زینب ییغمبرزاده زندانی شد

نویسنده

zeinabpeyghambarzadeh465.jpg

فریبا صراف

زینب پیغمبر زاده یکی از فعالین حقوق زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا، روزگذشته دستگیر شد. وی که یکی از 33 نفردستگیرشدگان اعتراض آرام زنان در مقابل دادگاه انقلاب است، بعد از دریافت حکم احضار و حضور در دادگاه، دستگیر و روانه زندان شد.

حکم احضار زینب پیغمبر زاده ماه گذشته صادر، اما دو روز پیش به وی ابلاغ شده بود. وی در روز معین به دادگاه رفت ولی بعد از چند ساعت، طی تماسی تلفنی به خانواده خود اطلاع داد که دستگیر و راهی اوین شده است. آقای پیغمبر زاده، پدر زینب در ارتباط با دستگیری فرزندش می گوید: “او در تلفن کوتاهی که به خانه زد گفت برایش 20 میلیون تومان وثیقه تعیین کرده اند. زینب به رئیس دادگاه می گوید توان تهیه چنین وثیقه ای را ندارد. آنها نیز بلافاصله حکم دستگیری او را صادر می کنند”.

به نوشته سایت تغییر برای برابری، پدر زینب همچنین گفته است: “من در یک خانه اجاره ای زندگی می کنم و امکان تهیه این وثیقه را ندارم”.

مریم حسین خواه، روزنامه نگارو همچنین فاطمه گوارایی، فعال حقوق زنان نیز در انتظار سرنوشت مشابهی هستند. آنها هم که جزو دستگیر شدگان مقابل دادگاه انقلاب هستند، به دادگاه فراخوانده شده اند. در حال حاضر مریم حسین خواه با ضمانت آزاد است و ضامن وی مسئول حضور وی در دادگاه می باشد.

با ضامن خانم فاطمه گوارایی نیز از طرف دادگاه انقلاب تماس گرفته و گفته اند اگر وی ظرف سه روز پس از این تماس تلفنی در دادگاه حاضر نشود او باید ده میلیون تومان بپردازد.

احضار و دستگیری این فعالین زن به دنبال حضور آرام آنان در برابر دادگاه انقلاب و در اعتراض به دادگاهی شدن چهار نفر از دیگر فعالین زن، صورت می گیرد. گفته می شود بقیه 31 نفردستگیرشدگان تجمع مقابل دادگاه انقلاب نیز باید در انتظار روند مشابهی باشند.