رسانه ماییم، توقیف نمی شویم

نویسنده

» برنامه اعتراض سبز ها در نمایشگاه مطبوعات:

در حالی که هواداران جنبش سبز در نمایشگاه کتاب  در شهر فرانکفورت آلمان با حضور اعتراض آمیز خود در مقابل غرفه های ایران خشم مسوولان دولتی این غرفه ها را بر انگیختند و توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کردند، سبزها در تهران نیز قصد دارند نمایشگاه مطبوعات را به صحنه ی اعتراض به مطبوعات دولتی و سانسور رسانه های مستقل تبدیل کنند.

هواداران جنبش سبز گفته اند قصد دارند در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، با تجمع در محل مصلای تهران اعتراض خود را به دولت دهم و رسانه های حامی این دولت نشان دهند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات قرار است روز سه شنبه 28 مهر ماه  ساعت 15 (سه عصر) با حضور وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد برگزار شود. سبزها قصد دارند در حمایت از روزنامه نگاران بازداشتی و پاسداشت آزادی مطبوعات با نمادهای سبز، تجمع اعتراضی خود را  در زمان سخنرانی مسولان دولتی برگزار کنند.

به نوشته سایت های حامی جنبش سبز برنامه های دیگری نیز برای نشان دادن اعتراض سبزها در روزهای برگزاری نمایشگاه تدارک دیده شده که از آن جمله می توان به پخش برگه هایی در محکومیت رسانه های حامی کودتا در محوطه مصلای تهران به ویژه روبروی غرفه های کیهان، فارس، ایرنا، جوان، وطن امروز و ایران اشاره کرد.این برنامه ها با حضور دانشجویان و دیگر اقشار جامعه در طول روزهای برگزاری نمایشگاه نیز ادامه خواهد داشت. 

به نظر می‌رسد هم‌زمان با اعلام احکام سنگین زندان علیه بسیاری از روزنامه‌نگاران بازداشتی، قشرهای مختلف مردم و تمامی ارکان جنبش سبز، نمایشگاه سازمان یافته از سوی دولت کودتا را به محلی برای ابراز مخالفت با شرایط کنونی تبدیل خواهند کرد و 28 مهر در شعار “رسانه ماییم، توقیف نمی‌شویم” متبلور خواهد شد.