دولت پاسخگو

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

من به این نتیجه رسیده ام که اصلا همین دولت کودتا بهترین دولت ممکن برای ماست. نه اینکه کسی مخالفش نیست، از قضا می خواهم بگویم نه تنها بیش از هشتاد درصد مردم مخالف این دولت هستند، بلکه نود درصد حکومت هم مخالف دولت است. البته اگر بخواهم اخلاق ایرانی عزیز را در نظر بگیرم، باید بگویم 99 درصد مردم مخالف دولت هستند و 104 درصد حکومت هم با آن مخالف است. حالا مردم و دولت ایران هیچی، دولت های جهان هم با آن مخالف اند، چه آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی، چه کشورهای اسلامی، چه کشورهای آسیایی، حتی القاعده و طالبان هم دیگر قبولش ندارند. مانده فقط حسن نصرالله و خالد مشعل که آنها هم صبح تا شب زنگ می زنند به بیت استعلام می کنند ببینند این دولت فاسد است یا ملحد یا منحرف.

از این دو تا گذشته خدا و پیغمبر هم قبولش ندارند، خدای چپ های مذهبی شیعه که از کانال مجتهدین چپ قم با دولت مخالف است، خدای مجتهدین راست مذهبی شیعه هم که از طریق مراجع مشهد و تهران این دولت را منحرف می داند، خدای یهودی ها هم که می خواهد به سه سوت نابودش کند، خدای مسیحی ها و بهایی ها و بودایی ها هم که اگر این دولت دست شان بیافتد می فرستندش برود جهنم اسفل السافلین، می ماند خدای القاعده که او هم فعلا طرفدار سلفی هاست و اصلا این دولت برایش مصداق بارز کفر است. از این سه تا گذشته، خانواده رئیس دولت هم قبولش ندارند. داداشش که دشمن خونی اوست، مادرش که شیرش را حلال نمی کند، آبجی اش که چشم ندارد، البته عینک دارد، ولی چشم ندارد او را ببیند. ولی مساله من اینها نیست.

اصلا فرض کنیم هیچ کس قبولش نداشته باشد، من خودم قبولش دارم. و با همه وجودم، از جمله دو تا دست و پاهایم از او حمایت می کنم. بیخودی شلوغش نکنید. می خواهید بگوئید دولت کودتاست، خوب باشد. این همه دولت کودتا داریم که خیلی هم خوب اند، می خواهید بگوئید دولت دروغگوست، چه اشکالی دارد؟ دولت خاتمی که راستگو بود چه کسی از آن حمایت می کند؟ می خواهید بگوئید بی عرضه است، دولت موسوی و هویدا که با عرضه بود به کجا رسید؟ یکی اش اعدام شد، یکی اش هم زندانی است. برای من دلیل نیاورید، دلیل بیاورید من هم هزار تا دلیل می آورم که پوز همه را بزند. اصلا دولتی به این باحالی، دولتی این همه فراگیر، دولتی که از هر نوع گروه و دسته ای در آن باشند، از کجا پیدا می کنید؟ تمام دنیا را بگردید دولتی تا این حد فراگیر که همه جور مردمی در آن باشند، پیدا نمی کنید. دولت های دنیا یا همه پولدارند، ولی فقیر توی آنها نیست، یا همه شان پاک اند، دزد کم دارند. یا فاسد و کثیف اند، یک موجود معصوم بی گناه ندارند. یا اکثرا نابغه اند، ولی احمق ندارند.

کمتر دولتی پیدا می کنید که نصف زندانی ها و مجرمین و قاتلین و دزدها و اختلاس کنندگان و جن گیر ها و رمال ها و هنرمندان و شاعران و دیوانه ها و میلیاردرها و فقرا و بی دین های مطلق و فیلمسازان پورنو و زمینخوارها و اراذل و اوباش تیر و تروریست های رسمی و هر جور که فکرش را بکنی به یک نحوی توی دولت باشد. نصف دولت سابقه جنایی دارند، نصف شان سابقه زندانبانی، نصف شان قبلا بازجو بودند، نصف شان منتظر اعدام اند، نصف شان پلیس اند، نصف شان تحت تعقیب پلیس بین الملل. دولتی این همه عام و جهانشمول که همه گرایش های سیاسی، اجتماعی، جنایی، جنحه در آن باشد اصولا پیدا نمی کنید. رئیس اش هم که حرف ندارد. روزی که می خواست انتخاب بشود به او می گفتند “ دزدگیر 88” حالا نصف اعضایش محاکمه شده اند به عنوان دزد. موقعی که روی کار می آمد رئیس اش گفت من گردنم از مو باریک تر است و یک مرغ نمی توانم سر ببرم، حالا یک معاونش قاتل رسمی است مثل آقای مرتضوی که حکم برکناری اش را دیوان عدالت اداری صادر کرده، یکی اش تروریست است و جرات نمی کند پا از ایران بیرون بگذارد، چون تحت تعقیب پلیس بین الملل است. واقعا اگر فردا درآمد نفتی هم نداشته باشیم، همین دولت فقط اعضای تحت تعقیبش را که برای دستگیری شان در دنیا جایزه گذاشته شده اگر تحویل بدهند، کشور از پول نفت خودکفا می شود.

دیروز دیوان عدالت اداری حکم محکومیت قطعی سعید مرتضوی را صادر کرد و گفت که ادامه کارش در سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی است. نعمت احمدی وکیل هم مشت آخر را زد و گفت: “ از نظر قانونی آقای مرتضوی هم اکنون رسما برکنار هستند.” البته معاون اول رئیس جمهور نظر قوه قضائیه یعنی همان دیوان عدالت اداری را رد کرد و گفت: “ مرتضوی می ماند.” اما از همه اینها جالب تر پاسخ آقای احمدی نژاد به سووال خبرنگاران است. یعنی همین آقای احمدی نژاد که در مصاحبه با لری کینگ مثل بلبل دهانش را باز می کرد و هرچه دلش می خواست دروغ می گفت و اصلا یک ذره هم قرمز نمی شد و اگر دویست تا دروغ سنج اولترا حساس به او وصل می کردند، صدای یک آخ که هیچ یک زنگ کوچولو هم نمی زد، حالا جواب های حکیمانه می دهد که مخ آدم سوت می کشد.

خبرنگار پرسید: « نظرتان درباره حکم دیوان عدالت اداری در مورد آقای مرتضوی چیست؟

احمدی نژاد پاسخ داد: « خدا بهترین سرنوشت ها را برای همه مردم در این ماه مبارک رقم می زند.»

با توجه به جنبه های زیباشناختی، فلسفی و سیاسی و اجتماعی و عبادی پاسخ آقای احمدی نژاد به این سووال خبرنگار ما از این رئیس جمهور هدفمند و معجزه هزاره سوم قبل از میلاد سووالاتی کرده و جواب های به شرح زیر شنید.

خبرنگار ما: لطفا بفرمائید قیمت مرغ چه زمانی به قیمت یک ماه قبل می رسد؟

احمدی نژاد: عبادت بجز خدمت خلق نیست، بخصوص در ماه رمضان.

خبرنگار ما: پروژه ویلا باغ که وعده آن را داده بودید، به کجا رسیده است لطفا؟

احمدی نژاد: النظافه من الایمان بالاخص منافقین و صدام، بنی صدر و بازرگان.

خبرنگار ما: با توجه به افزایش قیمت دلار که فرمودید کاغذپاره، تا چه حد پاره؟

احمدی نژاد: سر زیر آب کردن روزه را باطل می کند، اگر گمراهان بدانند.

خبرنگار ما: آیا احتمال جنگ مثل قبل که گفته بودید کدوم جنگ؟ جنگی در کار نیست چی؟

احمدی نژاد: ازدواج برای هر جوان مسلمان بالغ مثل جهاد برای مسلمان نابالغ است.

خبرنگار ما: با توجه به نپذیرفتن نماینده شما توسط دولت یمن، پس تا کی چی میشه؟

احمدی نژاد: هر کس که بداند و بداند که بداند، اسب خرد خویش به گردون بجهاند بالاخص در ماه مبارک رمضان که ماه خداست.

خبرنگار ما: آیا غنی سازی اورانیوم همچنان در برنامه دولت است؟

احمدی نژاد: برای رسیدن به خدا باید دل پاک مومنین به سوی او متوجه شود.

خبرنگار ما: خیلی ممنون، دست شما درد نکنه.

احمدی نژاد: تقبل الله اعمالکم فی الشهر الصیام.