نماینده شمال بغداد متحد تازه احمدی نژاد

فرهمند علیپور
فرهمند علیپور

» پرداخت ماهی ۱۶ هزار پوند به تبلیغاتچی انگلیسی

رسانه های دولتی مدتیست اقدام به بزرگنمایی سخنان و مواضع فردی در “لندن” می کنند که  شیفته محمود احمدی نژاد است و در سخنانش همواره او را مورد تمجید و تکریم قرار می دهد:“جرج گالاووی”.این مرد برای آنهایی که تلویزیون انگلیسی زبان جمهوری اسلامی ـ  پرس تی وی ـ را به تماشا می نشینند نامی آشنا و یکی از مجریان این شبکه است. اما پیش از آنکه او مجری پرس تی وی باشد، عضو سابق پارلمان بریتانیا بوده است؛و این آن چیزی است که برای رسانه های طرفدار دولت محمود احمدی نژاد که مخاطبشان در داخل کشور است،اهمیت دارد گرچه این رسانه ها چندان علاقه ندارند او را به مردم ایران به عنوان “نماینده پیشین” معرفی کنند و ترجیح می دهند او یک انگلیسی موثر و البته حق طلب معرفی شود که به بزرگی رئیس جمهور اسلامی پی برده است.

 برای بسیاری از ایرانیان تماشای “پرس تی وی” مقدور نیست زیرا اکثریت آنها دارای تجهیزات دریافت سیگنال های ماهواره ای نیستند و این کانال هم تنها بر روی ماهواره ها قابل دریافت است. برای آن دسته از ایرانی هایی هم که ریسک پذیرتر هستند و در خانه می توانند تنها با در دست داشتن یک کنترل تلویزیون و فشار دادن دکمه های آن صدها شبکه تلویزیونی با کیفیت و بدون سانسور خارجی را ببینند،شبکه “پرس تی وی” چندان جذابتی ندارد. انها ترجیح می دهند کانال های خبری مثل بی بی سی فارسی، یا بخش فارسی صدای آمریکا را دنبال کنند یا کانال هایی مثل “فارسی وان” و “پی ام سی” و “جم تی وی” ، برای همین شاید هنوز بسیاری در ایران نام “پرس تی وی” را به عنوان مهمترین و پرهزینه ترین شبکه تلویزیونی حکومت اسلامی هم نشنیده باشند.

 

نماینده شمال بغداد

هرچه “جرج گالاووی” در ایران ناشناخته است و رسانه های دولتی ایران سعی دارند او را به عنوان فردی صاحب نظر ، مستقل و آزاداندیش به ذهن ایرانیان تزریق کنند تا به آنها  نشان دهند پیام رئیس جمهوری که آنها هر روز برایش جوکی تازه می سازند، به دنیا هم منتقل شده و هوادارانی دارد، اما در بریتانیا ، جایی که گالاووی زندگی می کند و توانسته است بر صندلی های پارلمانش تکیه بزند شناخته شده است. این شناخت آنقدر زیاد بود که در آخرین انتخابات پارلمانی این جزیره ( که احمدی نژاد آن را در غرب آفریقا معرفی کرد) با رایی بسیار پائین از راهیابی به پارلمان باز ماند.

در بریتانیا به جرج گالاووی “ نماینده شمال بغداد ” می گویند، زیرا آن زمان که دنیا بر علیه صدام بسیج شد و سربازان عراقی را از کویت بیرون راندند و تحریم های گسترده ای از جمله “نفت در برابر غذا” از سوی سازمان ملل بر عراق اعمال شد، این جرج گالاووی عضو حزب کارگر انگلیس بود که با سبیلی چون سبیل صدام  به بغداد شتافت تا به “ شهامت و ایستادگی” صدام حسین درود بفرستد. گالاووی سپس با راه اندازی دفتری تجاری در پوشش “موسسه خیریه” به یاری دولت بعثی های حاکم در دولت عراق رفت تا مگر اندکی از تحریم های سازمان ملل و .. را خنثی کند.

این موضوع در کنار موضوعات دیگر باعث شد تا گالاووی از حزب کارگر طرد و اخراج شود. بعد ها و در زمانی که نیروهای ائتلاف مشغول پاکسازی عراق از نیروهای بعث بودند، فیلم هایی به دست سربازان رسید که نشان میداد گالاووی نه تنها با صدام حسین دیدار کرده و گفته مردم بریتانیا همه به او سلام می رسانند که با “عدی حسین” بدنام ترین عضو خانواده صدام نیز دیدار داشته و در حالی که  او را “عالیجناب”  میخواند می گوید: “ما تا آخر خط با شما هستیم.”

حالا گالاووی در سالروز بازگشت اسرای ایرانی به میهن اما در پرس تی وی رو به روی احمدی نژاد می نشیند و تمام قد به حمایت از دولت کودتایی او می پردازد و او را نیز مدام “عالی جناب” خطاب می کند؛ همان جمله ای که برای دیکتاتور سابق بغداد و پسرش به کار می برد.

 

هر دوشنبه  در  پرس تی وی

گالاووی دوست و متحد دیروزین صدام حسین، نماینده سابق بریتانیا که شکست بسیار سختی را امسال متحمل شد و عضو اخراج شده حزب کارگر اینک به دوست و متحد محمود احمدی نژاد تبدیل شده است. چهره  و سبیل مدل صدامی اش را تغییر داده و همچون مقامات جمهوری اسلامی با ریش و پیرهنی تا دکمه بالا بسته و بدون کراوات هر دوشنبه در برنامه ای با عنوان “real deal ” در سیمای انگلیسی زبان دولت اسلامی ظاهر می شود. او برای هر کدام از این برنامه ها حدود چهار هزار پوند دستمزد می گیرد؛ یعنی حدود شانزده هزار پوند در ماه .این حقوق بالا برای آن است که وی  از شجاعت محمود احمدی نژاد در برابر غرب، درجات بالای دمکراسی در ایران، و تباه بودن عملکرد جنبش مخالفین داخلی محمود احمدی نژاد موسوم به جنبش سبز سخن می گوید.

گالاووی در همین مصاحبه اخیری که در تهران با محمود احمدی نژاد انجام داد خود را آسیب دیده از هواداران جنبش سبز در لندن وانمود و جنبش سبز و حوادث پس از انتخابات را  زلزله ای خفیف و موضوع حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی را بزرگنمایی رسانه های غربی برای ایجاد مشکل علیه دولت ایران معرفی کرد.

 

از برنامه های غیراخلاقی تا جنبش بچه پولدارها

اینگونه است که سرمقاله نویس تایمز پس از دیدن این گزارش آنرا «تهوع آور» توصیف می کند و می نویسد: “ این مصاحبه هیچ شباهتی با مصاحبه های پکسمن (خبرنگار جنجالی بی بی سی) نداشت و هم سخن بریتانیایی آقای احمدی نژاد از جوابهای دروغ او بدون هیچ گونه چالشی گذشت. این نمایش حتی مسخره تر از حضور او در یک برنامه تلویزیونی به نام بیگ برادر در سال ۲۰۰۶ بود که در آن آقای گالوووی ادای گربه ای را میاورد و از کف دست هنرپیشه معروف خانم رولا لنسکا «شیر» می خورد.”

انتشار این فیلم مورد اشاره سرمقاله نویس تایم در رسانه های بریتانیایی موج رسوایی گسترده ای را برای گالاووی در پی داشت؛& امری که موجب شد تا در افکار عمومی بریتانیایی ها چهره این سیاستمدار علاوه بر فساد اقتصادی با فساد اخلاقی نیز همراه شود.

گالاووی با وجود آنکه زمانی که عضو پارلمان انگلیس بود، به نقل از رسانه های این کشور، پنجمین فرد ثروتمند بود، برای همراهی با احمدی نژاد، تحلیلی در روزنامه “دیلی رکورد” اسکاتلند نوشت و هواداران جنبش سبز را «مشتی بچه پولدار شمال شهر» معرفی کرد.