پهلوان هنر، مسی و خون ندا

نویسنده
فرزانه زرین

» حرف روز/ رویداد هفته

 

حمله کیهان مجازی به لیونل مسی ادامه یافت.اوباش که بنام ایران فرهنگ جمهوری دار ودشنام را فریاد می کنند، با شعار نترسید، نترسید، ما همه قاطی هستیم دامنه فحاشی را به خانم مجری مراسم ورئیس آمریکاوخانواده اش گسترش دادند.

جمشید مشایخی، بازیگرقدیمی سینما که مشهوراست ازغم نان، قصه دیگر ندارد؛ در یک برنامه ورزشی به میدان آمد واز جانب ایرانیان عذر خواه بازیکن آرژانتینی شد.

رویداد این هفته، خبرعزیمت خان دائی قیصرکه اکنون از طرف یک باشگاه ورزشی لقب “پهلوان هنر” گرفته است؛ بعنوان “سفر فرهنگی ایران” برای دلجوئی حضوری از مسی است: “جمشید مشایخی هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان سفیر صلح و دوستی ایران از سوی باشگاه استقلال به اسپانیا سفر می‌کند. علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: “از فرصت پدید آمده در جام جهانی برزیل باید از همه جهات استفاده کرد. محبوب ترین نمایندگان عرصه فرهنگ باید معرف ویژگی های ملی و میهنی ما باشند. استاد مشایخی همه ممیزه های لازم را دارا هستند. وی بعنوان سفیر صلح و دوستی مردم ورزش دوست ایران برای پاک کردن خاطره برخورد نامناسب با لیونل مسی در گام اول به اسپانیا- شهر بارسلون - خواهد رفت تا پیغام آور و حامل روح لطیف و انسانی ایرانیان باشد.”

جمشید مشایخی هم این سفر را تائید کرد: “اتفاقاتی که طی این چند روز صورت گرفت من را به شدت ناراحت کرد، تا اینکه به بنده پیشنهاد شد به عنوان سفیر فرهنگی ایران به اسپانیا سفر کرده و پیغام مردم ایران را به گوش این بازیکن بزرگ برسانم. بنده هم با آغوش بازازاین پیشنهاد استقبال کردم. اگرمن به عنوان سفیر فرهنگی ایران به اسپانیا می روم پیغامم تنها حرف جمشید مشایخی نخواهد بود، بلکه حرف دل ملت ایران را به این بازیکن خواهم رساند.آن عده ای که به مسی توهین کردند هرگز ایرانی نبودند چرا که ایرانیان فرهنگ، ادب و تمدن بی نظیری را در دنیا دارند.”

این خبر در شبکه های اجتماعی، پژواک وسیعی داشت.امیر معماریان، نوشت:“جناب آقای مشایخی! شرم کنید! چرا می خواهید قفل دهان خیلی ها باز شود؟

چهار سال پیش که در خیابان های تهران جوانان سلاخی می شدند، انسان کشته می شد، رفتید مادر سهراب را ببینید؟ رفتید مادر ندا را ببینید؟ رفتید به خاطر انسان بودن معذرت خواهی کنید؟ دلجویی کردید؟ یک بار به یکجا زنگ زدید که بگویید: ایرانی آدم نمی کشد؟ می دانید در کهریزک چه اتفاقی افتاد؟ به نظر شما ایرانی تجاوز می کند؟ می دانید محسن روح الامینی به هنگام مرگ هزار بار بدتر از آنچه که به مسی گفته شده را می شنیده؟ یا چون آریایی علیه آریایی بود ایرادی ندارد؟ یا اعتراض به ستمکار سخت است و شیک نیست؟

آقای مشایخی شرم کنید… به جنبش ضد اعدام بپیوندید! جان ایرانی ها را نجات دهید نه آبروی ایرانی ها!”