اولین فهرست هنرمندان بورسی

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف روز

 

اینکه ما بالاخره بعد از سی و پنج شش سال از «اعدام باید گردد» رسیدیم به «افشا باید گردد» گام بسیار مهمی است که هرگز میسر نمی‌شد جز با منویات مقام معظم رهبری که در اشعار علیرضا قزوه هم آمده. در همین راستا مشخص شد که تعدادی از دلبندان نظام با استفاده بورسیه‌هایی که احمدی نژاد در سطح هکتار بین‌شان توزیع کرده، رفته‌اند مدارج بالای علمی را طی کرده‌اند حالش را برده‌اند. گشتیم گشتیم دیدیم عه! تعدادی از هنرمند نماهای تیم هم از این بورسیه‌ها گرفته‌اند ولی اسم‌شان جایی افشا نشده. حالا ما اینها را افشا می‌کنیم، چنانچه از این بورسیه‌ها نگرفته باشند بعداً می‌توانند با خود ما مکاتبه بکنند، ما عیناً مکاتباشان را می‌اندازیم توی کشو:

 

علیرضا افتخاری

وی همان موقعی که رفت احمدی نژاد را از پهنا بغل کرد بورس گرفت. البته اولش رفته بود که فقط بورس بگیرد، فضا مناسب بود بوس هم گرفت. وی بعداً اعلام کرد اگر کسی بتواند فقط یک دهن مثل من بخواند درجا تغییر شغل می‌دهم. متاسفانه هیچکسی رغبت نکرد مثل افتخاری یک دهن بخواند و وزارت ارشاد ظرف چهار سال به هر صدایی که از این آدم درآمد مجوز انتشار داد و بعضاً با هزینه خودش صداهای درآمده از این آدم را منتشر کرد. دیگر بورسیه که شاخ و دم ندارد.

فرج الله سلحشور

ایشان البته یک عمر است که بورسیه نظام است. فرقی هم نمی‌کند که الآن رئیس جمهور کی باشد. در هر حال ایشان بورسیه است. اصلاً در نظام اسلامی بعضی آدم‌ها هستند که مادرزاد بورسیه هستند. ما که شانس نداشتیم، سال 1372 خواستیم برویم بورسیه وزارت نیرو بشویم، نشاندند ازمان عم جز قرآن پرسیدند، وارد نبودیم رد شدیم. سلحشور اصلاً خودش عم جزء نظام است. خودش از عالم و آدم مصاحبه می‌گیرد. می‌خواهی بورسیه نگیرد؟

علیرضا قزوه

ایشان هم مادرزاد بورسیه گرفته. رفته فوق لیسانس «ادبیات تاجیکستان» گرفته، الآن رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در دهلی نو است. امیدواریم در دهلی نو هم بتواند با بورسیه‌ی مفت دکترای ادبیات قرقیزستان بگیرد، بشود رایزن فرهنگی ایران در آدیس آ بابا. لامصب در وصف مقام معظم رهبری چنان شعر می‌گوید که به حضرت تی تاپ بدهی اینقدر ذوق نمی‌کند. بورسیه گوشت بشود بچسبد به ابدان مطهرش.

الهام چرخدنده

همین شب عید امسال از دولت قبلی بورس گرفت. علی الحساب ما اگر این چیزها را ببندیم به دولت فعلی از مسیر اعتدال خارج می‌شویم برای همین هم الهام چرخدنده از دولت قبلی بورس گرفته است. البته متاسفانه ایشان هنوز از رودهن آن‌طرف‌تر نرفته که بگوییم زبانم لال ممکن است با بورسیه‌ای که گرفته درس هم خوانده باشد. اصلاً آدم که درس خوانده باشد فرق «حضرت سید آیت الله» با «سید حضرت الله آیت» را نمی‌تواند بفهمد؟

 

دکترهای اخراجی

به جان خودم الآن فضا خیلی مشکوک است. اصلاً از وقتی که دولت قبلی با ماهواره امید در فضا کرم ریخت، فضا مشکوک شد. من حتی نگرانم که الآن تمام عوامل فیلم اخراجی‌ها هم با بورسیه دولت قبلی، از دم دکترا گرفته باشند صدایش را درنمی‌آورند. لامصب به قیافه‌ی همه‌شان هم دکتری می‌آید. خود ده‌نمکی بچه که بوده دائم «دکتر بازی» می‌کرده پدرسوخته. بعد ما علاف، نشسته‌ایم پول نفتی را که در هشت سال گذشته فروختیم تا قرون آخر حساب کردیم، شده دو هزار ملغوز دلار، بعد هی در فیس بوک استتوس زده‌ایم که پس پول نفت ما کو؟ بفرما، اینهم پولی که دنبالش می‌گشتی. تمامش بورس شد چسبید به تن دولت قبلی. یک مقدار پول نفت هم همان اوائل انقلاب داشتیم که گوشت شد چسبید به تن دانشگاه گلاسکو.

و….بهروز افخمی

خودش افشاگری کرده در حد بنز. گفته در مجلس ششم وقتی یارو حرف می‌زد، هرچی می‌گفت ما می‌گفتیم احسنت. لاکردار بورسیه دولت خاتمی را گرفت نمی‌دانم به کدام فنایی داد. یک فیلم هم نساخت که لااقل بگوییم یک کاری کرده. در دولت احمدی نژاد اصلاً گم و گور شد بعد الآن آمده افشاگری می‌کند. من جای دولت قبلی باشم همین الآن بهش بورس می‌دهم. حیف اینجا دستمان کوتاه است نمی‌توانیم جای دولت قبلی باشیم. من امیدوارم تا کار خرابتر نشده لااقل دولت فعلی یک دستی به سر و گوشش بکشد.

الباقی عزیزان

برای اینکه از مسیر اعتدال خارج نشویم، مثل “ حقوق دان” خودمان که برای رعایت”اعتدال” برای دفاع از وزیرش هم قدم رنجه نمی کند، دست به “تدبیر” می زنیم و صبر می کنیم تا سروقت دومین فهرست هنرمندان بورسی را افشاء نمائیم…..