نمایندگان مجلس نهم؛ قاتل و دزد و جاعل

نویسنده
نازنین کامدار

» در جنگ اعتبار نامه ها فاش شد

در جریان بررسی اعتبار نامه راهیافتگان به مجلس نهم، برخی از شعبه های بررسی اعتبار نامه فاش کرده اند که یک تن از راهیافتگان سابقه قتل عمد و دو نفر دیگر  سابقه سرقت دزدی چک و جعل دارند.

مجلس نهم که گفته می شود یکدست ترین مجلس جمهوری اسلامی و در کنترل  راستگرایان حامی حکومت است، در حالی هفته دوم کاری خود را آغاز می کند که قرار است درباره اعتبار نامه این افراد که یک سایت اصولگرا آنها را “شرور” نامیده و مجرمیت آنها در قتل و سرقت محرز شده، در صحن علنی تصمیم گیری کند.

هر چند بنا به  گزارش هایی که رسانه های حکومتی منتشر کرده اند، این احتمال که اعتبارنامه این راهیافتگان”با تسامح و پادر میانی” به تصویب برسد وجود دارد.

از سوی دیگر این افراد هم در واکنش به افشای مجرمیت شان، اعتبار نامه نمایندگان اعتراض کننده را زیر سئوال برده اند به طوریکه هم اکنون از 33 اعتبار نامه به تصویب نرسیده، 30 اعتبار نامه متعلق به  معترضین است؛کسانی  که در بین آنان غلامعلی حداد عادل، پدر همسر مجتبی خامنه ای نیز حضور دارد.

در همین باره سایت آفتاب در گزارشی که دیروز منتشر کرد، نوشت: “قرائت گزارش شعب در مورد اعتبار نامه های ارجاعی به آن ها دومین دستور کار صحن علنی مجلس در هفته جاری است. بر این اساس هفته گذشته فاطمه آلیا منتخب تهران نسبت به اعتبارنامه کاتب منتخب گرمسار که رقیب پروین احمدی‌نژاد خواهر رئیس جمهور در انتخابات نهمین دوره مجلس بوده و در لحظات آخر مهلت قانونی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده است اعتراض کرده و به دنبال اقدام وی کاتب نیز نسبت به اعتبار نامه تمام 30 منتخب تهران اعتراض کرده است. به دلیل اعتراضات انجام گرفته نسبت به اعتبارنامه منتخبان تهران رسیدگی به پرونده آنان در شعب 6 و 12 همچنان ادامه دارد. علاوه بر کاتب، علی ایرانپور منتخب مبارکه نیز نسبت به اعتبارنامه 22 نفر از منتخبان تهران اعتراض کرده است. اقدام منتخب مبارکه در واکنش نسبت به اعتراض برخی از نمایندگان تهران از جمله مهدی کوچک زاده به اعتبارنامه وی است. از سوی دیگر احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز به اعتبارنامه حبیب برومند منتخب مردم بیله سوار و پارس آباد اعتراض کرد. غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شعبه 4 بررسی کننده اعتبارنامه منتخبان مجلس نهم در پی تذکر توکلی مبنی بر عدم رسیدگی به اعتراض وی درباره اعتبارنامه حمید برومند منتخب مردم بیله سوار و پارس آباد اعلام کرد که پرونده وی مجددا در این شعبه بررسی می شود. با این حساب تاکنون تائید اعتبارنامه سه منتخب شهرستانی مجلس نهم یعنی حسین کاتب، حبیب برومند و علی ایرانپور به همراه همه 30 نماینده تهران در هاله ای از ابهام قرار دارد و شعب مربوط به بررسی اعتبارنامه این 33 نماینده تا روز سه شنبه هفته آینده وقت دارند تا به این موضوع رسیدگی کنند”.

سید شریف حسینی، عضو هیات رئیسه مجلس در این مورد به ایسنا گفته است: “تمامی اعتبارنامه‌ها در جلسه روز سه‌شنبه نهایی خواهند شد. اگر اعتبارنامه‌ای نیز در صحن علنی قرائت نشد بدان دلیل است که بررسی آن در شعبه مربوطه به طول انجامیده است. هیچ اعتبارنامه‌ای تاکنون به کمیته تحقیق ارجاع نشده است و این احتمال وجود دارد که تمامی اعتبارنامه‌ها مورد تایید قرار گیرند”.

در همین حال، جنجال بر سر اعتبار نامه ها موجب شده است که برخی از نمایندگان مجلس، محسنی اژه ای، دادستان کل کشور را برای بررسی وضعیت مجرمان به مجلس فرا خوانند.

سایت بولتن نیوز به نقل از یک منبع آگاه در اینباره نوشته است: “غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور برای توضیح ابهامات پرونده یک منتخب روز سه شنبه در شعبه سه رسیدگی کننده به اعتبارنامه های منتخبان مجلس حاضر خواهد شد. با عنایت به این اعتراض و ارائه اسناد و مدارکی در خصوص ارتباط منتخب مورد اعتراض شده با پرونده فساد بزرگ مالی در کشور، شعبه سه طی دعوتنامه ای از غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور تقاضا کرد تا بعدازظهر سه شنبه جهت ابهامات پرونده این منتخب و روشن شدن حقایق در این شعبه حاضر شود”.

منبع آگاه بولتن نیوز افزوده: “قرار است تا بعدازظهر سه شنبه با حضور اعضای شعبه سه، دادستان کل کشور و منتخب اعتراض کننده، پرونده این منتخب مورد اعتراض واقع شده، بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود”.

بنا به گزارش ها، سه نماینده ای که اعتبارنامه آنها موجب جنجال در “مجلس اصولگرا”ی نهم شده از حوزه انتخابیه “قصر شیرین”، “بیله سوار” و “مبارکه” هستند.

 

فتح الله حسینی، نماینده قصر شیرین: قتل عمد

آنطور که سایت بازتاب گزارش داده، فتح الله حسینی، نماینده قصر شیرین در پرونده قضایی خود سابقه قتل عمد دارد.

بازتاب، ضمن انتشار سند حکم دادگاه وی در مورد”قتل عمد” نوشته است: “فتح الله حسینی که سال 1369 در یک دعوای روستایی بر سر آب، به اتفاق سه برادر خود به منزل یک روستایی دیگر هجوم آورده و در درگیری به وجود آمده، جوانی 19 ساله را با ضربات بیل به قتل می رساند، اکنون به عنوان منتخب به مجلس راه یافته است.

در جریان این دعوا، یکی از برادران نماینده فعلی توسط خانواده مقتول به ضرب گلوله کشته می شود و دادگاه محلی برای بالا نگرفتن دعوا و قتل های دیگر، با رضایت دادن دو طرف، پرونده را مختومه و متهمان دو طرف را آزاد می کند”.

 بازتاب همچنی به نقل از یکی از ساکنین روستایی که قتل در آن روی داده نوشته است: “جوان مقتول فرزند شهید بوده و هزاران نفر از اهالی این روستا و روستاهای مجاور از جریان قتل وی مطلع شده و در تشییع و تدفین وی حضور پیدا کرده اند. مشخص نیست چگونه صلاحیت این فرد برای نمایندگی مجلس تایید شده است و ممکن است مختومه شدن پرونده دلیل آن بوده، اما در عین حال تصویب اعتبار نامه وی می تواند ضربه بزرگی به حیثیت مجلس نهم باشد”.

سایت مشرق نیز در گزارشی با عنوان “ادعای ورود یک شرور به مجلس نهم “، می نویسد: “در راهرو های مجلس شنیده شد که  یکی از منتخبان مجلس نهم که در انتخابات اسفند ماه سال گذشته توانسته رای مردم یکی از شهرستان ها را به خود جلب کند به دلیل سابقه ارتکاب قتل عمد و ایراد جرح عمدی نسبت به یک خانواده شهید در دستگاه قضایی دارای پرونده است. این فرد شرور علاوه بر سابقه قتل عمد، سوابق متعددی نیز در موضوع زمین خواری داشته و برخی از زمین های بیت المال را به تصرف خود در آورده است و در همین زمینه نیز رای محکومیت قطعی از سوی دادگستری شهرستان دارد. نکته قابل توجه اینجاست که به رغم داشتن سوابق شرارت و قتل عمد متاسفانه در اعلام سوابق وی به شورای نگهبان در هنگام تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس نهم هیچ اشاره ای به این سوابق فرد یاد شده نشده بود و پرونده وی سفید تحویل مسئولین شد. از سوی دیگر این فرد هم با تبلیغات بسیار و جلب توجه مردم توانست رای اول شهرستان را به خود جلب نموده و به خانه ملت راه پیدا کند. بر اساس اطاعاتی که خبرنگار ما به آن دست یافته است شورای نگهبان اخیراً متوجه سوابق قضایی و کیفری این فرد شده و در حال بررسی این موضوع و اقدامات لازم بعدی است”.

 

علی ایرانپور، نماینده مبارکه: جعل مدرک و سرقت چک

دیگر مجرمی که با وجود محکومیت به زندان به دلیل سرقت توانسته به مجلس اصولگرا راه یابد، علی ایرانپور، نماینده مبارکه است.

اعتبار نامه وی با اعتراض کوچک زاده، نادران و توکلی مواجه شده و سایت الف، نزدیک به احمد توکلی نیز علت این اعتراض ها را پرونده کیفری در ارتباط با سرقت و نیز جعل مدرک تحصیلی اعلام کرده است.

سایت الف نوشته است: “در سوابق علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه سابقه محکومیت به حبس به مدت «سه ماه و یک روز» و «شش ماه» دیده می شود. وی که در زمان تبلیغات انتخابات نهمین دوره مجلس در سوابق تحصیلی اش نوشته بود: «دکترای پیراپزشکی، فوق لیسانس علوم سیاسی، لیسانس حقوق، مهندسی شهرسازی» با شکایت صورت گرفته به عنوان «استفاده از عناوین غیرمجاز در ایام تبلیغات مجلس» به دادگاه رفته و به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است. این رای که به دلیل استفاده غیرمجاز از عناوین علمی توسط دادگاه عمومی شهرستان مبارکه صادر گردیده با تقاضای تجدید نظرخواهی ایرانپور مواجه شده است. منتخب مردم مبارکه در برخی از سخنرانی ها و تبلیغات مکتوب اش از عنوان دکترای پیراپزشکی استفاده کرده که با توجه به شکایت مطرح شده و استعلام مربوطه از مراکز علمی ذیربط مشخص شده که اساسا در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مقطع و رشته ای تحت عنوان دکترای پیراپزشکی وجود ندارد. جالب اینجاست که طی اعلام رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، علی ایرانپور در مقطع کارشناسی ارشد تنها 24 واحد را گذرانده و به دلیل عدم مراجعه در شرایط اخراج قرار گرفته است. ماجرا جایی جالب تر می شود که ایرانپور در بخش سوابق علمی تبلیغاتش علاوه بر موارد فوق از عنوان مهندسی شهرسازی استفاده کرده که بنا بر اعلام دانشگاه پیام نور استان اصفهان وی تنها 5 واحد درسی در این رشته را گذرانده است.”

الف می افزاید: “وی پیش از این نیز به دلیل سرقت یک فقره چک به سه ماه و یک روز حبس تعزیری و رد مال محکوم شده بود. اسناد محکومیت های ایرانپور به همراه پاسخ دانشگاه های مربوطه پیرامون مدارج تحصیلی طی شده توسط منتخب مردم مبارکه به خوبی نشان خواهد داد که اعتراض صورت گرفته به اعتبار نامه وی در مجلس چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت”.

گفتنی است فرد مذکور پس از اعتراض اعتبار نامه اش، به اعتبار نامه هر سی راهیافته تهران اعتراض کرده و بدین ترتیب قصد جلوگیری از رسیدگی به پرونده اش را دارد.

در اینباره رجا نیوز می نویسد: “در حالی که مجلس هشتم در تصویب و اعتراض به اعتبارنامه‏های نمایندگان شاهد یک نوآوری عجیب بود، مجلس نهم نیز از این نوآوری بی نصیب نماند چنانکه در مجلس هشتم وقتی یکی از نمایندگان تهران به اعتبارنامه رضا عبداللهی نماینده ماهنشان اعتراض کرد، وی در پاسخ به این اقدام اعتبار 19 نماینده تهران را مورد اعتراض قرار داد. اعتبارنامه عبداللهی اگرچه امروز در مجلس نهم بدون اعتراض تایید شد اما یادگاری او از مجلس هشتم تجربه‏ای بود برای نماینده 31 ساله مبارکه که در واکنش به اعتراض احمد توکلی و الیاس نادران به اعتبارنامه‏اش، به اعتبارنامه 30 نماینده تهران اعتراض کند!”

گفتنی است رجا نیوز ابراز خشم مرتضی آقا تهرانی از این اقدام راهیافته مبارکه را نیز منتشر و پیش بینی کرده است که او نتواند اعتبار نامه خود را به تصویب برساند.