جنتی: خامنه ای فرمانده سپاه امام زمان است

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» دبیر شورای نگهبان "سران فتنه" را "نفهم" توصیف کرد

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، رهبر جمهوری اسلامی را فرمانده لشگر امام زمان نامید. او همزمان افرادی راکه از آنها به عنوان “سران فتنه” نام برد نیز متهم به “نفهمی” کرد.

آقای جنتی که شنبه شب در آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر فعال اصفهان سخنرانی می کرد،  به نقل از فردی که او را “یک عالم بزرگ” نامید، گفت: “آیت‌الله خامنه‌ای سپهسالار لشکر مولایمان صاحب الزمان هستند.”

دبیر شورای نگهبان، نامی از این “عالم بزرگ” نبرد اما با بیان اینکه “مقام معظم رهبری با هدایت الهی و فرزانگی کشور را از فضای فتنه نجات دادند”، افزود: “من با تمام وجودم از رهبر فرزانه انقلاب برای مدیریت کشور و انقلاب در زمان فتنه تقدیر می‌کنم و این در حالیست که امروز بزرگ‌ترین امر به معروف ما ولایت فقیه است و بزرگ‌ترین منکر ما مخالفت با ولایت فقیه است.”

آیت الله جنتی که علاوه بر دبیری شورای نگهبان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز هست، در تمجید از عملکرد آقای خامنه ای گفت: “مقام معظم رهبری با شجاعت توانستند در دل فتنه‌ای بروند که خیلی‌ها در داخل و خارج دل به آن برای خاتمه کار انقلاب و ولایت فقیه بسته بودند و ایشان با سخنرانی‌ها، بصیرت بخشی‌ها و موضع‌گیری‌های آگاهانه آرام آرام کاری کردند که از آن شرایط عبور کردیم.”

وی همچنین “مدیریت مقام معظم رهبری” را باعث فروکش کردن “شعله فتنه” توصیف و اضافه کرد که “باید این را مدنظر داشته باشیم که دشمن بیکار ننشسته و این در حالیست که نفس‌های الهی این مرد بزرگ و جانفشانی‌های بچه‌های بسیج و حزب‌اللهی‌ها همه دست به دست هم داد تا مبادا خدشه‌ای به انقلاب وارد شود.”

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش به احزاب مشارکت و مجاهدین انقلاب که اخیرا توسط مسئولان دولت احمدی نژاد و مقامات ارشد قوه قضائیه “منحل” اعلام شده اند نیز حمله و آنها را متهم به  “بی بصیرتی” کرد.

به گفته آیت الله جنتی “در زمان فتنه بسیاری از بی‌بصیرتان و آنانی که عقلشان در چشمشان بود مانند جنگ احزاب عمل کردند و فضا مانند آن جنگ شد و آنها همه از مشارکت تا مجاهدین با یکدیگر برای این فتنه و اختلاف افکنی‌ها ائتلاف کردند.”

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین با انتساب صفت “نفهمی” به افرادی که آنها را “سران فتنه” خواند، گفت: “سران فتنه در آن زمان هر کسی با آنها در برابر نظام می‌ایستاد را از خود می‌دانستند. آنها بسیاری از مسائل را نتوانستند بفهمند و نتیجه این نفهمیدنشان فتنه‌ای بود که برپا کردند.”

مسئولان ارشد جمهوری اسلامی غالبا از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات گذشته ریاست جمهوری به عنوان “سران فتنه سبز” نام می برند هرچند که در بسیاری از موارد نام اکبر هاشمی رفسنجانی و بخصوص سید محمد خاتمی را هم به این جمع اضافه می کنند.

 

فرمانده دو جبهه

آیت الله سیدعلی خامنه ای، اگرچه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، “فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی” و طبق نظریات طرفدارانش، “نایب امام زمان” است اما تاکنون هیچ یک از مقامات بلندپایه نظام او را فرمانده لشگر امام زمان توصیف نکرده بودند.

اعطای درجه سپهسالاری لشگر امام زمان به رهبر جمهوری اسلامی توسط دبیر شورای نگهبان در شرایطی صورت می گیرد که در ماه های اخیر و به طور مشخص پس از انتخابات مناقشه برانگیز دوره دهم ریاست جمهوری، بر میزان تعریف و تمجیدها از آقای خامنه ای توسط حامیان وی به صورت قابل ملاحظه ای افزوده شده است.

در این مدت استفاده از القابی مانند “امام المسلمین” یا “نایب امام زمان” برای آقای خامنه ای توسط حامیان وی، در رسانه های حکومتی و توسط مسئولان جمهوری اسلامی بیش از پیش افزایش یافته است.

همزمان برخی از طرفداران رهبر جمهوری اسلامی در ماه های اخیر تلاش گسترده ای را برای جایگزین کردن عنوان “امام خامنه ای” به جای عناوین دیگری مانند “مقام معظم رهبری” آغاز کرده اند اما این لقب جدید حتی در میان مسئولان حکومتی، نمایندگان مجلس و روحانیون طرفدار حکومت نیز با اقبال مواجه نشده است.

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جدی ترین پیگیر “امام” خطاب کردن آقای خامنه ای توسط رسانه ها و فعالان سیاسی است.

مهدی خزعلی، فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی، از روحانیون حامی احمدی نژاد، ماه گذشته در مطلبی که آن را بر روی سایت شخصی خود قرار داده بود، از گفت و گویی خبر داد که بین او و رامین در راهروهای وزارت ارشاد درگرفته بود.

آقای خزعلی نوشته بود: “در راهروهای وزارت ارشاد رامین را دیدم، همسر و فرزند دکتر شریعتی هم آنجا بودند، به او گفتم: برای لغوامتیاز دو نشریه پزشکی- که هر یک شخصیت حقوقی مستقل دارند - دو کاغذ آ5(نصف آ4) مصرف می کردید! و در یک نامه نیم صفحه ای دو نشریه پزشکی را لغو امتیاز نمی فرمودید! واز آن مهمتر، من را به عنوان یک مخالف و منتقد سر سخت بپذیرید و مباحث را با هم خلط نفرمایید، این نشریات پزشکی است و ربطی به سیاست ندارد!”

خزعلی سپس به نقل از رامین افزوده بود: “برای من این مسئله مهم است، موضع شما در مورد امام خامنه ای چیست؟ عرض کردم: بگذارید نظرم را راجع به بالاتر از ایشان – امام خمینی – بگویم. بر آشفت و گفت: «نه او بالاتر نیست! امام خمینی به گرد پای امام خامنه ای هم نمی رسد!» و برای اثبات ادعایش اضافه کرد: امام شاید یک زمانی مطرح بود، اما امام خامنه ای به مراتب بالاتر از اوست، امام خمینی در اواخر دوره رهبری کم آورد، و می گفت دعا کنید من از میان شما بروم، دیگر نمی توانم! با آن همه شاگرد همراه و مطیع، و امام خامنه ای شاگردی نداشت، تازه شاگردان امام هم به او پشت کردند، امام خامنه ای یکه و تنها 21 سال با اقتدار کشور را اداره کرد و خم به ابرو نیاورد، گله هم نمی کند! عصبانی هم نمی شود.”

 

سخنگوی خدا و پیغمبر

آیت الله احمد جنتی که شنبه شب رهبر جمهوری اسلامی را فرمانده سپاه امام زمان توصیف کرده، بیش از 18 سال است که با حکم آقای خامنه ای، عضو فقها و دبیر شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

او همچنین عضو مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و از امامان جمعه موقت تهران است. آقای جنتی سابقه ای طولانی در مخالفت با جریان موسوم به اصلاح طلبی در ایران و حمایت از آیت الله خامنه ای و دیگر جناح سیاسی جمهوری اسلامی موسوم به اصولگرا یا محافظه کار دارد.

نام احمد جنتی برای فعالان سیاسی و روزنامه نگاران ایرانی یادآور ردصلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب و حتی مستقل مجلس شورای اسلامی، نظارت استصوابی و مخالفت با مصوبات اصلاح طلبانه مجلس ششم است.

عملکرد او در مقام دبیر شورای نگهبان و بسیاری از نطق هایش از تریبون نماز جمعه تهران همواره مورد اعتراض جدی منتقدان دولت قرار گرفته؛اما آیت الله خامنه ای همچنان به حمایت قاطع خود از این روحانی 84 ساله ادامه داده است.

آیت الله جنتی اخیرا در مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد جمکران، پس از آنکه “سران فتنه” را متهم کرد که از طریق دولت عربستان سعودی، یک میلیارد دلار از ایالات متحده آمریکا پول گرفته اند و قرار بوده تا در صورت براندازی نظام، تا 50 میلیارد دلار دیگر نیز بگیرند، آیت الله خامنه ای را “ذخیره ای برای روز مبادا” توصیف کرد که “خداوند با مددهای خاص و همیشگیش ایشان را حفظ کرده است.”

وی افزوده بود: “به همین دلیل در زمانی که امام خمینی(ره) رحلت کرد، خداوند متعال، سمت رهبری انقلاب را بر مقام معظم رهبری محول کرد و ایشان، مأمور شد از طرف خداوند، که این انقلاب را و این نظام را و این راه علی(ع) را حفظ کند و ادامه دهد.”

دبیر شورای نگهبان به غیر از این نیز تاکنون بارها از طرف خداوند با مردم صحبت کرده است. جنتی در خطبه های نماز جمعه 15 شهریور 1387 خود گفته بود: “توصیه الهی من از طرف خدا و پیغمبر به مردم و مقامات عراقی این است که زیر بار ذلت نروید.”

 

موساد و سیا به دنبال سید خراسانی

پیش از آنکه آیت الله جنتی، رهبر جمهوری اسلامی را سپهسالار لشگر امام زمان توصیف کند، برخی از سایت های اینترنتی عنوان کرده بودند که آیت الله خامنه ای در واقع همان “سید خراسانی” است که بر طبق برخی منابع شیعیان، شخصی است که در زمان ظهور امام زمان در پیشاپیش سپاهی با پرچم های سیاه، از سمت خراسان ایران برای جنگ با دشمنان او، به حرکت در می آید. این افراد معتقدند که نشانه های سید خراسانی کاملا بر آیت الله خامنه ای منطبق است و این مسئله نشاندهنده نزدیک بودن زمان ظهور امام دوازدهم شیعیان است.

همچنین بر مبنای این روایت اینگونه تبلیغ می شود که فرمانده سپاه “سید خراسانی” که “شعیب بن صالح” نام دارد، همان محمود احمدی نژاد است.

سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی (زیرنظر روح الله حسینیان) هم روز 26 دی ماه 88 در گزارشی به نقل از فردی که او را “اسماعیل شفیعی سروستانی، پژوهشگر مهدویت” معرفی کرد، نوشته بود “دشمنان خود را برای مقابله آماده کرده‌اند ولی ما غفلت کردیم، در زمان ریاست جمهوری بوش زیر نظر رئیس جمهور، کمیسیونی برای شناسایی امام زمان شکل گرفت.”

به گفته وی، “20 روز قبل موساد و سیا اعلام کردند به دنبال امام زمان هستند و اعلام نیز کرده بودند شاید سید خراسانی آیت‌الله خامنه‌ای باشد زیرا در جوانی در خراسان بوده است و سید یمانی نیز سید حسن نصرالله باشد زیر در کودکی در یمن بوده است.”