حرکت اعتراضی ادامه خواهد یافت

نویسنده

» موسوی در دیدار با جمعی از حامیان خود:

میرحسین موسوی دیروز در دیدار با جمعی از دوستان و حامیان خود، با پیش بینی ادامه اعتراضات مردمی در آینده تاکید کرد: “همه‌ی دولت‌ها تلاش می‌کنند که مشروعیت بالاتری داشته باشند ولی در این دولت مشروعیت به دلیل عدم اعتماد مردم، زیر سوال است و این مساله دولت را در باطن ضعیف می‌کند؛ حتی اگر ظاهر خود را حفظ کند.”

به گزارش پارسینه، در سالروز ولادت امام اول شیعیان جمعی از دوستان و آشنایان میرحسین موسوی به دیدار وی رفتند و موسوی ضمن تبریک این سالروز به گفت‌وگوبا حاضران در مورد شرایط جدید کشور پرداخت.

نخست وزیر دوران جنگ در این دیدار با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دهم اظهار داشت: در این انتخابات اتفاق بزرگ و عمیقی افتاد و کم شدن اعتراضات یا ساکت شدن آن، اصل قضیه را از بین نمی‌برد و من فکر می‌کنم که این حرکت معترضانه ادامه پیدا خواهد کرد. در این انتخابات، مشکلات نظام معلوم شد و خدا را شکر می‌کنم که این مشکلات خیلی زود خود را نشان داد.

موسوی با اشاره به شعار هر شهروند یک ستاد و قطع راه‌های اطلاع‌رسانی درست در هفته‌های اخیر، گفت: در انتخابات مردم به هم کمک و اطلاع‌رسانی کردند و ایده‌ی هر شهروند یک ستاد را به خوبی اجرا کردند و در حال حاضر ستادی نیست ولی همه برای کمک و اطلاع‌رسانی به یکدیگر وظایفی دارند که باید آنها را به خوبی انجام دهند.
رییس فرهنگستان هنر هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی مشروعیت دولت اضافه کرد: مشروعیت دو نوع است؛ یک مشروعیت مشروعیتی است که برآمده از شرع است و نوع دیگر آن مشروعیت سیاسی است. وقتی دولتی در چارچوب قانون شکل نمی‌گیرد در نظر مردم مشروعیت ندارد و این مساله دولت را ضعیف می‌کند و حتی به سمت خشونت علیه مردم سوق می‌دهد. در حال حاضر مشکل این دولت، مشروعیت سیاسی دولت است که دولت را با مشکلات جدی در زمینه‌های داخلی و سیاست خارجی مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: همه‌ی دولت‌ها تلاش می‌کنند که مشروعیت بالاتری داشته باشند ولی در این دولت مشروعیت به دلیل عدم اعتماد مردم، زیر سوال است و این مساله دولت را در باطن ضعیف می‌کند؛ حتی اگر ظاهر خود را حفظ کند.
موسوی در ادامه درباره‌ی احتمال دیدار خود با خانواده‌های بازداشت شدگان روزهای اخیر، تاکید کرد که در تلاش است با این خانواده‌ها دیدار داشته باشد و از آنها تشکر کند.

نامزد معترض دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اعتقاد خود نسبت به کار گروهی و تشکیلاتی خاطرنشان کرد: تصمیم و تلاش دارم که با جمعی به صورت منظم و سامان یافته کار کنم و از اول هم عادت به کار فردی و تک‌نفره نداشتم.

وی  با تاکید بر لزوم رعایت قانون افزود: ما می‌گوییم دولت مشروعیت ندارد چون آرای مردم را ندارد. ما باید تلاش کنیم که از طریق حرکت در چارچوب قانون، اعتراض خود را نسبت به محتوای حرکت صورت گرفته نشان دهیم. در غیر این صورت مجبوریم در هر قدمی از خود یک دیگری بسازیم و این چیزی نیست که به دنبالش هستیم.

 موسوی تصریح کرد: اعتنا و توجه به چارچوب‌های قانونی برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، وگرنه وضعیت ناخوشایندی در سطح جامعه خواهیم داشت و چه بسا مواجه شویم با این‌که نیروهای ملی، مذهبی، قومی و قبیله‌ای در مقابل یکدیگر قرار گیرند. ما دائم اعتراض می‌کنیم به این‌که نظمی که شما از آن صحبت می‌کنید از محتوا خالی می‌شود و اعتماد مردم را از دست می‌دهید، در حالی که اعتماد مردم قوی‌ترین مولفه‌ی اقتدار کشور است. بنابراین ما هم‌چنان اعتراض و فعالیت سیاسی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که اگر نظام نتواند راه‌هایی برای این رفتارها باز کند خود را در معرض ساختارشکنی قرار می دهد، اظهار داشت: اگر دولت نتواند علامت‌ها را ببیند و با جریانات کنار بیاید با ساختارهای نیرومند مردمی مواجه خواهد شد. در این صورت وضعیت کشور وضعیت سودمندی برای آینده نخواهد بود. حرکت من در داخل چارچوب‌های قانونی است. برای مثال شورای نگهبان باید بی‌طرف باشد ولی این شورا با همین وضعیت جانبدارانه حکم می‌دهد و ما به این حکم اعتراض می‌کنیم.

در حاشیه‌ی این مراسم، تنی چند از زندانیان و خانواده‌های آنها که در این دیدار حضور داشتند با مهندس موسوی به گفت‌وگو پرداختند.