احمدی نژاد: دوسه نفر بیکار نشسته اند حرف می زنند

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» پیش از جام جهانی و در اردوی تیم ملی

در فاصله دو روز تا دیدار مهم تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی در راه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، محمود احمدی نژاد به اردوی ملی پوشان رفت تا از علی لاریجانی عقب نیفتد؛علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس اسلامی یک روز قبل به اردوی تیم ملی رفته بود.احمدی نژاد اما این تعویق یک روزه را با انتقاداز رسانه ها همراه کرد تا گوشه ای به مخالفینش زده باشد و بگوید: “دو، سه نفر بیکار نشسته اند تا به ما بگویند چه موضوعی مهم است.”

 مسابقه تیم چهار امتیازی ایران با تیم رده اولی و هشت امتیازی کره جنوبی،بعد از ظهر سه شنبه و در ورزشگاه آزادی انجام می شود.

احمدی نژاد در این دیدار که در زمین شماره دو مجموعه آزادی انجام شد با اشاره به رسانه‌هایی که وضعیت فوتبال ایران را به نقد کشیده اند، گفت: “من اگر بازیکن فوتبال بودم به هیچ رسانه ای نگاه نمی کردم در سیاست هم همین طور است. دو، سه نفر بیکار نشسته اند و می‌خواهند به ما بگویند که چه موضوعی مهم است. در حالی که ما باید بگوییم که چه موضوعی اهمیت دارد. به نظر من برخی از مطالب ارزش خواندن ندارد، چون از قلب دلسوز بیرون نیامده است. چه ضرورتی دارد آدم فکر و دل و وقتش را صرف مطالبی کند که معلوم نیست به چه دلیلی نوشته شده است.”

احمدی نژاد پرهیز از حاشیه‌های بی‌ارزش، از دید خود را ضروری دانست و گفت: “اگر فوتبالیست بودم حتماً اخبار رسانه‌ها را دنبال نمی‌کردم و با خیال راحت کار و زندگی‌ام را انجام می‌دادم؛ چنانچه امروز در عرصه سیاست همین کار را دنبال می‌کنم و اجازه نمی‌دهم عده‌ای با استفاده از رسانه‌ها برنامه زندگی و کارم را به خواست خود تنظیم کنند.”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی، محمود احمدی‌نژاد ظهر یکشنبه در بازدید سر زده از اردوی تیم ملی فوتبال ایران افزود: “اعضای یک تیم فوتبال اگر همکاری و وفاق نداشته باشند، نتیجه نخواهند گرفت. هر چند نتیجه نگرفتن تیم ملی در یک بازی، باعث برخی ناراحتی‌ها و هیاهوها می شود اما شما به عنوان اعضای تیم ملی فوتبال باید مصرانه تلاش کنید و روی حرف‌هایی که برخی‌ها می‌زنند یا هیاهو می‌کنند، تمرکز نکنید. امروز ورزش کشورمان در حال حرفه‌ای شدن است و باید توجه داشت که نباید در میانه راه با جنجال و هیاهو کار را متوقف کرد.”

 پیش بینی ورزشی احمدی نژاد

 احمدی نژاد همچنین گفت: “امروز دانشمندان جوان ایران با باور به توانمندی‌ های خود به سطح اول علمی دنیا رسیده‌اند. در هر جایگاهی که خود را در تراز جهانی باور کردیم به آن جایگاه رسیده‌ایم. بر این باور هستم شما نیز از فوتبالیست‌های دیگر جهان هیچ چیزی کم ندارید و به آینده تلاش‌های شما به ویژه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بسیار امیدوار هستم.”
وی پس از بی ارزش خواندن مطالب انتقادی رسانه های داخلی، به خبرنگاران رسانه ها اظهار کرد که برای تقویت روحیه ملی پوشان به اردوی تیم ملی آمده است. او گفت که به دلیل سفر خارجی نمی تواند بعد از ظهر سه شنبه به ورزشگاه آزادی برود.

 گفتنی اینکه در راه جام جهانی ۲۰۱۰ وقتی احمدی‌نژاد برای بازی ایران در برابر عربستان پای به ورزشگاه صدهزار نفری گذاشت، ایران یک بر صفر پیش بود ولی در حضور او دو بر یک بازنده و سرانجام حذف شد. دیری نپایید که در مسابقه پایانی جام جهانی کشتی آزاد در تهران هم احمدی‌نژاد در آخرین مسابقه به تالار ۱۲۰۰۰ نفری آزادی آمد و باز ایران در یک قدمی قهرمانی ناکام شد.