نیروهای انگلیسی در جستجوی قاچاقچیان اسلحه

نویسنده

iraneng492.jpg

پل ویلیس

امروز در حالیکه نیرو های انگلیسی در حال جستجوی خانه به خانه برای یافتن شیعیان نظامی بودند که از ایران اسلحه قاچاق می کنند، بیش از 36 نفر درجنوب عراق کشته شدند.

جنگ نیروهای عراقی که با پشتیبانی نیروهای انگلیسی با قاچاقچیان اسلحه درگیر شده بودند، در شهر عماره و مجر الکبیر در 200 کیلومتری جنوب بغداد در گرفت.

کارکنان بیمارستان عماره اعلام کردند 36 جسد به این بیمارستان منتقل شده ولی به نظر نمی رسد کسانی که کشته شده اند، نظامی باشند. سخنگوی ارتش انگلیس هم اعلام کرد هیچ یک از نظامیان آسیب ندیده اند.

پلیس عراق معتقد است سپاه مهدی، متعلق به مقتدی الصدر، روحانی شیعه، در این درگیری ها دست دارد. یکی از مقامات سپاه مهدی هم گفته است 17 نفر از اعضای این سپاه در این درگیری ها کشته و 45 نفر مصدوم شده اند.

آمریکا و انگلیس دائما شیعیان ایران را متهم می کنند که با دادن اسلحه و حمایت از گروه های تندرو شیعه در عراق، به خشونت در این کشور دامن می زنند. نیرو های متحد اعلام کردند در ماه گذشته وسایل انفجاری پلاستیکی را کشف کرده اند که گفته می شود توسط سپاه پاسداران ایران در اختیار نیروهای مسلح شیعه گذاشته شده است.

حملات امروز در محله های المولامین، ام قربه و القطا در شرق عمره و در محله میجار در 20 مایلی غرب این شهر، انجام شد.

کلنل دیوید جل، سخنگوی نیروهای نظامی انگلستان در عراق، گفت: “ما هنوز به جزئیات بیشتری دست نیافته ایم، اما مسلما نیروهای مخصوص ارتش عراق، نیمه شب گذشته با اجازه دولت عراق و نیروهای متحد دست به این عملیات زده اند”.

در شهر ناصریه در جنوب عراق هم، دو نفر در برخورد بین پلیس عراق و سپاه مهدی، کشته شدند. مقامات عراقی اعلام کردند گروه های محلی که در کنار پلیس در تلاش بودند تا نیروهای نظامی را از شهرشان بیرون کنند، دو کشته داده اند.

منبع: دیلی تلگراف 18 ژوئن 2007