شکایت خصوصی علیه دانشجویان

نویسنده

» شگرد جدید نیروهای مخالف جنبش دانشجویی

به دنبال ناآرامی ها در دانشگاه مازندران(بابلسر) دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شد. این در حالی است که وضعیت دانشجویان دانشگاه نوشیروانی نیز چندان مساعد نیست. “روز” دیروز با ایمان صدیقی از دانشجویان دانشگاه نوشیروانی گفت و گویی انجام داد. آنچه در پی می آید گفت و گوی ما با میلاد حسینی کشتان دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران(بابلسر) است.

 

چرا به کمیته انضباطی احضار شدید؟

بر اساس آنچه دبیر کمیته انضباطی و معاونت دانشجویی اعلام کرده، احضار من به دلیل “شکایت خصوصی و گزارش حراست” بوده است.

 

شما دو ماه قبل هم احضار شده بودید. آن احضار به خاطر چه بود و به کجا رسید؟

در بهمن ماه گذشته من به همراه 14 نفر دیگر از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه به اتهام “اخلال در نظم دانشگاه بوسیله برگزاری تجمع” در روزهای 17 آذر و 2 دی به این کمیته فراحوانده شدیم. برای تمامی احضار شدگان با درجات مختلف حکم انضباطی از تذکر شفاهی تا توبیخ کتبی با درج در پرونده صادر شد، برای من هم “تذکر کتبی با درج در پرونده” صادر شد.

 

در احضار جدید اعلام کرده اند شکایت خصوصی.چه کسی شکایت خصوصی داشته است؟

فرد شاکی یکی از دانشجویان است که مدعی شده من به منظور ممانعت از حضور وی در جلسات ادبی انجمن، به او توهین و اوراتهدید به ضرب و شتم کرده ام. این ادعا در حالی مطرح شده است که فرد مذکور در تمام جلسات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی انجمن که عموما در فضای باز و روی چمن دانشکده برگزار می شود، بدون کوچکترین ممانعتی از سوی اعضای انجمن شرکت می کرد و هنوز هم شرکت می کند.

 

فکر می کنید علت واقعی احضار شما همین باشد؟

چندی پیش و پس از پایان تعطیلات نوروز، بیش از 20 نفر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه مازندران به اتهام برگزاری تحصنی در سلف سرویس خوابگاه پسرانه نواب به کمیته انضباطی احضار شدند؛ نتیجه ی آن احضار فله ای، صدور 16 مورد حکم توبیخ انضباطی برای این دانشجویان بود. پس از صدور این احکام، مسولین دانشگاه و به ویژه علویان، معاونت دانشجویی دانشگاه با ارعاب دانشجویان آنها را وادار به امضا توبه نامه هایی کرد که منجر به الغای احکام انضباطی آنان شد.این اتفاق و رخدادهایی از این قبیل حاکی از ایجاد جریانی در  دانشگاه مازندران به طور خاص است که سعی در “متنبه سازی” دانشجویان از فعالیت های سیاسی و اعتراضی دارد. به گمانم احضار من هم با این اتهام واهی قسمت دیگری از این جریان است و قصد دارند با ایجاد رعب و وحشت در دانشجویان در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری مانع از هرگونه فعالیت انتخاباتی و انتقادی شوند.

 

آیا دانشجویی که از شما شکایت کرده، شاهدی هم دارد؟

خیر تاکنون شاهدی از سوی وی معرفی نشده است.

 

واحد فرهنگی که شما مسئول آن هستید چه کارهایی کرده و در صدد انجام چه کارهایی است؟

فعالیت واحد فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در سه بخش جلسات فرهنگی، نشریات و همکاری با کانون های مستقل درون دانشگاه صورت می پذیرد. علی رغم غیر رسمی بودن فعالیت انجمن در سه سال گذشته و در نتیجه عدم تخصیص هرگونه امکاناتی از سوی دانشگاه، جلسات فرهنگی انجمن هر هفته در قالب جلسات ادبی و هنری، روی چمن حیاط دانشکده علوم انسانی برگزار می شود.

 در حوزه ی نشریات نیز تاکنون نتشار نشریات ادبی و سینمایی از فعایت های واحد فرهنگی بوده است. همچنین برای تسهیل در فعالیت های واحد فرهنگی در دوره غیر رسمی بودن انجمن اسلامی، ما با کمک گرفتن از کانون های فرهنگی دانشگاه ( که هنوز تیغ حذف دولت نهم به آنها نگرفته است) همچون کانون فیلم، تئاتر، شعر و… برنامه های خود را برگزار کرده و هرگز متوقف نشده ایم.