توکلی: خودکشی پیشکش تان، استعفا دهید

نویسنده
حسین محمدی

» حمله گسترده به احمدی نژاد

همزمان با درخواست “استعفای رییس جمهور” از سوی رییس مرکز پژوهش های مجلس، به علت “مشارکت دولت در اختلاس 3هزار میلیارد تومانی”، روزنامه ایران از وجود بیش از 140 هزار سند از 314 مقام جمهوری اسلامی خبر داده که به زودی منتشر خواهد شد.

در همین حال یک سایت نزدیک به احمدی‌نژاد، چند روز پس از سخنرانی وی در اردبیل،  اعلام کرد  منظور احمدی‌نژاد از “مجرمان دارای لباس مقدس” نزدیکان حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان بوده است که در روزهای گذشته “تماس‌های متعددی برای آزادسازی متهم اختلاس بانک صادرات و لاپوشانی ماجرا انجام داده‌اند”.

 

متهمان جدید پرونده اختلاس

در حالی که حملات اصول‌گرایان به اطرافیان احمدی‌نژاد نظیر مشایی، بر سر پرونده اختلاس بالا گرفته، روزنامه ایران، ارگان دولت، از وجود 140 هزار سند علیه 314 تن از مقامات جمهوری‌اسلامی خبر داده است که به زودی منتشر می‌شود. این روزنامه همچنین نوشته احمدی‌نژاد برای “روز مبادا” گفتنی‌های زیادی دارد.

پیش از این محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر استانی به اردبیل، گفته بود  سکوت وی همیشگی نیست.

در همین حال یک وب‌سایت نزدیک به احمدی‌نژاد خبر از آن داده است که “حسین شریعتمداری در ماجرای اختلاس بزرگ از بانک صادرات، ژست قهرمان گرفته و سعی می کند به هر ترفندی این رسوایی مالی را به نزدیکان احمدی نژاد منسوب کند، اخبار دریافتی حاکی است این تلاش مذبوحانه برای پنهان کردن حامیان اصلی آقای الف، عامل اصلی اختلاس صورت گرفته است. به گزارش دولت ما، پس از دستگیری آقای الف و همدستان وی، برخی چهره های ذی نفوذ که از دوستان مدیر مسئول کیهان هستند، تماسهای متعدد و تلاش بسیاری برای آزادسازی این متهم اختلاس و لاپوشانی ماجرا انجام داده اند. شریعتمداری دیروز در سرمقاله ای تهوع آور و بی سروته و با کنایه و اشاره سعی کرد، خورزوخان (همان جریان انحرافی) را پشت صحنه اختلاس جلوه دهد”.

یک و‌ب سایت دیگر حامی احمدی‌نژادهم از حسین شریعتمداری با عنوان “خوارج دارای پینه بر پیشانی” نام برده و از “فرار به جلوی شریعتمداری و جریان متبوع وی” در جریان اختلاس سخن گفته است. این سایت با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد درباره برخورد با عاملان اختلاس، نوشته است: “یکی از شعارهای مردمی در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در مورد دکتر احمدی نژاد دادن لقب «دزدگیر» به ایشان بود، خاصیت دزدگیر این است که به محض انجام سرقت و یا قصد انجام آن به صدا در می‌آید، و دزدان هم مجبور به فرار می‌شوند، اما فقط یک دسته از دزدان هستند که فرار نمی‌کنند، و آن هم دزدان بی چشم و رو نام دارند که نه تنها دزدی می‌کنند بلکه فریاد بر می‌آورند که آی دزد را بگیرید”.

این اخبار پس از آن منتشر می‌شود که حسین شریعتمداری، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در موسسه کیهان، روز شنبه در سرمقاله خود، ضمن متهم کردن رحیم‌مشایی و نزدیکانش به دست داشتن در این اختلاس، خبر از نقش آنان در قاچاق کالاهای عتیقه داده بود.

پیش از انتشار سرمقاله روزنامه کیهان، صادق لاریجانی با صدور حکمی برای محسنی‌اژه‌ای، وی را مامور بررسی پرونده اختلاس کرده و خواستار برخورد با متخلفان “در هر رده و مقام” شده بود. این در حالی است که بهار سال جاری و هم‌زمان با بازداشت برخی از نزدیکان رحیم‌مشایی، احمدی‌نژاد از  برخورد با کابینه به عنوان خط قرمز خود نام برده و اعلام کرده بود که در مقابل این مساله سکوت نخواهد کرد.

اما هم‌زمان با تهدیدهای حامیان احمدی‌نژاد درباره افشاگری علیه دیگر مقامات، وب‌سایت جهان‌نیوز، نردیک به علی‌رضا زاکانی، از خالی بودن دست احمدی‌نژاد در افشاگری‌ها، از جمله در مناظره معروف وی با میرحسین موسوی پیش از انتخابات 88 نوشته است: “در تمام مواردی که دولت دست به افشاگری زد بعدها مشخص شد که دستش خالی بوده و بی محابا وارد شده و باید عذرخواهی کند”.

 

برخورد تند مجلس با اطرافیان احمدی‌نژاد

در تحولی دیگر، نمایندگان مجلس هشتم در یک جلسه غیرعلنی پیرامون موضوع اختلاس، احمدی‌نژاد و اطرافیانش را عوامل اصلی این اختلاس معرفی کردند؛ مساله‌ای که با تایید مصطفی پورمحمدی نیز همراه شده است.

جهان‌نیوز به نقل از نماینده‌ای که نام وی را فاش نکرده، آورده است: “برای ما نمایندگان اثبات شده که اختلاس از درون دولت توصیه شده است و با دستور مقامات ارشد عامل اختلاس فعالیت می کرده است”.

خبرآن‌لاین نیز به نقل از حمیدرضا کاتوزیان نوشته است: “در ابتدا رئیس بانک مرکزی در صحبت‌های خود اعلام کرد که این موضوع مسئله‌ای مهمی نیست و در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد که نمایندگان اظهارات بهمنی را غیر‌قابل توجیه دانسته‌اند.  وزیر اقتصاد هم فرد اختلاس‌کننده را قهرمان صنعتی کشور خواند که در سال‌های گذشته ده هزار اشتغال ایجاد کرده است و اکنون خطایی صورت گرفته ولی این فرد قهرمان است”.

در همین حال، احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، در سخنانی، خواستار استعفای محمود احمدی‌نژاد از پست خود شد. وی با اشاره به مسایل پیرامون این اختلاس، گفت: “طبق ساختار سازمان قانونی بانک مرکزی، مسئول نظارت بر بانک ها، مسئول صدور مجوز بانک های خصوصی و مسئول مبارزه با پولشویی، قائم مقام مدیر کل بانک مرکزی ‍‌آقای سید حمید پورمحمدی است. وی با فشار اقای مشایی به وسیله آقای بهمنی معرفی شد و با حکم رییس جمهور قائم مقام رئیس کل شد. آقای بهمنی بیاید پشت همین تریبون مجلس قسم قرآن بخورد و بگوید که پورمحمدی به او تحمیل نشده است. آقای پورمحمدی که خود را به دروغ دکتر معرفی می کند و معلوم نیست مدرک فوق لیسانس خود را نیز از کجا آورده، بدون صلاحیت و شایستگی و  فقط به دلیل وابستگی به اقای مشایی در این مقام قرار گرفته است”.

توکلی با ادعای دست داشتن “جریان انحرافی” در ماجرای اختلاس، اضافه کرد: “آقای کوروش پرویزیان که اخیرا با حکم رئیس جمهور عضو شورای عالی پول و اعتبار شده است، کیست؟ او در سال 86، معاون سید حسن موسوی مدیرعامل سایپا یدک می شود. سید حسن موسوی که از نزدیکان مشایی است، وقتی معاون او در سازمان گردشگری می شود، پرویزیان را همراه خود به آنجا می برد. در 16 مرداد 86 به سفارش همین افراد، پرویزیان بدون داشتن هیچ سابقه ای، قائم مقام طهماسب مظاهری در بانک توسعه تعاون شد و وقتی مظاهری در شهریور همان سال به رئیس کلی بانک مرکزی رسید، تنها با داشتن 45 روز سابقه بانکی و بدون داشتن تخصص اقتصادی و با دکترای مدیریت به مدیرعاملی بانک توسعه صادرات نصب می شود”.

 وی در پایان سخنان خود گفته است: “به اقای احمدی نژاد، اعضای دولت، رئیس بانک مرکزی، ‌آقای جهرمی و بخصوص آقای پورمحمدی می گویم:‌خودکشی پیشکشتان؛ استعفا بدهید و بروید”.