قانون تازه؛ مطبوعات بنویسند امام خامنه ای

محمد رهبر
محمد رهبر

» محمد علی رامین ولایت فقیه را تفسیر کرد

ولایت فقیه، دست امام زمان است که باید بر سر دنیا کشیده شود و این توطئه انگلیس بود که از سوی رفسنجانی اجرا شد تا به امام خا منه ای بگو یندمقام رهبری.”

این گفته های محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی ارشاد است که دیروز در جمع وعاظ ولایی مطرح کرد. رامین که از اعضای حلقه نزدیکان احمدی نژاد است و در دولت نهم سمت مشاوره مطبوعاتی احمدی نژاد را بر عهده داشت، در این سخنرانی از ولایت فقیهی که می فهمد سخن گفته و نظریه ولایت فقیه را تفسیر کرده است. گفته می شود محمد علی رامین همراه با جواد شمقدری، معاونت سینمایی ارشاد، این وزارتخانه را اداره می کنند و حسینی وزیر ارشاد، عملا تنها برای کسب رای به مجلس معرفی شد و چندان اختیاری در امور وزارتخانه ندارد.

محمد علی رامین 53 ساله، زاده دزفول است.رامین پس از یک دوره طولانی اقامت در آلمان از سال 53 تا 73 به کشور بازگشت و در دوره احمدی نژاد به سمت مشاور مطبوعاتی وی منصوب شد.همایش نفی هو لو کاست که باعث محکومیت ایران در بسیاری از جوامع بین المللی شد، از ابداعات رامین بود و حالا هم او دبیر کل بنیاد جهانی هولوکا ست است که با بودجه دولتی اداره می شود.

حالا آقای رامین در سخنرانی برای وعاظ، عنوان رهبری جمهوری اسلامی را پایین ترین مرحله ولایت فقیه می داند و بالاترین شان ولایت فقیه را، “حجت خداوند بر روی زمین” می داند و همه این القاب را در شخص آیت الله خامنه ای می یابد.

 

روزی که مشکلات شروع شد

محمد علی رامین معتقد است همه مشکلات از روزی شروع شد که توسعه جای عدالت را گرفت و به جای امت از مفهوم شهروندی و حقوق بشر استفاده شد: “وقتی امام به رهبر تبدیل شود سیستم به هم می‌خورد و سیستم امت و امامت، به ملت و رهبر تبدیل می‌شود و این همان چیزی است که انگلیس می‌خواهد. کلمه «عدالت» به «توسعه» تبدیل می‌شود. که توسعه برابر است با بانک جهانی، صندوق پول صهیونیست، اجزاء و عناصر ملت به هم‌وطن، همشهری و شهروند تبدیل می‌شود. که کسی به کسی کار نداشته باشد. اینها همگی بخشی از فجایعی است که بعد از تبدیل امام به رهبر درست شده است.”
رامین ادامه می دهد: “در دوره هاشمی این دو کلمه حق الله و حق الناس به حقوق بشر تقلیل یافت و این‌گونه شد که به اینجا رسیده‌ایم که وقتی قوه قضائیه می‌خواهد حکم و حد خدا را جاری کند، باید ببیند حقوق بشر اجازه می‌دهد یا خیر؟”
مدیر کل مطبوعاتی ارشاد که در دوران مسئولیتش ودر جلسات دوشنبه هیات نظارت، به طور میانگین یک نشریه را توقیف کرده، در پاسخ به سئوال یکی از حاضران که می پرسد آیا شما بخشنامه کرده اید که مطبوعات عنوان امام خامنه ای را به کار ببرند می گوید: چنین بخشنامه‌ای صادر نشده است ولی این یک قانون است و قانون هم بخشنامه نمی‌خواهد.”

احمدی نژاد از شاهان قاجار کمتر نیست
محمد علی رامین سپس به تاریخچه دفاع روحانیت  شیعه از شاهان صفوی و قاجار اشاره کرده و مدح و ثنای روحانیان از سلاطین را چاپلوسی ندانسته وگفته است: “علامه مجلسی، علامه محمدمهدی نراقی و تنی چند تن از بزرگان دیگر در آغاز کتاب‌هایشان از حاکمان زمان خود به ترتیب حکام صفوی و حکام قاجار بسیار تجلیل و تعریف کرده‌اند. آیا اینها مبالغه‌گر یا چاپلوس بودند؟ آیا عالمان امروز ما از مجلسی و نراقی بالاترند یا نایب امام زمان که حاکم امروز است از حاکمان آن دوره کمتر است؟ آیا محمود احمدی‌نژاد از حاکمان قاجار کمتر است؟ پس چرا عالمان آن زمان امثال حاکمان آن زمان را بزرگ پنداشته و تمجید آنها را می‌گفتند که این امروزه دیده نمی‌شود؟”
رامین در ادامه از رفتار روحانیان معاصر گله می کند و ادامه می دهد:‌ “آنها می‌خواستند که دین و ملک اسلام تقویت شود. من نمی‌دانم که چرا امروز آن بینش را از دست داده‌ایم.”

 

همه رهبران جهان فاسدند

رامین  شرایط هشتگانه ای را برای رهبری می شمارد و  همه 192 رهبر جهان را فاسد می خواند و می گوید: “اگر همین هشت ویژگی را با عنوان ویژگی‌های یک امام و رهبر جامع الشرایط به کل جوامع بشری تسری دهیم و آن را به تمام جوامع منتقل کنیم در حقیقت می‌توانیم 192 رهبر با این ویژگی‌ها انتخاب نمائیم و آنها را به جای رهبرانی که هم‌اکنون در جهان هستند و همگی فاسد و طاغوتی، مستکبر هستند؛ جایگزین کنیم.”
مدیر کل منصوب احمدی نژاد، سپس سیستم حکومتی اداره جهان را پیشنهاد می دهد: “این 192 رهبری که با ویژگی‌هایی که عرض کردم نیز می‌توانند در میان خود امام خود را پیدا کنند و بدین ترتیب سیستمی طراحی می‌شود که جهان را گام به گام رشد داده و کم‌کم ظرفیت ظهور امام زمان را پیدا می‌کنند.”
رامین تصریح می کند: “ولایت‌فقیه دست امام زمان است که باید بر سر همه دنیا کشیده شود و جهان را نجات دهند. اگر ما منتظریم که جهان به همین شکل که هم‌اکنون اداره می‌شود، اداره شود و از طرفی منتظر ظهور امام زمان باشیم، باید بگویم که خیلی باید صبر کنیم.”

سیستم اداره مدیر کلی ارشاد

محمد علی رامین به همراه مشایی و هاشمی ثمره و بقایی از مردان احمدی نژاد به شمار می روند؛ شیوه مدیریت رامین در سمت مدیر کلی مطبوعات ارشاد، در میان کارکنان این اداره تازگی دارد.یکی از کا رکنان وزارت ارشاد گفته است که در روزهای اول مدیریت رامین، اودستور داد تا صدای ضبط شده زنی که در آسانسور طبقات را اعلام می کرد به دلیل تحریک آمیز بودن قطع شود. در جلسه معارفه هم رامین به جای سخنرانی تنها به این بسنده کرد که دوست دارد همه بر سر نماز جماعت حاضر شوند و آقا یان ریش بگذارند و بعد از آن کارمندان نماز جماعت را به امامت رامین بر پا کردند. مدیر کل مطبو عاتی ارشاد در همان آغاز دستور داد تمامی مجوزهایی که در دوران خاتمی صادر شده بود دوباره بازبینی و در صورت امکان لغو شود. در جلسات هیات نظارت نیز رای رامین همواره به توقیف مطبوعات مثبت است. رامین معتقد است مطبو عات باید تنها صدای نظام باشند. او برای اولین بار تذکری کتبی به روزنامه جمهوری اسلامی داد تا از نقد احمدی نژاد کو تاه بیاید. پس از آن مسیح مهاجری، مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی نیز در یاداشتی از وزیر ارشاد خواست معاون مطبوعاتیش را کنترل کند. اما با همه مخالفتهایی که از سوی اصولگرایان و مطبوعات با محمد علی رامین می شود این معاون مطبوعاتی نگران برکناری نیست و در پاسخ به خبرنگاری که از عزلش می پرسد با خنده می گوید: “شتر در خواب بیند پنبه دانه.”

 با این همه گویا رامین نتوانسته به آیت الله خامنه ای نزدیک شود؛چرا که خبرنگار فارس در گزارشی که به مناسبت دیدار رهبرجمهوری اسلامی از نمایشگاه کتاب نوشته بود، با طعنه گفته بود که محافظان آیت الله خامنه ای از نزدیک شدن معاون مطبوعاتی ارشاد به رهبری جلو گیری کرده اند. این در حالی است که رامین تنها مسوول دولتی است که در تمام مصا حبه ها، آیت الله خامنه ای را امام خامنه ای می خواند.