موسوی، کروبی و خاتمی را به جهنم بفرستید

نویسنده
نیما فرح آبادی

» نوشته بی سابقه سایت الف:

سایت اصولگرای الف، در یک موضع گیری بی سابقه، با وارد کردن انواع اتهامات و دشنام ها به رهبران جنبش سبز، خواستار محاکمه و فرستادن آنها به “جهنم” شد.

این سایت خبری ـ تحلیلی که متعلق به احمد توکلی، نماینده اصولگرای تهران و رئیس مرکز پژوهش های مجلس است، در مطلبی با عنوان “محرم آمد اما سران فتنه عاشورا هنوز محاکمه نشده اند”، رهبران جنبش اعتراضی ایران را “خائن، وطن فروش، مزدور و بی شرم” خواند.

الف با متهم کردن جنبش اعتراضی سبز و رهبران آن به دنباله روی از “لشگر عمر سعد” از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواست تا “از نجابت ملت سوءاستفاده نکنند” و در فرستادن رهبران این جنبش به جهنم، تاخیر نکنند.

سایت متعلق به احمد توکلی با فهرست کردن اتهاماتی مانند آتش زدن خیمه های امام حسین، کشیدن چادر از سر یک مادر شهید، بی ناموسی و شهوترانی در یک اتوبوس، حمله به یک جوان به علت ریش داشتن، سنگباران کردن نمازگزاران، آتش زدن اموال عمومی و حمله به مردم در روز عاشورا توسط طرفداران جنبش سبز، افزوده : “ جنایات سبزهای اموی در روز عاشورا چنان بود که کاسه صبر انقلابی ملت را لبریز کرد.”

این سایت اصولگرایان منتقد دولت با اشاره به راهپیمایی طرفداران حکومت در 9 دی و 22 بهمن سال گذشته، خواستار اعدام افرادی که آنها را “مزدوران و متهمان ردیف اول کودتای 88” معرفی کرده شده و آورده: “چه گلهایی که بخاطر فتنه گری و لجبازی و خیانت این موجودات شرور پرپر نشدند. خون آن هموطنان نباید پایمال شود.”

 

سایت معتدل خواستار اعدام است

سایت الف این مطلب را به مناسبت نزدیک شدن به روز عاشورا و سالگرد حوادث خونینی که در جریان برگزاری مراسم ویژه آن در سال 1388 رخ داد، منتشر کرده است.

این سایت از جمله رسانه هایی است که به اصولگرایان معتدل و منتقد دولت نسبت داده می شود. احمد توکلی پیش از این با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی، رسما مسئولیت الف را پذیرفته بود.

توکلی که از شاخص ترین چهره های منتقد محمود احمدی نژاد در جریان حاکم است، در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری که در 22 خرداد 88 برگزار شد، به طور مشخص از نامزد خاصی حمایت نکرد هرچند پس از کاندیداتوری محسن رضایی، تمایل خود به انتخاب او را نمایان کرد.

پس از برگزاری انتخابات و آغاز اعتراضات عمومی به نتایج اعلام شده که با سرکوب معترضان توسط حکومت همراه بود، احمد توکلی و وبسایت الف تلاش کردند موضعی میانه در این خصوص اتخاذ کنند؛ به گونه ای که ضمن رد احتمال تقلب در انتخابات، خواستار توجه مقامات ارشد نظام به اعتراضات و عدم برخورد خشونت بار با آنها شدند.

به دنبال برگزاری دادگاه های دسته جمعی زندانیان سیاسی پس از انتخابات که طی آنها برخی از چهره های شاخص اصلاح طلب به بیان اعترافاتی علیه خود و رهبران معترضان پرداختند، سایت الف از معدود سایت های وابسته به اصولگرایان بود که به شیوه برگزاری آن دادگاه ها انتقاد کرد.

دادگاه هایی که به گفته معترضان به نتایج انتخابات “ننگین” و “نمایشی” بودند و اعترافات بیان شده توسط زندانیان در آنها نیز تحت فشار و شکنجه گرفته شده بود. ادعایی که مدتی بعد توسط افرادی مانند محمدعلی ابطحی، عبدالله مومنی و حمزه کرمی که جزو متهمانی بودند که در این دادگاه ها به اعتراف علیه خود و همفکرانشان پرداخته بودند، تایید شد.

 

عاشورای تهران

در جریان تظاهرات طرفداران جنبش سبز و معترضان حکومت ایران در روز عاشورای سال گذشته مصادف با 6 دی 1388 در تهران، برابر آمار رسمی حداقل 5 تن از معترضان کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. منابع خبری مردمی، بین المللی و رسانه ای نزدیک به جنبش سبز، تعداد کشته شده ها و زخمی های این روز را بسیار بیشتر از این آمار اعلام کرده اند.

به گفته شاهدان عینی و براساس گزارش رسانه ها، حوادث روز عاشورای سال 88 همراه با تظاهرات روز 30 خرداد همان سال، خونین ترین اعتراضات به حکومت جمهوری اسلامی پس از روی کار آمدن آن بوده است.

بر پایه عکس ها و تصاویر فراوانی که از اتفاقات این روز در اینترنت و تلویزیون های ماهواره ای منتشر شده، نیروهای امنیتی و لباس شخصی وابسته به حکومت برای سرکوب معترضان از انواع اسلحه های گرم و سرد استفاده کرده بودند.

به دنبال این اتفاقات، رسانه های حکومتی و بخصوص صدا و سیما و نیز مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی  جمهوری اسلامی مدعی شدند که معترضان با انجام کارهایی مانند سوت و کف زدن، آتش زدن خیمه های عزاداری و حمله به نمازگزاران حرمت روز عاشورا را شکستند.

این در حالی است که علیرغم پوشش تصویری گسترده اتفاقات آن روز توسط دوربین های تلویزیون دولتی، هیچ تصویری از آتش زدن خیمه های عزاداری توسط معترضان یا حمله به نمازگزاران منتشر نشد.

در مقابل هواداران جنبش سبز می گویند هنگام مورد حمله قرار گرفتن توسط نیروهای حکومتی، مشغول عزاداری برای امام حسین (امام سوم شیعیان) بودند و اتهامات عنوان شده توسط حکومت را رد می کنند. فیلم ها و تصاویر زیادی در اینترنت که موید این ادعای معترضان است وجود دارد.

در جریان اتفاقات این روز بود که سید علی حبیبی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی به ضرب گلوله افرادی ناشناس به قتل رسید و یک خودروی سنگین نیروی انتظامی در میدان ولیعصر نیز با عبور از روی بدن یکی از معترضان (امیرارشد تاجمیر) که بر زمین افتاده بود، باعث مرگ او شد.

میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز در بیانیه ای که پس از روز عاشورا صادر کرد، معترضان را “مردم خداجو” نامید و با “غیرقابل باور” توصیف کردن “خشونت ها” توسط حکومت، گفت: “زیر کردن راهپیمایان و تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست.”

 

“گروهی از لشگر عمر سعد”

اما به رغم اسناد و شواهد موجود، حامیان جریان حاکم در جمهوری اسلامی کماکان اصرار دارند که این طرفداران جنبش سبز بوده اند که باید بابت هنجارشکنی در روز عاشورا محاکمه شوند.

سایت الف در مطلب خود با تاکید بر این موضوع نوشت: “همین یکسال پیش بود که گروهی از لشگر عمر سعد در خیابانهای غرب و مرکز تهران ظاهر شدند و گوشه‌ای از وحشی‌گری سبز اموی را به نمایش گذاشتند.”

به نوشته الف، این اتفاقات توسط “گروه خبیث لشگر عمر سعد (فرمانده لشگر مقابل امام حسین)” صورت گرفته است.

این وبسایت در ادامه با اشاره به اینکه “سران میلشیای نفاق سبز از طوفان خشم ملت جان سالم به در بردند” آورده است: “مروز با آغاز دوباره محرم، داغ عاشورای 88 یکبار دیگر زنده شده و با بخاطر آوردن حوادث سال گذشته، خون مان به جوش می‌آید وقتی می بینیم مسببان آن همه فاجعه و همدستان مریم رجوی آزادند و یکی‌شان بازهم بیانیه صادر می‌کنند. آن یکی مصاحبه می کند و دیگری‌شان بی‌شرمانه از آشتی و بازگشت به حاکمیت سخن می گوید.”

اشاره این سایت به میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی است که در روزهای گذشته با صدور بیانیه ها و اظهارنظرهای متعدد، از شرایط موجود در کشور انتقاد کرده و خواستار بازگشت به مردم و برگزاری انتخابات آزاد برای پایان بحران شده اند.

الف با بیان اینکه “ما دستمان فعلاً به مهدی هاشمی و مریم رجوی و فرود فولادوند نمی رسد. اربابانشان در موساد و MI6 وCIA  و در لندن و واشنگتن و تل آویو هم فعلاً از دسترس ما خارج اند” نوشت: “اما به سران فتنه که دسترسی داریم. چرا به طومار بلند اتهامات این خائنهای وطن فروش رسیدگی نشده است؟ آیا انصاف است در شهری که شهید دکتر مجید شهریاری تنفس می‌کرد، آن خائن متوهم یا آن شیخ بی‌سواد هم نفس بکشند و فضا را آلوده کنند؟”

سایت متعلق به احمد توکلی، رهبران جنبش سبز را “سران شعبه ای از لشگر عمر سعد که جامعه ما را با نکبت حضورشان آلوده می‌کنند”، خوانده و افزوده است: “زندگی و نفس کشیدن این خائنان وطن فروش، فقط و فقط بخاطر احترامی است که به قانون می‌گذاریم و گرنه همان 9 دی و شاید خیلی زودتر از آن می باید هر سه ضلع خیانت و فتنه را پیش عمرسعد می‌فرستادیم.”

به نوشته الف، “ملت انقلابی ایران به قانون احترام می گذارند اما مقامات قضایی نباید از نجابت ملت سواستفاده کنند و محاکمه و فرستادن آن سه خائن به جهنم را بیش از این به تاخیر اندازند. حضور اینها در جامعه ما ننگ خیانت به کشور و ننگ خدمت به خارجی و ننگ همدستی با مجاهدین و گروه تندر را عادی می کند. بازماندگان و رهروان عمرسعد و هم پیمانان مسعود رجوی و فرود فولاوند امروز نباید اینطور آزاد باشند و خشم انقلابی ملت ایران را به سخره بگیرند.”

 

واکنش منفی کاربران

این مطلب سایت الف، با امضای فردی به نام “لیلی محسنی” نوشته شده که به نظر می آید نام مستعار باشد.

گفتنی است واکنش کاربران و خوانندگان این سایت به مطلب منتشر شده منفی بوده به گونه ای که نسبت آرای منفی به کامنت هایی که مطلب را تایید کرده اند، تقریبا 10 برابر بیشتر از آرای مثبت است.

شخص احمد توکلی هنوز موضعی در برابر این مطلب نگرفته است اما او در اواخر اسفند سال گذشته در گفت و گو با نشریه “مثلث”، گفته بود: “اگر موسوی به عاقبت کارهای خود فکر نکرده بود که چه سیاستمدار خام و بی‌ارزشی و اگر فکر کرده بود که چه خائن نادان و وطن فروشی.”

او همچنین در روزهای پایانی تابستان 88 هم در نامه سرگشاده ای خطاب به میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی نوشت: “ادامه معارضه چیزی جز خیانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ایران نیست.”

احمد توکلی در کابینه اول میرحسین موسوی در دهه 60 وزیر کار و امور اجتماعی بود.