صدای دختر حداد عادل هم در آمد

نویسنده
نازنین کامدار

» درس خوانده ژاپن و آمریکا

در حالیکه غلامعلی حداد عادل، به دلیل نسبت فامیلی با آیت الله خامنه ای از جمله چهره های  اصلی محافظه کاری محسوب می شود که از ارتقا چهره کشور در جهان سخن میگویند، دختر ارشد او دیروز ضمن سخنانی تاکید کرد تصویر خوبی از ایران در جهان وجود ندارد.

بنا به گزارش خبرگزاری های داخلی، آزاده حداد عادل، که تا به حال نامی از وی در رسانه ها به میان نیامده بود و به عنوان “یکی از مدیران شبکه دانشمندان زن جهان اسلام” معرفی شده، در همایشی با عنوان “گردهمایی زنان بازرگان” گفته است: “در دوران تحصیلات تکمیلی دکترا در کشور ژاپن زندگی می کردم و هر ازگاهی نیز برای گذراندن دوره های تخصصی به آمریکا می رفتم و در این کشور نیز زندگی کرده ام. دوران فارغ التحصیلی من همزمان شده بود با انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در ایران و نگاه تمام جهان به ایران و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خیره شده بود. به خاطر دارم پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، اساتید دانشگاه ژاپن هنگامی که متوجه شدند من قصد بازگشت به ایران را دارم آن هم در شرایط ویژه انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم، از من خواهش کردند که به کشورم باز نگردم و اظهار می کردند که قرار است در ایران زنان و مردان حتی در پیاده روهای شهرها نیز تفکیک شوند. آنها می گفتند که در ایران نمی توانی از دانش و علم خود استفاده لازم را ببری. از این اظهارنظر دوستان ژاپنی خود بسیار متعجب شدم و برای من جای سئوال بود که چرا دنیا چنین نگاهی به ایران و جامعه ایرانی دارد”.

این سخنان بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و سایت های مستقل داشته و توجه محافل خبری را جلب کرده است.

 ”آزاده حداد عادل” آنطور که در پایگاه اطلاع رسانی پدرش معرفی شده متولد سال 1354  و فارغ التحصیل دانشگاهی به نام کانازاوای ژاپن است و مدرک “دکترای نانو  تکنولوژی” دارد.

او در حالی به عنوان یکی از مدیران شبکه ای موسوم به “شبکه دانشمندان زن جهان اسلام” معرفی شده که بر اساس اطلاعاتی  که در پایگاه اینترنتی  مطالعات بانوان منتشر شده، مادر وی، طیبه ماهرو زاده،  رئیس این تشکیلات  است.

خواهر کوچکتر او  به نام زهرا، متولد سال 1358، همسر مجتبی خامنه ای است و برادر بزرگ او، فرید الدین حداد عادل  به دلیل همکاری با سایت هایی نظیر رجانیوز و جوان آنلاین و همچنین داشتن نقش در سازماندهی لباس شخصی ها  در سرکوب اعتراضات سال 88 به عنوان “آقازاده تصمیم ساز” در بین فعالان سیاسی شهرت دارد.

فرید الدین حداد عادل تا کنون در سمت های  گوناگونی حضور داشته که آخرین آن معاونت دانشگاه امام صادق است.

سایت پارسینه درباره فرید حداد عادل و لقب “آقازاده تصمیم ساز” می نویسد: “اصولگرایان –تقریبا از همه طیف ها- اگر بخواهند رسانه ای داشته باشند، در سیاهه کسانی که به سراغشان می روند یا فهرست کسانی که او را برای «شورای سیاست گذاری» زیر سر می گذارند، حتما یک نام وجود دارد: فرید الدین حدادعادل. نگاهی به لیست مشاغل مطبوعاتی و رسانه ای فریدالدین حدادعادل این ادعا را اثبات می کند: عضو شورای سیاستگذاری خبرگزاری مهر، عضو شورای سیاستگذاری هفته نامه همشهری جوان، عضو شورای سیاستگذاری نشریه مثلث، عضو شورای سیاست گذاری نشریه پنجره و… عضو شورای بسیج رسانه نیز پست جدید او در کنار حسین شریعتمداری است”.

این سایت می افزاید: “اصولگرایان و البته سیاسیون با سابقه به خوبی با جایگاه و شان غلامعلی حدادعادل در نظام آشنایی دارند، غلامعلی حدادعادل در طول سی سال گذشته اثبات کرده است که جایگاهش حتی در شدیدترین طوفان های سیاسی هیچ گاه دستخوش تغییرات تاس لغزان سیاست روز نمی شود و این برای سیاسیون یک عبرت و یک سرمایه است، بی گمان ارتباط با غلامعلی حدادعادل برای یک واحد سیاسی –رسانه ای تضمین های محکمی به همراه می آورد که غیرقابل انکار است… فریدالدین عملا دیپلمات و سفیر آکردویته پدر در اردوگاه رسانه ای و سیاسی اصولگرایان است، فرید به خوبی از پدر پیوستگی و پوشش فرهنگ و سیاست را آموخته است و به همین دلیل هم هست که مدیریت مدرسه «فرهنگ»- که پدر پایه گذاری کرده است- و معاون آموزشی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق را هم برعهده دارد و بی ربط نیست اگر بگوییم فریدالدین حدادعادل، آقازاده ای است که کم کم آقا می شود”.

اینک نام دختر ارشد حداد هم مطرح شده اما در هر حال در میان فرزندان غلامعلی،  کماکان این فریدالدین حداد عادل است که علاوه بر  برخورداری از مزایای آقازادگی، گاهی به  دلیل اظهار نظرهای سیاسی اش از جمله پیش بینی جنگ و… خبر سازترین فرزند محسوب می شود، مگر آنکه خواهر او که دیروز از چهره رسانه ای اش رو نمایی شد، گوی سبقت را از وی برباید.