استیضاح نمایشی وزیر ورزش

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» هیاهوی بسیار برای هیچ

در جریان اخبار نگران کننده و بحران اقتصادی، رسانه های جمهوری اسلامی برای منحرف کردن افکار عمومی به حاشیه سازی و دامن زدن بر رویدادها و حاشیه های ورزشی روی آورده اند؛استیضاح وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی و بازتاب گسترده حمایت و یا مخالفت با آن،از جمله این رویدادهاست که بازخورد خبری گسترده ای یافت.

 این استیضاح قرار بود روز یکشنبه انجام شود و خبرگزاری های رسمی تا شنبه شب گزارشهای پرتعدادی از جلسه نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح داشتند؛ خبرهایی که از کم شدن تعداد مدعیان و پابرجایی جلسه استیضاح حکایت داشت. گستره این تبلیغات حتی به نظرخواهی از احمدی نژاد در سیمای جمهوری اسلامی هم کشید که پاسخ “حقانیت قانونی مجلس” را در پی داشت؛حقانیتی که احمدی نژاد هفته گذشته در مصاحبه مطبوعاتی خود به زیر علامت سئوال برده بود.

این در حالیست که استیضاح وزیر باید هنگامی شکل می گرفت که محمدرضا یزدانی خرم از ریاست فدراسیون کشتی برکنار شد تا سرپرست فرمایشی جای او را بگیرد. حرکتی که بعدها درچهار فدراسیون دیگر تکرار شد و به محرومیت جهانی ایران انجامید؛ محرومیتی که اکنون کل ورزش ایران را تهدید می کند.

این استیضاح اما به بهانه المپیک و نقش وزیر، به بعد موکول شد.اما اکنون با دلشوره مسابقه فوتبال ایران در برابر کره جنوبی در راه جام جهانی، استیضاح وزیر باز مطرح شده است.

در همان آغاز بالا گرفتن مساله استیضاح، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی بدین صورت از آن یاد کرد: “استیضاحی که هرگز شکل نمی گیرد”. ولی خبرهای شنبه، تیترهای دیگری دارد:

خبرگزاری دانشجویان ایران :- با پافشاری استیضاح‌ کنندگان عباسی بر نظرشان؛ جلسه استیضاح وزیر ورزش فردا برگزار می‌شود. در جلسه رهروان ولایت با حضور لاریجانی مقرر شد؛ کاظم جلالی برای منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش وساطت می‌کند.

در خبر این خبرگزاری هم می خوانیم: سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به جلسه شورای مرکزی این فراکسیون با حضور لاریجانی گفت که قرار است فردا (یکشنبه) پیش از آغاز جلسه علنی کاظم جلالی رییس فراکسیون در جلسه‌ ای مشترک با وزیر ورزش و استیضاح ‌کنندگان برای منتفی شدن استیضاح وساطت کند.

خبرگزاری فارس: - جهانگیرزاده نماینده ارومیه: استیضاح وزیر ورزش هنوز منتفی نشده است. سردار رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس: از نمایندگان محبوب و دلسوز مجلس شورای اسلامی می‌خواهم به وزیر ورزش برای رفع خیلی از مشکلات بیشتر وقت دهند. خبرگزاری مهر:

– رویانیان: عملکرد عباسی در ورزش قابل تقدیر است.

نشست جلالی با وزیر ورزش و استیضاح کنندگان برای لغو استیضاح عباسی.

خبرگزاری ایرنا - رسولی نژاد،معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان خبر برخی رسانه ها و سایت ها در باره دیدار برخی از نمایندگان استیضاح کننده وزیر ورزش و جوانان با (محمد عباسی) را تکذیب کرد.

عباس صلاحی، نماینده مردم تفرش، آشتیان، فراهان و رودبار در مجلس شورای اسلامی معتقد است: طرح استیضاح محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان عجولانه و شتاب زده است.