خدا مراجع را بیدار کند !

فرزانه روستایی
فرزانه روستایی

به سادگی نمی توان از کنار فتوای دو سه هفته قبل یکی از مراجع گذشت که تصریح کرد “چنانچه به حضرت اهانت و جسارت کرده باشند مرتدند”. یعنی همان فتوایی که درعکس العمل به یک کمپین اینترنتی در ارتباط با امام نقی صادر شد. وقتی به معضلات هفت سال اخیر که جان و مال و ناموس و اعصاب ایرانیان را در گیر کرده نگاهی می اندازیم و فتوای اخیر را می بینیم به یقین می توان گفت که مراجع از خواب گرانی برای لحظاتی بیدار شده ولی دوباره به خواب خرگوشی فرو رفته اند. گویی اساسا در این عالم نیستند یا رنجی را که بر مردم می رود نمی بینند چون دغدغه نان و کرایه خانه و گوشت 40 هزارتومانی و پول بنزین و شهریه مدرسه و دانشگاه فرزندان را ندارند. به همین دلیل فتاوی بی ربط در موضوعات بی ربط صادر می کنند که بی خبری آنان را می رساند از آنچه بر هموطنان و هم دینانشان و همسایگانشان می رود.

اگر در جریان آنچه در کشور می گذرد قرار داشتند در می یافتند که صدور چنین فتاوی تا چه حد آنان را سبک و از دنیا بی خبر می نمایاند. برای جامعه ای که مسئولان انتظامی اعلام می کنند آمار در گیری و دعواهای مردم بر سر امور جزیی و نیزآمار قتل بشدت افزایش یافته و جامعه ایرانی بتدریج به دوران بربریت بازمی گردد. کاش مراجع عبا و عمامه و لباده و تبختر اشرافی را کنار می گذاشتند به میان مردم می رفتند و می دیدند چنان عرصه بر خلق تنگ شده که به کوچکترین بهانه ای خوی انسانی شان فراموش می شود و به روی یکدیگر تیغ می کشند.

کاش مراجع از خواب بیدار می شدند و می دیدند که مردم فوج فوج از دین اسلام خارج و مسیحی می شوند تا از شر استرس و اغتشاش و دروغ و دورویی و استبداد اسلامی رهایی یابند. چرا که برای سوال های پی در پی جوانانشان از دین بد عمل شده و این همه شعار و تبلیغات مذهبی دیوانه کننده پاسخی ندارند و نمی خوهند جوانانشان بیش از این در معرض فساد فراگیر اسلام اندودی باشند که هر منکر و زشتی و پلیدی دروغی در آن مجاز است و برای حلال شدن هر انحرافی وهر عمل شنیعی توضیح و توجیه و فتوایی می توان یافت.

آیا مراجع که برای بی مقدارترین مشکلات حکم ارتداد صادر می کنند می دانند که قیمت بسیاری از اقلام و مایحتاج مردم بنا بر گزارش بانک مرکزی فقط طی یک سال گذشته بیش از یک و نیم برابر افزایش یافته است. آیا اطلاع دارند که بر اساس همان آمار ساختگی بانک مرکزی، حداقل تورم در کشور در خوش بینانه ترین ارزیابی 25 درصد است. آیا می‌دانید که ایران از نظر تورم و گرانی چهارمین کشور دنیاست و نرخ بیکاری در کشور بیش از 15 درصد است و شما برای عاملان این ویرانی اقتصادی حکم ارتداد صادر نمی کنید. عمق فساد را حتی در محاسبه آمار بیکاری نیز مشاهده کرد چرا که بانک مرکزی برای پوشانیدن فقر و فلاکت مردم ایران کسانی که حتی یک ساعت در هفته را کاری برای انجام دادن دارند مانند آدامس فروش ها یا کسانی که در چهارراه ها شیشه اتوموبیل پاک می کنند را شاغل به حساب آورده اند تا عمق جهنمی که به نام اسلام برای مردم این اقلیم بر پاشده را بپوشانند.آیا مراجع خبر دارند که همین آمار دستکاری و سبک گرفته شده به این معناست که مردم کمتر می خورند، کمتر درمان می شوند،کمتر تفریح می کنند کمتر آسایش دارند پس عصبی ترند،و جوانانشان که شغلی نمی یابند یا از ازدواج بازمی مانند و یا ازدواج آنان به دلایل فوق زود به جدایی ختم می شود.تا جایی که دیگر در کمتر خانه ایرانی است که یکی دو کودک معصوم طلاق را نتوان دید.

وقتی آمار تورم و بیکاری مطرح می شود پیرو آن ارقام مربوط به شاخص فلاکت یا میزان بدبخت شدن مردم یک کشور مورد ارزیابی قرار می گیرد بی درنگ آمار فحشاست که خود نمایی می کند. هرچند هیچ آماری از رشد و گسترش بدن فروشی در ایران وجود ندارد ارقام رسمی فقط به این اشاره دارد که سن فحشا در میان زنان مسلمان به 16 سالگی رسیده است.کاش مراجع که عادت دارند اول شب به رختخواب بروند کمی دیرتر می خوابیدند و شبها سری به خیابان ها می زدند تا زنان و دختران جوانی را در کنار خیابان ها ببیند که به مادرانشان وعده آب و برق مجانی داده شد اما دیگر قبحی برای آنان باقی نمانده است.آیا مراجع که حکم ارتداد صادر می کنند نام پارک دانشجو یا آنچه در حوالی خیابان کریم خان تهران جریان دارد واز شبکه های فروش دختران و پسران جوان چیزی شنیده اند.   

آیا مراجع خبر دارند که در سال 1390 بیش از 41 میلیون چک در ایران برگشت خورد که ارزش آن معادل 24 میلیارد دلا ر (یعنی 24 هزار میلیارد تومان ) است. با برگشت خوردن هر چک یک صاحب سرمایه از اداره یک کارگاه باز می ماند و چند کارگر و خانواده هایشان از نان خوردن باز می مانند.

آیا مراجع شنیده اند مرکز ایران اعلام کرده است که در سال 1390 یک میلیون کارگر بیکار شده اند و با احتساب همسر و دو فرزند حداقل 4 میلیون نفر فقط در این سال از درآمد و بیمه درمانی محروم شدند.

آیا مراجع که وعده ام القرای جهان اسلام را به مردم ایران دادند هیچ می دانند که بر اساس یک شاخص معتبر بین المللی : ایران یکی از فاسد ترین کشورهای جهان است و موقعیت ایران فقط طی سال گذشته 15 رتبه سقوط کرده است.اکنون فقط عراق سومالی و اریتره که در گیر جنگ داخلی هستند یا گینه بیسائو و بروندی که هنوز آدم خوار دارند و میانمار که بدون خانم آنگ سان سو چی کسی نام آن را نشنیده بود اقتصادی بدتر از ایران دارند.

 اما آیا این را نیز می دانند که بر اساس یک شاخص دیگر، جمهوری اسلامی که با نظر علما اداره شده فاسد ترین کشور جهان است زیرا به علت ثروتی افسانه ای دارد کلان ترین اختلاس ها و ارتشاء های جهان در آن صورت می گیرد. برای مثال هزاران میلیارد تومان از درآمد های نفتی کشور طی هفت سال گذشته هیچگاه به خزانه واریز نشده است.

آیا مراجع می دانند که فساد اداری و حکومتی در ایران چه معنایی دارد. به موجب گزارش سازمان شفافیت بین المللی، ایران در میان ۱۸۰ کشور جهان، در رده‌ی ۱۶۸ قرار دارد و فقط 12 کشور در جهان از ایران فاسد ترند. آن 12کشور فقیری که در شاخص های بین المللی از ایران فاسد ترند کشورهای هستند که نه اهمیت چندانی در نظام بین الملل ندارند و نه اقلیم ثروتمندی محسوب می شوند. برای اطلاع مراجع، ایران ثروتمند دومین ذخیره گاز جهان و سومین ذخیره نفت ثابت شده جهان را داراست و سال گذشته با وجود تحریم جهانی ایران 95 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت اما همه این درآمد کلان دود و در لابلای فساد اداری و کارچاق کنی های حکومتی ناپدید شد.

حال چگونه است که شوخی ها و شیطنت های اینترنتی جوانان و کمپین فیس بوکی آقایان مراجع را می آشوباند و خوابشان را آشفته می گرداند،اما غارت اموال و ناموس ایرانیان را نمی بینند. آیا می دانستید که اختلاس تاریخی300 هزار میلیارد تومانی اخیر در ایران از بزرگترین اختلاس تاریخ سرمایه داری آمریکا نیز بزرگ تر است و اسلام حکومتی زمینه ساز شکل گیری آن بوده است.

آیا می‌دانید احمدی‌نژاد 340 هزار میلیارد تومان از درآمد های نفتی را بر باد داده است و چنین ثروتی در طول تاریخ کشور هیچ گاه بوجود نیامده بود.

آیا می‌دانید که در جنگ 8 ساله؛ سالانه به طور متوسط 125 میلیارد دلار خسارت به کشور وارد شد،اما عملکرد احمدی‌نژاد که اعتراضی از جانب علما بر نیانگیخت سالانه 188 میلیارد دلار به کشور خسارت زده است. آیا می‌دانید که گرانی لجام گسیخته در جامعه، که نتیجه سیاست های اقتصادی احمدی‌نژاد است باعث شده، ارزش حقوق 700 هزار تومانی امروز معادل حقوق 200 هزار تومانی سال 84 باشد؟

آقایان مراجع آیا می‌دانید خسارت دولت احمدی‌نژاد در اقتصاد، حدود 75 درصد جنگ 8ساله بوده و خسارت های اجتماعی، علمی و معنوی و فرهنگی و سیاسی آن در صحنه داخلی و خارجی غیر قابل محاسبه است.

آیا می‌دانید که اعتبار گذرنامه ایرانی در بین 194 کشور جهان به رتبه 193 رسیده و فقط یک کشور وضع بدتری نسبت به ما دارد.آیا می دانید که تابعیت ایرنی و پاسپورت ایرانی در خارج از ایران مترادف با بد نامی است و در سراسر دنیا ایرانیان مورد تحقیر قرار می گیرند. حتی در امارات، یعنی کشوری که بر پایی آن تاحدود زیادی ناشی از سرمایه های فراری ایرانی ها و و نتیجه اغتشاش سیاسی در ایران بوده است مسافران ایرانی را تحقیر میکنند و بعضا حتی….. زنان ایرانی را در فرودگاه ها بازرسی می کنند.

آیا می‌دانید که امارات و قطر از میدان های گازی مشترک سالانه بیش ازدوازده هزار میلیارد تومان بیشتر گاز برداشت می کنند و ایران که به علت تحریم بین المللی در این میادین سرمایه گذاری نکرده عملا از این حوزه ها ی مشترک درآمدی تحصیل نمی کند. یعنی همسایگان شمالی و جنوبی منابع و ثروت مردم ایران را به یغما می برند و اهمیت این موضوع در منطق کشورهای نفتی کمتر از واگذاری خاک کشور به بیگانگان نیست.

آیا می دانید با عملکرد دولت احمدی نژاد ایران به چنان تحریمی دچار شده که از دسترسی به تکنولوژی های نفتی جدید باز مانده، اما شرکت های دست چندم چینی و روسی و حتی ویتنامی و اندونزیایی با تکنولوژی عقب افتاده خود و به هزینه ملت ایران روی حوزه های نفتی و گازی ایران تمرین اکتشاف می کنند.

آیا می‌دانید عملکرد تنش زای سیاست خارجی احمدی‌نژاد باعث شده تا کالاهای وارداتی 42 هزار میلیارد تومان گران تر خریداری شود و با واردات انبوه کالاهای چینی صد ها هزارایرانی از کار و اشتغال بازمانده اند و فرصت کسب درآمد از میلیون ها ایرانی سلب شده است.

بیش از 2000 میلیارد تومان شکر وارد کشور شده و این مقدار شکر که برای 10 سال مصرف ایران کفایت می کرد باعث تعطیلی کارخانجات شکر و بیکاری صدها هزار نفر کشاورز چغندر کار و کارگران کارخانجات شکرشد ؟

آیا می‌دانید دولت احمدی‌نژاد با کنار گذاشتن برنامه توسعه چهارم، امکان ایجاد 560 هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور و مردم را از بین برد. آیا می‌دانید سازمان مدیریت و برنامه ریزی در هر کشوری، مغز برنامه ریزی برای پیشرفت آن کشور است ولی احمدی نژاد آن سازمان را منحل کرد و شما اعتراض نکردید.

آیا می‌دانید که دولت احمدی نژاد صدها استاد توانمند و نامدار و با تجربه را در دانشگاهها باز نشسته کرد و عملا دانشگاههای کشور از کادر علمی مجرب خالی شده اند.

آیا می‌دانید بر اساس گزارش دیوان محاسبات مجلس، یعنی اصلی ترین و رسمی ترین نهاد نظارتی کشور، دولت احمدی‌نژاد متخلف ترین دولت ایرانی در زمینه بودجه، از نظر تعداد و مبلغ بوده و روزانه 7 تخلف بودجه ای در دولت صورت گرفته است.

آیا مراجع می دانند حکومتی که با نقطه نظرات شما مراجع در ایران شکل گرفت به عنوان یک استثنا تنها کشوری است که حزب ندارد، هیچ سندیکایی در آن فعال نیست، این کشور پایتخت روزنامه نگاران زندانی جهان است،اگر روزی امکان آن فراهم می شد که هر ایرانی تابعیت آمریکا و اروپا را بگیرد آنگاه می دیدید که کسی تمایل ندارد حتی برای یک روز ایرانی یا مسلمان نامیده شود. آقایان مراجع آیا می دانند فرزندان بسیاری از آیت الله ها و مقام های سر شناس کشور بارداری زنانشان را طوری برنامه ریزی می کنند تا فرزندانشان در خاک آمریکا به دنیا بیاید و به تبع آن تابعیت آمریکا را دریافت کنند.آیا شنیده اند که ایران بالاترین آمار فرار مغزها و متخصصان را داراست و ایرانیان تحصیلکرده ترجیح می دهند تا در آمریکا یا اروپا با مشاغلی همچون رانندگی تاکسی زندگی خود را دوباره از صفر آغاز کنند، اما شاهد بی فرجامی خود و خانواده هایشان در ایران نباشند.

آیا مراجع نام ندا آقا سلطان را شنیده اند. شما که از عصمت حضرت زهرا سخن می گویید از دیگران بپرسید برادران مکتبی با ترانه موسوی در بازداشتگاه چه کردند و جنازه او را در کجا رها کردند. نام هاله سحابی را شنیده اند که زندگی پدر و پدر بزرگش صرف نو آوری اسلامی در ایران شد آما با مشت یک مامور اطلاعات کشته شد و شما قاتل او را مرتد اعلام نکردید.آقایان مراجع از این به بعد داستان ربوده شدن خلخال از پای آن زن یهودی را برای مردم نقل نکنید که مضحکه می شوید.

اقایان مراجع میلیون ها نفر از مردم ایران از شما که خود را به خواب خرگوشی زده اید بریده اند و از اینکه حال درگیر شدن با اطلاعات و گروه فشار را ندارید و سهمی از اغتشاش اقتصادی را دریافت می کنید عصبانی اند. بسیاری معتقدند که دفاتر برخی از مراجع با در اختیار داشتن انحصار واردات میلیاردها دلار کالاهای پر مصرف و پر سود مانند چادر مشگی، پارچه، چای،سیمان؛ و حتی لاستیک اتومبیل بخشی از حلقه چپاول ملت ایران هستند.

نه اینکه لخت شدن هنرپیشه های زن مسلمان در برابر دوربین و اهانت به امامان شیعه خواست عمومی مردم است، اما نماد این است که ایرانیان از اینکه کشورشان بی حیثیت و بد نام و مافیایی و تاراج شده عاصی اند. امروز اگر ترانه خوان های رپ هر آنچه وقیح است را به اسلام می بندند این صدای اعتراض به شکسته شدن همه باورهای مذهبی مردم است که بازیچه ای شد تا میلیاردها دلار از ثروت کشور یغما برود.

آقایان کاش به جای خوانندگان رپ کم طرفدار احمدی نژاد را مرتد می خواندید که به قول دکتر سروش در نصیحت مراجع: “شکم اقتصاد فربه از حرام است و چهره دین عبوس و جویبار فرهنگ گل‌آلود و هوای سیاست مرگ زا و آسمان آزادی تیره و چشم هنر گریان و دل دانش بریان و جان و آبرو ارزان است و ریاکاری و رشوه خواری و دروغ زنی و مداحی و دهان دوزی و قلم سوزی و آبروریزی وعالم ستیزی و جاهل پروری و خرافه گستری و قانون شکنی و وحشت افکنی و تهمت پراکنی وتملق و تزویر و تقلب و تبعیض، سکه دارالضرب ولایت و قوت غالب حکومت است.”

پس مراجع به هوش و به گوش باشند که شکایت خلق خدا از آنان به درگاه باریتعالی، از بلایی که با مشارکت آنان بر سر ملت آمد و از سکوتی که پیشه کردند از آن شکایت هایی است که در دستگاه خدا غیر قابل معامله است.