جن خوب هم داریم که خدمات می دهد

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» دفاع سایت نزدیک به مشایی از جن گیری:

سایت نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی در مطلبی با استناد به قرآن و روایات اسلامی از وجود “جن بد” و “جن خوب” خبر داد. به نوشته “محرمانه آنلاین”، بعضی “افراد” قادرند جن بد را طرد کنند و جن خوب را “به خدمت” بگیرند.

این مطلب پس از آن نوشته شد که در هفته های گذشته اخبار و گزارش های فراوانی درباره ارتباط میان تعدادی “جن گیر” با منصوبان دولت احمدی نژاد مانند اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر ریاست جمهوری و محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور منتشر شد.

اگرچه احمدی نژاد در جلسات اخیر هیات دولت این مسائل را رد کرد و گفت که بیان آنها باعث “انبساط خاطر” شده اما سایت های نزدیک به اصولگرایان منتقد دولت با انتشار گزارش هایی مدعی وجود چنین ارتباطاتی هستند.

استناد آنها نیز به سخنان چهره ها و مقامات بلندپایه جریان حاکم در ایران است که در هفته های گذشته از ارتباط میان “جریان انحرافی” در دولت اصولگرا با “مسائل شیطانی و اجنه” خبر داده اند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، غلامعلی حدادعادل و حسین فدایی از جمله این افراد هستند که به عنوان چهره های شاخص اصولگرا مدعی “تسخیر” دولت احمدی نژاد توسط اجنه شده اند.

در این میان، اخبار زیادی نیز درباره دستگیری تعدادی جن گیر که وظیفه برقراری ارتباط میان جن ها با احمدی نژاد و مشایی را داشتند منتشر شده است. برپایه این گزارش ها در جریان بازجویی از یکی از این جن گیرها به نام “عباس غفاری” بازجوی او به طور مشکوکی کشته شده است.

در چنین فضایی سایت “محرمانه آنلاین” با اشاره به سابقه مباحث مربوط به اجنه در بین بنیانگذاران جمهوری اسلامی، آغاز این مسائل را نه مربوط به هفته های گذشته بلکه به پیش از انقلاب 1357 مرتبط کرد.

به نوشته این سایت، آیت الله مرتضی مطهری که از تئوریسین های اصلی انقلاب اسلامی به شمار می آید دو کتاب در مورد جن نوشته است.

 

جن گیری شیادی نیست

 

“محرمانه آنلاین” که پس از حذف سایت “محرمانه نیوز” جایگزین این سایت نزدیک به رحیم مشایی شده، همچنین افزوده که به باور مسلمانان جن به “عالم نامحسوس” تعلق دارد و اعتقاد به وجود آن نیازمند “استدلال عقلی و علمی” نیست.

این سایت افزوده که به باور مسلمانان باید این امکان را پذیرفت که افرادی قادرند “جن بد” را طرد کنند و “جن خوب” را به خدمت بگیرند.

رسانه نزدیک به رحیم مشایی در اثبات این مسئله به “علمای اسلام” استناد کرده است که می گویند “چون جن می‌تواند فاصله‌های زمانی و مکانی را در چشم برهم زدنی طی کند، امکان آگاهی از خبرهایی را دارد که انسان از آن بی‌اطلاع است.”

“محرمانه آنلاین” نوشته که جن، هم می‌تواند انسان را تسخیر کند هم ممکن است توسط او تسخیر شده و به خدمت گرفته شود بنابراین “در چارچوب اعتقادات مذهبی مسلمانان” و “برخلاف آنچه در ادبیات سیاسی ماه‌های اخیر رایج شده”، “جن‌گیری” الزاما مترادف “شیادی و کلاهبرداری” نیست.

به نظر می آید این بخش از مطلب در پاسخ به آن دسته از اصولگرایان و چهره های وابسته به جریان حاکم باشد که در روزهای اخیر با اشاره به ارتباطات میان دولت با جن گیرها، این کارهای منصوبان احمدی نژاد و شخص او را شیادی و کلاهبرداری معرفی کرده اند.

سایت حامی مشایی پس از ذکر برخی خصوصیات اجنه مانند اینکه این مخلوق از آتش آفریده شده، به نقل از اساتید دین آورده که “از آنجا که در قرآن بر وجود جن تاکید شده، خرافات خواندن آن نفی قرآن و شرک محسوب می‌شود.”

 

“جریان نفاق” در پاسخ به “جریان انحرافی”

این مطلب محرمانه آنلاین با واکنش سریع سایت اصولگرای جهان نیوز مواجه شد که در  نوشته ای، آن را “دفاع سایت نزدیک به مشایی از جن گیری” عنوان کرد.

این سایت نزدیک به علیرضا زاکانی، نماینده تهران از جمله سایت های اصولگرا بود که در ماجراهای اخیر اخبار و اطلاعات زیادی درباره ارتباط میان جن گیرها با دولت احمدی نژاد منتشر کرده است.

اما در واکنش به این گزارش سایت جهان، محرمانه آنلاین در مطلبی جداگانه نوشت که “سایت های ضد دولتی و منتسب به جریان نفاق که این روزها برای تخریب و تضعیف دولت خدمتگزار گوی سبقت از رسانه های ضد اتقلاب را ربوده اند این بار نیز با تاسی از مرام بی اخلاقی و دروغ پردازی های خود در عرصه رسانه پیرامون یک خبر علیه محرمانه آنلاین اقدام به انتشار اخبار دروغ و کذب کردند.”

“جریان نفاق” عنوانی است که سایت های نزدیک به دولت و حامی رحیم مشایی در واکنش به “انحرافی” خوانده شدن خود به اصولگرایان منتقد اطلاق می کنند.

به نوشته سایت نزدیک به مشایی، شاید در مرام و مسلک جریان نفاق “پرداختن به یک مسئله اثبات شده” در احکام دینی ما مسلمانان دفاع از زشتی ها باشد.

این سایت با اشاره به مطلبی در سایت فردا که نزدیک به محمدباقر قالیباف شهردار تهران شناخته می شود، نوشت که “جریان نفاق با این اقدام آماتوری خود نشان داد که از طرح مباحث تحلیلی و تفسیری و پر مغز فارغ از جنبه های سیاسی و جناحی به شدت عصبانی می شود.”

محرمانه آنلاین در پایان از اینکه “زمینه ساز عصبانیت این جریان مشکوک” شده ابراز خوشحالی کرده است.

 

“جنیان کافر” هم وارد می شوند

مطلب مورد اشاره سایت نزدیک به مشایی در وبسایت فردا در واقع بازنشر بخشی از کتاب “معارف قرآن” نوشته مصباح یزدی است که در آن، این روحانی تندروی جمهوری اسلامی از “امکان تسخیر جن” برای “کسانی که به “اذن الله ولایتی دارند” خبر داده است.

فردا به نقل از مصباح یزدی نوشته که این افراد می توانند “جنیان کافر را تحت فرمان خویش درآورند.”

این عضو مجلس خبرگان رهبری که از حامیان اصلی محمود احمدی نژاد به شمار می رفته، پیش از این در ملاقات با تعدادی از اعضای سپاه پاسداران گفته بود: “دین را باید از علما و فقها یاد گرفت نه از مرتاض و جن گیر به استناد اینکه آنها کارهایی انجام می دهند که دیگران از انجام آن عاجزند.”

او سه روز پیش نیز در سخنانی با اشاره به بعضی از رفتارهای صورت گرفته با افراد، از “رفتارهای سبک” در عزل بعضی از وزیران توسط احمدی نژاد انتقاد کرد.

مصباح یزدی با انتقاد از احمدی نژاد گفت: “ اینکه آدم جوری رفتار کند که نزدیک‌ترین دوستان و صمیمی‌ترین همکارانش هم آزرده و با او مخالف شوند و توی روی او بایستند، این رفتار برای یک سیاستمدار در هیچ منطقی پذیرفته نیست.”

عضو مجلس خبرگان رهبری سپس “بهره هوشی” احمدی نژاد را به “تصدیق دوست و دشمن، بالاتر از حد متعارف” عنوان کرد و با اشاره به نفوذ رحیم مشایی بر او پرسید: “پس چگونه {احمدی نژاد} شیفته یک شخص عادی می‌شود؟آن هم شیفتگی‌ای که چنین حرکات نامعقولی از او سر بزند! یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از ۹۰ درصد معتقدم که او سحر شده است.”