تحریم دریایی ایران لغو شد

نویسنده

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران در حوزه دریایی برداشته شده و ۱۶ خط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر ایران پهلوگیری‌ می‌کند ، گفت: آماده صدور مجوزهای لازم برای حضور شرکت‌های هواپیمایی لهستان در فرودگاه‌های بین‌المللی ایران هستیم.

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیروز میزبان یانوش پیه ر خوچینسکی معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان بود. وی در این دیدار ضمن تشکر از ابراز همدردی خوچینسکی با دولت و مردم ایران درباره فاجعه منا گفت: ایران و لهستان همکاری‌های قدیمی با یکدیگر دارند که برای مثال موافقت‌نامه حمل‌ونقل و جاده‌ای میان دو کشور به ۴۰ سال قبل بر می‌گردد و راننده‌های دو کشور به خوبی مسیر طولانی بین ایران و لهستان را می‌ِشناسند.

وی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل هوایی نیز دو کشور دارای موافقت‌نامه رسمی هستند؛ همچنین در زمینه حمل و نقل دریایی پیش‌نویس موافقت‌نامه‌ای تدوین و تهیه شد که البته هنوز به امضا نرسیده است در عین حال ایران این آمادگی را داریم که این موافقت‌نامه را نهایی کنیم.

آخوندی توضیح داد: ۶ ماه است که بیش از ۱۶ خط کشتیرانی بین‌المللی به طور مستقیم در بندرعباس، بندر چابهار و بندر امام (ره) پهلوگیری می‌کند و در عمل تحریم در حوزه دریایی
برداشته شده است.

تسنیم