پرونده های تازه و تهدید به افشاگری

نویسنده
حسین محمدی

» دستور رهبر برای سکوت برابر جریان انحرافی

هم‌زمان با بالا گرفتن حملات اصول‌گرایان علیه حامیان احمدی‌نژاد و درگیری بر سر مسایل انتخابات مجلس نهم، احمد خاتمی، امام جمعه تهران، سکوت اصول‌گرایان درباره “جریان انحرافی” به دلیل دستور رهبر جمهوری اسلامی دانست و تهدید کرد اگر بدنه دولت به حمایت از “جریان انحرافی” ادامه دهد، اسنادی منتشر خواهد شد.

پس از سکوت نسبی هفته‌های گذشته اصول‌گرایان درباره حامیان احمدی‌نژاد، که اصول‌گرایان از آن‌ها با عنوان “جریان انحرافی” نام می‌برند، احمد خاتمی، امام جمعه تهران، علت این سکوت را تشریح کرد. وی در سخنانی گفته است: “سکوت جریان ولایی در مقابل جریان انحرافی به امر مقام معظم رهبری است ولی بدانند اگر بخواهند آغازگر هجمه به ولاییون باشند و به پشتیبانی جریان انحرافی حرف‌هایی بزنند با تریبون‌ها و قلم‌هایی که در دست داریم به فضل خدا افشاگری می‌کنیم”.

این سخنان خاتمی درباره دستور آیت‌الله خامنه‌ای در حالی بیان شده است که یک وب سایت نزدیک به سپاه پاسداران، از دیدارهای نزدیکان مشایی با سرویس‌های جاسوسی غرب خبر داده است. این وب‌سایت همچنین اضافه کرده به زودی اسناد این دیدارها را منتشر خواهد کرد.

وب‌سایت سپاه پاسداران افزوده است: “شواهد نشان می‌دهد در مقاصد شوم فراماسونری از درون دولت اصولگرا توسط یک فرقه انحرافی دنبال می‌گردد که باید از آن به عنوان « فراماسونری جدید» یاد کرد. این نحله انحرافی با اتکاء آشکار به تئوریهای یک ایرانشناس فراماسون و عضو رسمی سازمان اطلاعات نظامی ایالات متحده بنام «ریچارد فرای» اقدام به ترویج یک قرائت جدید از «اسلام» نموده است”. این وب سایت همچنین مشایی و اطرافیان وی را به یهودیان منتسب کرده است. پیش از این محمدحسین صفارهرندی، وزیر سابق ارشاد و مشاور فعلی فرمانده سپاه، در یادداشتی، اعلام کرده بود که “رحیم‌مشایی پیروزی محمد خاتمی در انتخابات را پیش‌گویی کرده بود… رحیم‌مشایی گفته بود رقیب احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۸ یک روحانی خواهد بود و احمدی‌نژاد در دور دوم برنده خواهد شد که این پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامد… رحیم‌مشایی زلزله شهر تهران را پیش‌بینی کرده بود و براساس آن محمود احمدی‌نژاد حکم به تخلیه شهر تهران داد”.

برخی دیگر ازاصول گرایان نیز چندین بار سخن از برخی کرامات ویژه رحیم‌مشایی داده بودند. در همین حال برخی دیگرا از فعالان سیاسی نزدیک به اصول‌گرایان، مشایی و احمدی‌نژاد را یهودیان تغییر دین داده معرفی کرده بودند.

نمایندگی در گروی تنفر از جریان انحرافی

در همین حال، نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس، باعث شده است تا حملات علیه احمدی‌نژاد و مشایی افزایش یابد. سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین، با اشاره به انتخابات مجلس نهم  گفته است: “نماینده مجلس باید ولایتمدار بوده، و آشنا به جریان‌های سیاسی روز باشد. نماینده مجلس باید در رابطه با جریانات انحرافی و فتنه گران موضع شفاف و روشنی اتخاذ کند”.

در همین حال، نور‌الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران طی سخنان کم سابقه‌ای، با اشاره به تلاش اصول‌گرایان برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات مجلس، خبر از آن داده است که “نمایندگان ولی فقیه حمایت خود را در این‌باره اعلام کرده‌اند تا انتخاباتی بدون تنش در کشور برگزار شود”.

از سوی دیگر، اصول‌گرایان هم‌زمان با تلاش برای رسیدن به لیست انتخاباتی واحد، لیست حامیان احمدی‌نژاد را مورد حمله قرار می‌دهند. جهان‌نیوز – نزدیک به علی‌رضا زاکانی – در این باره، لیست انتخاباتی نزدیکان احمدی‌نژاد را “لیست ریا و تزویر” نامیده و اضافه کرده است: “جریان انحرافی تلاش دارد در شهرستان‌ها با هزینه‌ها گزاف عده‌ای را به داخل مجلس بفرستد و از این طریق اکثریت مجلس را بدست آورد”.