تنها در مرز

نویسنده
مرضیه حسینی

» فیلم روز

معرفی فیلم سیکاریو

فیلم “سیکاریو” به کارگردانی دنی ویلنوو، کارگردان فرانسوی-کانادایی، قرار است در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵ در ایالات متحده و در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۵ در دیگر نقاط جهان اکران شود. این فیلم می‌تواند در جرگه فیلم‌های خوش‌ساخت سال ۲۰۱۵ دسته‌بندی شود. سیکاریو به زبان اسپانیایی به معنای “نیروی ضربت” است.

بازیگران: امیلی بلانت، بنیسیو دل تورو، جاش برولین، و ویکتور گاربر.

داستان فیلم: کیت میسی [امیلی بلانت]، مأمور جوان اف بی آی که زنی مطلقه است، تنها به حرفه خود فکر می‌کند. او به عنوان یکی از اعضای یگان آزادسازی گروگان‌ها در منطقه فینیکس در جنوب آمریکا انتخاب می‌شود و هر روز با خشونت قاچاقچیان مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌‌کند. یگان او تصمیم می‌گیرد که به کارتل شهر خوارس در مکزیک حمله کند و او در قالب یک مأمور مخفی وارد مکزیک می‌شود.

دنی ویلنوو در این فیلم از جنگی تصویربرداری کرده که سایه‌اش به خوبی بر جامعه آمریکا احساس می‌شود: جنگ مواد مخدر. اکثر صحنه‌های آن در مرز میان ایالات متحده و مکزیک اتفاق می‌افتد. ویلنوو در این خصوص می‌گوید: “فیلم در مورد نحوه تفکر آمریکایی‌هاست که چگونه باید برای حل و فصل کردن مشکلات به خشونت متوسل شوند و پا را فراتر از قانون بگذارند.” نگاه شخصی و همچنین سیاسی در جای جای فیلم اخیر دنی ویلنوو موج می‌زند.

سوژه اکثر فیلم‌های او پیرامون موضوعات ناراحت‌کننده اجتماعی است: “پلی تکنیک”، “زندانیان”، “ویران شده”، “دشمن”…

این فیلم در رقابت اصلی جشنواره کن ۲۰۱۵ نیز حضور یافت.

 

چهره‌ی روز: امیلی بلانت

امیلی بلانت متولد ۱۹۸۳ در لندن از هشت سالگی به لکنت زبان دچار شد، و به مدت چهار سال انواع کلاس‌های تمدد اعصاب را تجربه کرد که هیچ یک سودی نداشت؛ تا اینکه یکی از معلمانش در سن ۱۲ سالگی از او خواست به لهجه شمالی صحبت کند و به او گفت: “مطمئنم که می‌توانی.” همین موضوع باعث شد تا لکنت زبان او برطرف شود. او درحال حاضر یکی از اعضای مؤسسه لکنت زبان در آمریکاست.

امیلی بلانت بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ با مایکل بوبلی، خواننده کانادایی، زندگی می‌کرد. سپس “آن هاتاوی“، بازیگر آمریکایی، باعث آشنایی او با “جان کرازینسکی“، بازیگر آمریکایی، شد و آنها در ژوئیه ۲۰۱۰ با یکدیگر ازدواج کردند.

او بیشتر بخاطر بازی در فیلم‌های “تابستان عشقی من” [سال ۲۰۰۴] به کارگردانی “پاوو پاولیکوفسکی” و “شیطان پرادا می‌پوشد” [سال ۲۰۰۶] به کارگردانی “دیوید فرانکل” شناخته می‌شود. امیلی بلانت در ۴ آگوست ۲۰۱۵ ملیت آمریکایی دریافت کرد.