نمایش فیلم شکست انگلیسی ها

نویسنده

“اکنون دوره آخرالزمان است و فرد مرتبط با امام زمان هم کشف شده است. او سید الحسینی است که در کوههای طالقان زندگی می کند و اوست که پرچم مصلح موعود را که اکنون در اختیار خود دارد به حضرت ولی عصر تسلیم خواهد کرد.”

این بخشی از سخنان سهیل کریمی، سازنده فیلم مستند “شکست هیمنه” است که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود در آمفی تئاتر این دانشگاه پخش شد.

فیلم “شکست هیمنه” حکایت توقیف 3 قایق انگلیسی و سرنشینان آن توسط نیروهای سپاه پاسداران است که از ابتدا تا زمان آزادی شان در فرودگاه مهرآباد را در بر می گیرد. این فیلم در دوره محمد خاتمی ساخته شده بود اما در زمان ریاست جمهوری وی از سوی شورای امنیت ملی توقیف شد. اما اکنون در حالی که این فیلم هنوز در توقیف است،همزمان با آغاز مانور امریکا و اعراب در خلیج فارس و نیز دیدارخاتمی از انگلیس در برخی دانشگاههای کشور پخش می شود.

پخش این فیلم در دانشگاه ها و برخی محافل دیگر از حمایت سپاه، بسیج و همچنین بسیج دانشجویی برخوردار است.

در حین پخش این فیلم برای دانشجویان دانشگاه شاهرود، سهیل کریمی که پیش از این در سال 83 به مدت چند ماه به اتهام “تروریست” بودن در بازداشت نیروهای انگلیسی در عراق بسر برد، به سخنرانی پرداخت و به برخی از پرسش های دانشجویان پاسخ گفت.

کیف انگلیسی

وی ابتدا و قبل از پخش فیلم طی سخنانی با متهم کردن مقامهای دولت قبلی گفت: “اعضای دولت سابق و حتی دکتر حسن روحانی، دبیر سابق شورای امنیت ملی از دولت انگلستان پول می گرفتند وتمام اعمال اینها در زمان توقیف قایق ها، نشان از همین موضع آنها دارد.”

وی در ادامه در خصوص چگونگی فیلمبرداری از این قایق ها گفت: “من و دوستانم برای امر دیگری غیر از این کار در اروند کنار بسر می بردیم که این مساله با توقیف این قایق ها مصادف شد و برادران سپاه هم از ما خواستند که از این قایق ها و سرنشینانش فیلم بگیریم.”

وی در ادامه گفت: “اکنون دوره آخرالزمان است و شواهد نیز بر این قرار است که نیروهای حضرت ولی عصر، لباس های سبزی می پوشند مثل لباس برادران سپاه پاسداران. بنابراین یاران حضرت همه از میان همین نیرو هستند.”

کریمی در ادامه گفت: “در روایات آمده است که روی پرچم حضرت ولی عصر از کلمه “قوه” استفاده شده است مثل پرچم سپاه و کیفیت دستگیری نیروهای انگلیسی هم نشان از این دارد که نیرویی ماورایی با سپاهیان است.” وی افزود: “نظامیان انگلیسی همه رنجر بودند و 33 نوع آموزش ویژه را فراگرفته بودند اما در مواجهه با پاسداران سپاه عملا دست بسته شدند و کاری از دستشان بر نیامد.”

کریمی ادامه داد: “رنجر های انگلیسی تعداد شان زیاد بود در حالی که پاسداران فقط 3 نفر بودند و این همان نشانه روز موعود است که سپاهیان اندک حضرت ولی عصر بر خیل مشرکان پیروز می شوند. نشانه دیگر هم اینکه وقتی یکی از نیروهای سپاهی خطاب به رنجر ها فریاد می کشد، یکی از آنها شلوارش را خیس می کند”.

پس از صحبتهای سهیل کریمی فیلم “هیمنه شکست” پخش شد که حدود 70 دقیقه بود.

در این فیلم ابتدا صحنه هایی از دستگیری شناورهای انگلیسی همراه با موسیقی شیطان پرستان نشان داده می شود. قسمت هایی از فیلم نیز به کنفرانس خبری آصفی، سخنگوی وزارت امور خارجه اختصاص داشت که نشان می داد چگونه گفته های او در کنفرانس با آنچه در تلویزیون نشان دادند تفاوت داشت.

همچنین صحنه هایی از جلسات مذاکره برای آزادی نظامیان انگلیسی در فیلم نشان داده می شد که در آن سه نفر از سفارت انگلیس و همینطور آقای جعفری به عنوان نماینده علی آهنی مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه و نیزافسران سپاه حضور داشتند.

افسران سپاه در این جلسه به تندی با نمایندگان سفارت انگلیس صحبت می کردند در حالی که جعفری قصد داشت وضعیت را به آرامی پیش ببرد.

همینطور حسین شریعتمداری، مدیرمسوول کیهان به دفعات در حال صحبت در فیلم نشان داده می شود. معلوم بود اینها قسمت هایی از یک مصاحبه با او است که تکه تکه نشان داده می شود.

صحنه هایی بسیاری نیز متعلق به نظامیان و شناورهایشان بود که حکایت از ضعف و تسلیم آنان داشت.

تصاویر بسیاری از فرماندهان سپاه از جمله فرمانده نیروی دریایی، حفاظت، رئیس ستاد مشترک و.. هم چندین بار نشان داده شد.

پرچم سپاه در جای جای فیلم همواره حکایت از صلابت و پیروزی سپاه داشت که ترجیح بند صحبتهای سهیل کریمی به عنوان نیروهای حضرت ولی عصر بود.

پس از پایان فیلم نوبت به سئوال و جواب رسید. یکی از دانشجویان حاضر در سالن که تعداد آنها به حدود هزار نفر می رسید پرسید،چرا فیلم در آن زمان توقیف شد؟ که کریمی پاسخ گفت: “برای اینکه بعضی از حضرات در آن زمان، از جمله رئیس و دبیر شورای امنیت ملی وقت حقوق بگیر انگلیسی ها بودند و موقعیت خودشان را با پخش فیلم در خطر می دیدند چرا که یقینا اربابان آنها ناراحت می شدند”.

وی در ادامه در خصوص علت عدم تیر اندازی شناورهای انگلیسی به سوی نیروهای ایران که سئوال یکی از اعضای بسیج بود گفت: “قدرت ماورایی پاسداران مانع از تیراندازی آنان شد. همچنین بر اساس احادیث خداوند نیز کمک کرد و در دل آنها ترس انداخت”.

وی افزود: “همچنین در این شناور ها یکنفر ایرانی نیز حضور داشت که با دیدن نیروهای ایرانی گفت اینها همه پاسدار سپاه هستند. با شنیدن این کلمه همه انگلیسی ها از ترس اسلحه های خود را انداختند”.

دفاع از منافع اربابان

کریمی که به مانند یکی از مسئولان بلند پایه و آگاه به مسایل نظامی و سری سخن می گفت در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر کیفیت آزادی انگلیسی ها اظهار داشت: “3 پیشنهاد از سوی ایران ارایه شد که این سه پیشنهاد هم از سوی آقای آهنی تدوین شده بود. یکی تحویل نیروها به اربابان آمریکایی مسوولین سابق، دومی تحویل آنان در مرز شلمچه با حضور نیروهای بین المللی و سومی هم تحویل نیروها در فرودگاه مهرآباد، که سومین پیشنهاد مورد توافق قرار گرفت”.

وی افزود: “در زمان تحویل نظامیان انگلیسی به مامورین سفارت انگلیس در تهران، ابتدا اعلام شد که آنها از ترمینال 6 وارد خواهند شد اما با دخالت آقای آهنی، در لحظه آخر آنها را از پاویون دولت عبور دادند در حالی که در ترمینال 6 نیروهای انقلابی و دانشجویان منتظر استقبال از آنان بودند”.

سهیل کریمی در ادامه در باره مسوولین سابق دولتی گفت: “خبر نگاران خارجی وقتی در مقابل مسوولین ایرانی قرار می گرفتند و از آنها فیلم و عکس می گرفتند اغلب آنان را در بدترین صورت و در حالت ضعف نشان می دادند؛ در حالی که طبق دستور مقام های خود مسوول بودند تصویر آقای دکتر روحانی را مانند یک جنتلمن و دولتمرد نشان دهند”.

روحانی ماسون بود

کریمی ادامه داد: “آنها مسوول بودند که حسن روحانی را به شکلی نشان دهند که گویا تنها او می تواند ناجی ملت ایران باشد در حالی که ایشان افکار ماسونی دارد و نیز در انگلیس تحصیل کرده است”.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا نظامیان انگلیسی آزاد شدند گفت: “بالاخره منافع آقایان ایجاب می کرد که برای خوشامد اربابان خود همه را آزاد کنند؛ همانطور که به دستور همان اربابان، امامزاده ای به نام حضرت سیروس ناصری را که از صاحبان شرکت اورینتال کیش و نماینده هالیبرتون آمریکا بود از دوبی آوردند تا مذاکره کننده ارشد ایران در تیم آقای روحانی باشد و در اصل برای اینکه منافع اربابان را تامین کند”.

وی درادامه در پاسخ به این سئوال که با چه مدرکی این ادعا هارا عنوان می کنید، چرا که اینها همه مورد تایید نظام بودند؟ گفت: “طلحه و زبیر هم مورد تایید پیغمبر بودند”.

وی سپس در خصوص وضعیت توقیف و یا رفع توقیف این فیلم گفت: “نمی دانم اما شاید به خاطر این مانور آمریکایی ها در خلیج فارس فیلم را رفع توقیف کنند، هر چند که دبیر فعلی شورای امنیت ملی هم حقوق بگیر آنهاست”.

این مستند ساز در پایان سخنان خود در پاسخ به این سئوال که چگونه و چرا نظامیان انگلیسی اآزاد شدند ؟ گفت: “به دستور آقای خاتمی همه آنها طبق آن سه پیشنهاد آزاد شدند. علت آزادی آنها هم این بود که ایشان باید منافع اربابان خود را تامین می کرد”.

این جلسه با صلوات و تکبیر بسیجیان به پایان رسید.