حضور زنان باحجاب در مسابقات بین‌‌المللی بسکتبال

نویسنده

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فدراسیون بین‌المللی بسکتبال اعلام کرد که بازیکنان زن به مدت دو سال به صورت آزمایشی می‌توانند با پوشش سر در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

پیش از این شرکت بازیکنان زن با پوشش اسلامی در مسابقات ورزشی بین‌المللی بسکتبال ممنوع بود. طبق مجوز جدید هر فدراسیون ملی که بخواهد بازیکنانش با پوشش در مسابقه ظاهر شوند باید درخواستی به فدراسیون بین‌المللی بسکتابل ارایه دهد.

آکرمن٬ یکی از اعضای فدراسیون بین‌المللی بسکتبال در باره این قانون جدید گفت: «این شروع است و بسیار هم حرکت خوبی‌ست. در بعضی از مناطق جهان لباس‌های فرهنگی٬ شرط بازی کردن هستند. با قرار دادن این قانون زنان این کشورها می‌توانند بسکتبال بازی کنند و این یک امتیاز بزرگی‌ست».

همواره یکی از دلایلی‌ که بازیکنان زن ایرانی در ورزش‌های مختلف نمی‌توانند از سطح کشورهای مسلمان بالاتر بیایند٬ پوشش اسلامی آن‌هاست. در نتیجه طبق این خبر فدراسیون بسکتبال زنان ایران می‌تواند درخواست شرکت تیم ملی زنان را به فدراسیون بین‌المللی بسکتبال ارایه داده و در صورت دریافت مجوز٬ زنان بسکتبالیست ایران به مسابقات بین‌المللی راه پیدا کنند.