ساکتین و صامتین و غائبین

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

ثبت نام انتخابات امروز ادامه یافت. ظاهرا 461 نفر که 21 نفرشان زن بودند، تعدادی از آنها طرفدار دولت بودند و یک نفر که سه سال قبل اصلاح طلب بود، ولی وقتی دید اصلاح طلبان چفیه نمی اندازند، به حقیقت پی برد، برای نامزدی مجلس ثبت نام کردند. به نظر نمی رسد تا اصلاح طلبان قصد ثبت نام در این انتخابات را داشته باشند. فعلا اصولگرایان اطمینان دارند که برنده انتخابات خواهند شد، مگر اینکه خودشان به خودشان ببازند. اما و اگر برای تائید صلاحیت عوامل فتنه، عناصر فتنه، ساکتین فتنه، کاسبان فتنه، جریان فتنه، سران فتنه، جریان خاص، جریان بی بصیرت، جریان انحرافی جدی است و سایت های اینترنتی طرفدار حکومت، سعی می کنند نشان بدهند که نصف اصولگرایان ثبت نام کننده اصلاح طلب هستند، ولی هنوز اسم این افراد مشخص نیست، یعنی اسم شان مشخص است، ولی هنوز اعتراف نکرده اند که کی اصلاح طلب شده اند. با توجه به اینکه باهنر گفته است که “اصولگرایان تقلبی” و “ساکتین فتنه” نباید ثبت نام کنند و مطهری نسبت به حضور “کاسبان فتنه” هشدار داده است، پیش بینی می شود تا هفته بعد گروههای زیر مورد هجمه پیش از انتخابات قرار بگیرند.   

ساکتین فتنه: کسانی که زمان فتنه ساکت بودند.

صامتین فتنه: زمان فتنه فریاد اعتراض علیه فتنه می کشیدند ولی صدایشان قطع بود.

سارقین فتنه: کسانی که به بهانه فتنه می خواستند خمینی را بدزدند و مال خود کنند.

خادمین فتنه: کسانی که در زمان فتنه اصلا نبودند، ولی از راه دور خدمت می کردند.

غالطین فتنه: کسانی که بعد از فتنه به غلط کردن افتادند و حالا به کتک خوردن افتاده اند.

خائفین فتنه: کسانی که با شجاعت توی دهن فتنه گران نمی زدند، بلکه با ترس می زدند.

خالطین فتنه: کسانی که در زمان فتنه به جای اینکه اعتراض کنند هی دماغ شان را می گرفتند.

خابزین فتنه: نانواهای فتنه گری که تنور فتنه را داغ نگه می داشتند.

غائبین فتنه: کسانی که اصلا در فتنه نبودند، ولی قیافه شان یک جوری است.

تائب الساکتین فتنه: کسانی که اول فتنه ساکت بودند، بعد از سکوت شان توبه کردند.

ناظمین فتنه: کسانی که به فتنه نظم می دادند و باید بروند بمیرند.

کاظمین فتنه: کسانی که در جریان فتنه خشم شان را فرومی دادند و حالا بیرون نمی آید.

بالشین فتنه: کروبی و موسوی که برای فتنه مثل بالش بودند و به آنها تکیه می کردند.

لائبین فتنه: کسانی که وسط فتنه داشتند بازی می کردند یا می خاراندند (شک بین یک و دو)

فعلا دارند روزی شش تا لقب برای فتنه گران درست می کنند، کم کم احمدی نژاد و خامنه ای هم بعید نیست جزو فتنه گران قرار بگیرند. از کلیه دوستان درخواست می شود صبر کنند ببینیم این اصولگرایان می خواهند با خودشان چکار کنند.

 

زندانی سیاسی آزاد باید گردید؟

رائول کاسترو بالاخره به هوش آمد و مستی از سرش پرید و بعد از دو سال که تصمیم گرفته بود زندانیان سیاسی را آزاد کند، سه هزار زندانی سیاسی را آزاد کرد. مانده است یازده میلیون نفر که احتمالا در سالهای آینده آزاد خواهند شد.

 

مهندس ایرانی! گوهوم!

وزیر خارجه ایران که پرچمش را مخالفان حکومت سوریه آتش زدند، در یک تماس تلفنی با وزیرخارجه سوریه که مخالفان دولت سوریه می خواهند سر به تنش نباشد، اظهار امیدواری کرد که پنج نفر مهندسین ایرانی بزودی آزاد شوند. این پنج نفر مهندس ایرانی متخصصین مربوط به برق سپاه قدس، تعمیر تانک سپاه قدس، مهندس باتوم، مهندس شیمی و گاز فلفل و یک نفر مهندس معمار برای تبدیل انبار به کهریزک  است که توسط مخالفان دولت سوریه ربوده شده و فعلا خبری از آنها نیست. دولت ایران اعلام کرد تا وقتی همه مهندسان ایرانی از جمله کلیه بسیجیان ربوده نشوند، به حضور در سوریه ادامه می دهد.

 

دلار 1570 تومان شد

هی من می گم این ورق پاره ها رو جمع کنیم نگه داریم، هی این صغرا خانوم می گه بندازش دور، می گم بابا سبزه، خوبه، به درد می خوره، می گه بابا سبز مرد، ولش کن. می گم بابا جان! سبز خودمون رو که نمی گم. سبز خودشون رو می گم. فایده نداره، نصف خونه مون شده قطعنامه های ورق پاره سازمان ملل، نصف خونه مون شده دلار که هی داره می ره بالا می خوره به سقف، بقول علی پروین نصف سومش هم شده مدرک دکترای کمبریج من و صغرا جان، چی کارش کنیم؟ تازه امروز اعلام شد بعد از اینکه دولت تصمیم گرفته بطور جدی قیمت دلار رو کنترل کنه، قیمت دلار رسیده به 1570 تومن، اگر یه کم دیگه جدی بگیرند فکر کنم برسه به دو هزار تومن.

 

دولت انحرافی، نابود باید گردد

به نظر من باهنر خیلی آدم بامزه ای است، این آدم یک درک عمیق از سیاست کشور دارد که هیچ کس دیگری ندارد، یعنی اینقدر عمیق است که هرچه توی آن فرو می رویم نمی فهمیم تهش چیست. باهنر دیروز گفت: “اصولگرایان در آینده فتنه بزرگی را رقم خواهد زد. رحیم مشائی رهبر جریان انحرافی است و احمدی نژاد روزی در برابر خامنه ای خواهد ایستاد.” ذوالنور یکی از فرماندهان برکنار شده سپاه هم که چوب دوسرطلای فتنه است، افزود: “رهبری به احمدی نژاد گفته بود می تواند استعفا کند.” غرویان هم گفت: “ جریان انحرافی یعنی همان دولت کاری از پیش نخواهد برد.” همه را با هم جمع کنیم نتیجه این می شود که دولتی که قرار است انتخابات را برگزار کند، و یک هفته قبل هر شب با آقا شام می خورد، و همین حالا هر روز کار مملکت دستش است، نه تنها مخالف جریان عمومی حکومت است، بلکه مخالف رهبر هم هست. خوب، چرا برکنارش نمی کنید؟ البته ما از این دعوا کمال رضایت را داریم، ولی ما فکر می کردیم این حکومت فقط در برخورد با دشمن خارجی بلد نیست درست رفتار کند، مثل اینکه بکلی شوت شوت اند.