند، به همین دلیل بهترین راه برای گردش آزاد اطلاعات در این مورد این است که از بیخ آن را قطع کنیم، وقتی آن را قطع کردیم، همه سرگردان می شوند و اطلاعات به گردش می افتد ضمنا انتخابات هم به همان نتیجه که باید می رسید می رسد.

 

گردش آزاد اطلاعات از طریق ماهواره: ماهواره یک واحد گنده اطلاعاتی است که با آن از برنامه آشپزی تا اخبار و فوتبال و استار آکادمی و فرندز و لس آنجلسی ها و بی بی سی قابل دریافت است. اگر دریافت ماهواره مستقیما صورت بگیرد، همه ملت با چشم های گشاد هی زل می زنند به تصاویری که صد متر آنطرف تر از خانه شان در حال اتفاق است و احتمال دارد که امنیت ملی شان لک بردارد یا با دیدن تصاویر به مسوولان محترم اهانت کنند و خواهر و مادرشان را به گردش اطلاعاتی ببرند، برای همین دولت نهم برای گردش آزاد اطلاعات مقادیر معتنابهی پارازیت ول می کند روی خطوط ماهواره و در نتیجه مردم نمی توانند تصاویر را ببینند، به همین دلیل آنهایی که در اصفهان تصویر را می بینند، تلفنی به آنهایی که در تهران هستند خبر می دهند و آنها هم خبرش را به کسانی که ماهواره ندارند می دهند و همین طور اطلاعات گردش می کند در همه کوچه و محله ها و احتمالا در یک کوچه بن بست هم ممکن است گم بشود، پس نتیجه می گیریم بهترین راه برای افزایش گردش آزاد اطلاعات از طریق ماهواره استفاده از پارازیت است. البته روش های دیگری هم برای گردش آزاد اطلاعات از طریق ماهواره وجود دارد، مثلا می توان با لگد دیش ماهواره را پرت کرد کنار یا با دیلم کوبید وسط دیش ماهواره و گردش اطلاعات را تسریع کرد.

 

گردش آزاد اطلاعات از طریق روزنامه: در این مورد چون مردم ایران ده دوازده سال حداقل و سی سال حد متوسط و صد سال حداکثر تجربه دارند، زیاد بحثی نمی کنیم. بهترین راه گردش آزاد اطلاعات از طریق مطبوعات این است که روزنامه را توقیف و اعضای آن را دستگیر و پس از اعتراف به انواع جرائم آزاد کنند و بعد هم هر چه روزنامه هست تبدیل به مقوا کنند تا وقتی شیرینی می خرند با دقت به مقواهای شیرینی( روزنامه های سابق) نگاه کنند و ببینند که قبلا لای این مقواها چه کلماتی وجود داشت. در این جریان مردم چون روزنامه ندارند، هی برای گردش آزاد اطلاعات به خیابان و مهمانی و میوه فروشی و پارک می روند و در جریان گردش در اماکن فوق کلی اطلاعات آزاد به دست می آورند که عمرا اگر روزنامه ها جرات چاپش را داشته باشند، به همین دلیل بهترین راه برای گردش آزاد اطلاعات روزنامه ای توقیف آنهاست، به همین دلیل پیشنهاد می شود به قاضی سعید مرتضوی که یکی از عوامل آشکار، پنهان و نیمه پنهان گردش اطلاعات است لقب “ سعید گردشی” یا “ سعید فرفره” را هم بدهند.

 

گردش آزاد اطلاعات از طریق اینترنت: مهم ترین راه گردش آزاد اطلاعات اینترنت است، و بهترین راه گردش آزاد در این رسانه کند کردن سرعت شماست که باعث می شود حسابی گردش کنید، مثلا می خواهید وارد اینترنت بشوید، اما فیلترشکن ندارید، سوار ماشین تان می شوید و برای گردش آزاد اطلاعاتی به خانه پسرعمه تان می روید و در آنجا همه خبرها و فیلترشکن را می گیرید. بعد برمی گردید خانه و وارد اینترنت می شوید ولی تا می آئید گردش آزاد اطلاعاتی کنید می بینید اینترنت اینقدر کند است، مثل اینکه با فورغون رفته باشید پارک برای گردش آزاد. در همین حال یک فایل تصویر از راهپیمایی که یک کیلومتر آنطرف خانه تان برگزار شده پیدا می کنید و می خواهید آن را داونلود کنید. حالا دو ساعت وقت دارید تا آن فایل داونلود شود. به پشت بام می روید و شروع می کنید به گفتن الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور، در همین حال همسایه تان نیلوفر خانوم را می بینید که او هم مشغول گردش آزاد اطلاعات است و دارد فریاد می زند، بعد کلی خبر و اطلاعات و آخرین اطلاعیه میرحسین موسوی و خبرملاقات ابطحی با خانواده و روش راه اندازی راهپیمایی ده میلیون نفری در بیست ثانیه از محسن سازگارا را می شنوید و برمی گردید به خانه و فایلی که داونلود شده است می بینید، یک دفعه تصویر خودتان را می بینید که دارید راهپیمایی می کنید، در همین موقع در خانه تان می شکند و شما را برای گردش آزاد اطلاعاتی به اوین می برند.

 

گردش آزاد اطلاعات در اوین: یکی از راههای اصلی گردش آزاد اطلاعات، دسترسی به تولید کنندگان اطلاعات است. برای این کار دولت نهم تصمیم گرفته است یک تور تفریحی اطلاعاتی گردشی در بند 209 بگذارد، در آنجا افراد می توانند کلیه تولید کنندگان خبر و اطلاعات مانند سعید حجاریان، ابطحی، تاج زاده، رمضان زاده، بهزاد نبوی، محمدرضا جلایی پور و احتمالا بیل گیتس را ملاقات کنند.

 

نتیجه گیری اخلاقی: هر وقت جلویتان را گرفتند، دور بزنید و گردش آزاد اطلاعاتی کنید.

نتیجه گیری سیاسی: دولت نهم نصفش زیرزمینی است، آن نصف دیگر هم واقعا رو دارد.