در غزه، با ایران می جنگیم

نویسنده
دیلی بیست

» مقاله یک هوادار اسراییل در دیلی بیست

سال هاست که ایران از گروه های تروریستی در نزدیکی مرز های اسرائیل حمایت می کند.

منقشه دائمی اسرائیل و حماس در نوار غزه بارها و بارها ایران را به عنوان عامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه معرفی کرده است.

درحالیکه که قدرت های غربی برای متوقف کردن برنامه های اتمی ایران، در حال تلاش برای رسیدن به یک توافق با این کشور هستند، وقایع غزه هشداری است که نشان می دهد در صورت شکست در این مذاکرات چه اتفاقی خواهد افتاد.

 دولت اسرائیل سال هاست که از حمایت ایران از گروه های تروریستی چون حماس و جهاد اسلامی، شکایت دارد. این دو سازمان تروریستی  در چند روز گذشته ۱۶۰۰ راکت به سمت اسرائیل پرتاب کرده اند.

راکت های ام-۷۵ که بارها به سمت تل آویو شلیک شده است کپی مدل راکت های فجر-۵ ایران است که در غزه با کمک اعضای سپاه پاسداران ایران ساخته می شود. هواپیمای بدون سرنشین حماس که بدست نیروی هوایی اسرائیل سقوط کرد  ابابیل، هواپیمای بدون سرنشینی است که در ایران طراحی و ساخته شده است.

درحالیکه رهبران ایران با گروه ۱+۵ در وین بر سر برنامه ای اتمی مذاکره می کنند، این سلاح های ایران علیه اسرائیل بکار گرفته می شوند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا با جواد ظریف همتای ایرانی اش به گفتگو می پردازد، حماس راکت های ساخت ایران را به سمت اورشلیم پرتاب می کند.

این پیام برای اسرائیل روشن است. ایرانی که حتی امروز به متحدان تروریست اش راکت و پهباد و سایر تکنولوژی های حساس نظامی می دهد در صورتی که به سلاح اتمی دست پیدا کند آنها را در اختیار همین گروه های تروریستی می گذارد.

بعلاوه، حکومت ایران با سلاح اتمی، حکومتی است که بیشتر تمایل به ریسک دارد. دیگر ممانعتی در کار نخواهد بود.

به همین دلیل است که باید عملیات اسرائیل در نوار غزه را بدرستی معنا کرد. اگرچه تروریست هایی که سربازان اسرائیل با آنها در غزه می جنگند فلسطینی هستند اما در واقع آنها متحدان ایران هستند.

در اسرائیل ما ده ها سال است که شاهد این هستیم که ایران گروه های تروریستی را در مرزهای ما ایجاد می کند. حزب الله لبنان، گروه نظامی شیعه که ۱۰۰ هزار راکت و موشک شان به سمت اسرائیل نشانه رفته است و لبنان را تحت کنترل دارند در سوریه، ایران و حزب الله  مسئول نجات حکومت بشار اسد هستند و این درحالیکه است که سلاخی مردم عادی در سوریه ادامه دارد.

و همچین فعالیت های تروریستی ایران در سرتاسر جهان ادامه دارد. این ماه بیستمین سالگرد بمباران مرکز یهودیان آمیا در بوینس آیرس است که ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت. از آن زمان، چندین توطئه تروریستی ایران با شکست مواجه شد و در این میان بمبگذاری در اتوبوس توریست ها در بلغارستان با موفقیت انجام شد.

از تمدید چهارماهه مذاکرات باید استفاده کرد و از آن علیه ایران سود برد. تحریم ها باید باقی بماند و اگر لازم شد تشدید شود. ۱+۵ نمی تواند به سلطه ایران یا فشاری ادامه بدهد که منجر به اتمی شدن این کشور می شود.

توافقی که منجر به خلع سلاح کامل اتمی ایران نشود طوری که این کشور هرگز نتواند به سلاح اتمی دست پیدا کند، کامل نیست.

ایران اخیرا ۱۹ هزار سانتریفوژ دارد که همزمان کار می کنند و می توانند بین ۶ تا ۷ هفته یک بمب اتمی تولید کنند. اگر مذاکرات منجر به خلع سلاح ایران نشود آن موقع است که بعد از مدتی ایران مجهز به سلاح اتمی می شود.

ایران منتظر می ماند تا تحریم ها برداشته شود یا دنیا مشغول یک بحران بین المللی دیگر شود. بعد از ۲ تا ۵ سال از حالا به سمت بمب اتمی می رود.

اگر سانتریفوژ ها از ایران گرفته شود، دنیا سه سال فرصت خواهد داشت – زمانی کافی برای اینکه بفهمیم ایران بمب اتمی می سازد یا نه- تا واکنش نشان بدهد.

حالا هم اشتباه نکنید. درحالیکه اسرائیل به دنبال راه حلی صلح آمیز است ما به امنیت خود بی توجه نیستیم. ما گوشه ای نمی نشینیم و منتظر  نمی مانیم که دیگران سرنوشتمان را رقم بزنند.

سابقه ما خود سخن می گوید. در سال ۱۹۸۱، درحالیکه جهان ما را محکوم کرده بود ما نیروی هوایی مان را برای نابودی اوزیراک، راکتور اتمی صدام در عراق فرستادیم. در سال ۲۰۰۷، همین کار را در سوریه انجام دادیم.

ما دست به این کار زدیم چون دریافته بودیم که این تهدید ها تا چه حد جدی است. ما اقدام کردیم چون احساس وظیفه ی کردیم نه فقط در قبال خودمان بلکه در قبال جهانیان.

ایرانی که برنامه های اتمی اش همچنان ادامه داشته باشد تهدیدی برای جهان است نه فقط به دلیل سلاح اتمی بلکه به دلیل حامیان تروریست اش که از آنها در سرتاسر جهان حمایت مالی  می کند.

مناقشه اخیر نوار غزه تنها یک مثال از آن چیزی است که جهان از ایران خواهد دید. مقصر واقعی متوقف نشده است.

دیلی بیست، 26 ژوئیه