بی‌نام در قرار ملاقات

نویسنده
نسرین تبریزی

» پشت ویترین

تازه‌ترین آثار چاپی و الکترونیکی

فصل استخوان

نویسنده: سامانتا شنن

ناشر: حسین شهرابی

تعداد صفحات: ۵۸۱ صفحه

قیمت: ۲۷۰۰۰ تومان

سال ۲۰۵۹ بسیاری از شهرهای بزرگ جهان تحت تسلط نیرویی امنیتی است به نام «قلمه». پِیج ماهونی در دنیای زیرزمینیِ خلافکارهای «لندن قلمه» کار می‌کند و عضوی از دار و دسته‌ی «هفت مُهر آخرالزمان» است. کارش اما حتا با معیارِ خلافکارها هم غریب است: گردآوری اطلاعات از طریق رخنه در ذهنِ دیگران. پیج «رؤیانورد» است، یعنی رده‌ی کمیاب و خاصی از «روشن‌بینان»؛ اما روشن‌بینان در دنیای تحتِ فرمانِ قلمه بزرگ‌ترین مجرمان هستند. چون هر نوع فعالیت مرتبط با روح و ماوراء در دنیای قلمه قدغن است. اما وقتی پیج را دستگیر می‌کنند، متوجه می‌شود قدرتی در پشت پرده وجود دارد بسیار پلیدتر و عظیم‌تر از قلمه. روشن‌بین‌ها را به زندانی می‌برند که خودش شهری مستقل است: شهر آکسفورد که دو قرن پیش از روی نقشه‌ها محو کردند و الان در اختیار نژادی قدرتمند و فراطبیعی است به نام «رِفائیم». روشن‌بین‌ها ارزش زیادی برای رفائیم دارند؛ اما تنها در مقام سرباز و کارگر. پیج را به یکی از رفائیم می‌سپرند به نام «سماک مشارتیم» یا «حارس» که مسئولِ آموزش و نگه‌داری از او باشد. حارس ارباب پیج است و در نتیجه دشمنش. اما اگر پیج بخواهد آزادی‌اش را به دست بیاورد، باید از ذهنِ حارس و انگیزه‌های مرموزش سر دربیاورد.

«فصل استخوان» اولین جلد از مجموعه‌ای است درباره‌ی دختری که باید یاد بگیرد قدرت‌هایش را بپرورد، اما در دنیایی که همه‌چیزش را از او گرفته‌اند. اما در عین حال درباره‌ی نویسنده‌ی جوان خارق‌العاده‌ای هم هست که به او لقب «رولینگ دوم» داده‌اند. سامانتا شَنِن در نخستین رمان خود دنیایی غریب و متفاوت و حیرت‌انگیز خلق کرده که باعث می‌شود از کوتاه‌بودنِ حجمِ کتاب ناراحت بشوید!

 

 

بی‌نام

نویسنده: جاشوا فریس

مترجم: لیلا نصیری‌ها

ناشر: ماهی

تعداد صفحات: ۳۰۸ صفحه

قیمت: ۱۶۰۰۰ تومان

جاشوا فریس از نویسندگان جوان نسل نو ادبیات آمریکا است که با تالیف رمان «آنگاه به پایان رسیدم» که نخستین اثر وی نیز به شمار می‌آید، توانست جایزه «پن» آیالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۷ را که از سوی بنیاد همینگوی اهدا می‌شود، به دست آورد.

او در این رمان به سراغ تناقضات موجود در زندگی انسان رفته که باعث از دست رفتن تمامی چهارچوب های زندگی وی می‌شود.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «داشت خانه و زندگی‌اش را از دست می‌داد، آن لذت ناب مام کردن را، آن قابلمه‌های مسی را که بالای سکوی وسط آشپزخانه آویزان بود، خانواده‌اش را- دوباره خانواده‌اش را از دست می‌داد. میان چهارچوب در ایستاد و به دقت همه چیز را ورانداز کرد. قدرشان را نداشته بود. چطور این اتفاق دوباره افتاده بود؟ به خودش قول داده بود قدر همه چیز را بداند و حالا لحظه‌ای را به یاد نمی‌آورد که این قول جایش را به روزمرگی داده بود. بعید بود در یک لحظه اتفاق افتاده باشد. کلیدهایش را انداخت روی میز کنسول و کفش‌هایش را بر خلاف عادت روی قالی کناره ایرانی در آورد، همانی که با جین در سفرشان به ترکیه خریده بودند. یک هفته‌ای را در ترکیه گذرانده بودند و یک هفته هم در مصر. همیشه لابه‌لای کارهایشان مسافرت هم می‌یفتند. مقصد بعدی‌شان گشت و گذاری بود در دنیای وحش کنیا اما حالا مجبور بوند سفر را به تعویق بیاندازند.»

 

پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند

نویسنده: جیمز کین

مترجم: بهرنگ رجبی

ناشر: چشمه

تعداد صفحات: ۱۴۰ صفحه

قیمت: ۷۸۰۰ تومان

این دومین رمانی است که «رجبی» از «جیمز ام کین» منتشر می‌کند، پیش از این «غرامت مضاعف» با ترجمه‌ی او از سوی «نشرچشمه» منتشر شده بود که با استقبال روبرو شد، «غرامت مضاعف» و «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» به‌واسطه‌ی نسخه‌‌ی مشهور سینمایی‌شان سال‌هاست برای مخاطب ایرانی آشنا هستند، با این همه این دو اثر مهم که در لیست ۱۰۰۱ رمانی که باید پیش از مرگ خواند، آمده‌اند، خیلی دیر به فارسی ترجمه شده‌اند. کین در سال ۱۸۹۲ به دنیا آمد. بسیاری از آثار این نویسنده و روزنامه نگار امریکایی به فیلم های سینمایی موفقی تبدیل شده اند و مطرح ترین رمان این نویسنده اثری است با نام «پستچی همیشه دوبار زنگ می زند». بسیاری این نویسنده را به دلیل استفاده بهینه از لغات و به کارگیری دیالوگ‌های محکم و تاثیرگذار می ستایند. جمیز کین نویسنده‌ای است که ابتدا می‌خواست خواننده اپرا شود، اما نتوانست. او از ۲۰ سالگی شروع به نوشتن کرد و طی یک دهه بعدش روزنامه‌نگار قهار و صاحب سبکی شد. در بسیاری روزنامه‌ها و مجلات کار کرد و در همین دوره بود که تکنیک‌های مختلف نوشتن را آزمود، از جمله نوشتن قطعات در قالب گفت‌وگو را. در سال ۱۹۳۴ «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» را منتشر کرد و دیگر روزنامه‌نگاری را کنار گذاشت تا همه وقتش را صرف نوشتن رمان کند، گرچه از وسوسه هالیوود جان به در نبرد و مدتی را هم به فیلمنامه نویسی گذراند. مشخصه اصلی رمان‌های کین ریتم پرشتاب، استفاده از راوی اول شخص، زبان محاوره و تعلیق‌های مداوم است. هم نشینی این ویژگی‌ها در رمان «پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند» این اثر را به یکی از ماندگارترین‌های ادبیات‌ داستانی آمریکا تبدیل کرده است. راوی داستان ظهر یک‌روز گرم و تابستانی در کالیفرنیای جنوبی از پشت کامیون یونجه‌یی می‌پرد بیرون، درست روبروی غذاخوری «توئین اگز»، صاحب غذاخوری به‌زودی با پیشنهاد کار برای «فرانک» سرگردان، او را ماندگار می‌کند. اما «فرانک» خیلی‌زود با زن «پاپادایاس» کافه‌چی هم‌دست می‌شوند و نقشه‌های پی درپی قتل می‌کشند و اجرا می‌کنند. اما سرنوشت هر سه نفرشان تلخ و مصیب‌بار خواهد شد.

 

قرار ملاقات

نویسنده: هرتا مولر

مترجم: آهنگ حقانی

ناشر: هیرمند

تعداد صفحات: ۲۲۴ صفحه

قیمت: ۱۱۰۰۰ تومان

«احضار شده‌ام. پنجشنبه، رأس ساعت ده.» و این چنین روزی از زندگی دختر جوانی در دوران رژیم تمامیت خواه چائوشسکو آغاز می‌شود. جرم؟ گذاشتن چند یادداشت در جیب شلوارهای مردانه‌ای که از کارخانه‌ی محل کارش به ایتالیا ارسال می‌شود: «با من ازدواج کن» با اسم و آدرس. در راه رسیدن به جایی که احضارش کرده‌اند، در تراموا، اتفاق‌ها و آدم‌های زندگی‌اش را به یاد می‌آورد و چیزهایی کشف می‌کند هولناک‌تر از بازجویی…

 

ولادیمیر می‌گوید

نویسنده: فریبا کلهر

ناشر: فریبا

تعداد صفحات: ۱۳۶ صفحه

قیمت: ۶۵۰۰ تومان

کلهر در این رمان که چهارمین رمان از مجموعه رمان‌های نوجوانانه او است به سراغ روایت داستانی در فضای خارج از ایران رفته است. او در این رمان راوی را پسربچه‌ای قرار داده است که به همراه مادرش در کانادا زندگی می‌کند و در شیوه‌ی سنتی زندگی آن‌ها مادر مجبور به ساختن گردن‌بندهای خاصی برای امرار معاش است.

کلهر تالیف این رمان را در اسفند ماه گذشته به پایان برده است و نشر فریبا که متعلق به خود اوست انتشار آن را به عهده گرفته است.

پیش از این از مجموعه رمان‌های نوجوانانه‌ی کلهر که با عنوان کلی «رمان برای همه» منتشر شده است، پنج اثر با عنوان شهر یخ‌های خیلی یخ، سی‌سا سیاووش، قصه های یک دقیقه ای، دختر نفرین شده و پسران گل از سوی نشر آموت منتشر شده است.

همچنین آثار تازه‌ای از این مجموعه با عناوین افسونگران، سنجاقک نشسته کف استخر و کشور ده متری نیز در دست انتشار است.

 

مرگی که حرفش را می‌زدی

نویسنده: فریدریک دار

مترجم: عباس آگاهی

ناشر: جهان کتاب

تعداد صفحات: ۱۶۸ صفحه

قیمت: ۸۵۰۰ تومان

رمان «مرگی که حرفش را می‌زدی» حاوی طنزی تلخ با پس‌زمینه‌ی موضوع همسریابی است. شخصیت اصلی این اثر، پُل دوتراز، مردی ۳۶ ساله است که پس از مدت‌ها کار در آفریقا با جسمی بیمار و رویاهایی از دست رفته به کشورش باز می‌گردد. عایدات نسبتا چشمگیر او این امکان را فراهم می‌آورد تا زندگی مناسبی داشته باشد. او در منطقه‌ای آرام و زیبا خانه‌ای بزرگ می‌خرد تا در انزوا و عزلت، به خوشبختی برسد. اما به زودی خانه را بیش از حد خالی می‌یابد.

تنهایی به جان پل افتاده و آسایش او را سلب می‌کند. روزها به کندی می‌گذرد و پل تصمیم می‌گیرد ازدواج کند. اما سوال مهم این است که با چه کسی؟ بنابراین متوسل به عجیب‌ترین راه می‌شود و برای این کار، به روزنامه آگهی می‌دهد. پل سعی می‌کند همان‌طور که خانه مورد علاقه‌اش را با آگهی پیدا کرده، از همین راه همسر مورد علاقه‌اش را نیز پیدا کند. از میان پاسخ‌های رسیده، تنها یک مورد جلب توجه می‌کند؛ زنی زیبا که خود را ۴۲ ساله معرفی می‌کند در حالی که بسیار جوان‌تر به نظر می‌رسد.

با ورود مینا به زندگی پل و ازدواج زودهنگام این دو، حوادث عجیبی به طور سلسله‌وار اتفاق می‌افتد. پل که به راز مینا، شخصیت‌های متفاوتش و هویت فرد جوانی که فرزند خود می‌خواند، پی می‌برد، نقشه‌ای می‌ریزد و دامی پهن می‌کند که عواقب ناخوشایندی در پی دارد…

 

جنوب دریاچه‌ی سوپریور

نویسنده: آلن ایرگود

مترجم: آرتیمیس مسعودی

ناشر: آموت

تعداد صفحات: ۴۵۶ صفحه

قیمت: ۲۱۵۰۰ تومان

رمان جنوب دریاچه سوپریور، داستانی سرشار از احساس نوع‌دوستی و نیکی به دیگران است که طی آن ماجراهایی مانند گم شدن یک کودک، یک عشق بر باد رفته، تصادف اتومبیل، جشن عروسی، آتش‌سوزی، یک ازدواج رمانتیک، گلدیس و آربیوتوس و بقیه ساکنان شهر کوچک میشیگان، به زن جوانی که محور داستان است می‌آموزند که چطور انسان بزرگی باشد.

وقتی مدلین از شیکاگو به مقصد ساحل دریاچه سوپریور خارج می‌شد، هرگز فکر نمی‌‌کرد زندگی‌اش تا این اندازه متحول شود. وقتی مسئولیت نگهداری یکی از دوستان خانوادگی‌اش را به عهده می‌گیرد، در کنار دو خواهر مسن که یکی تندمزاج و لجباز و دیگری شیرین‌تر از عسل است، احساس سردرگمی می کند اما…

این رمان پس از انتشار خود با واکنش‌هایی از سوی برخی نویسندگان و منتقدان نیز همراه شده است. تیفانی بیکر، نویسنده رمان «غول پیکر کوچک دهکده آبردین» درباره این رمان می‌گوید: «جنوب دریاچه سوپریور، شعری عمیق در مورد شادی‌های کوچک زندگی است. شخصیت‌های داستان و فضای این شهر کوچک، شما را به وجد می‌آورد و پس از پایان کتاب، دلتان می‌خواهد نزدیکانتان را در آغوش بگیرید».

همچنین لسلی کاگن، نویسنده رمان «سوت زدن در تاریکی» معتقد است: «این رمان آن‌قدر فوق‌العاده بود که تا چند هفته پس از خواندن آن، نمی‌توانستم فراموشش کنم. آفرین!»

 

کتاب «جامعه‌شناسی آسیب‌ها و دگرگونی‌های جامعه ایران» منتشر شد. مولف این کتاب جلال ایجادی است و توسط h&s media منتشر شده است.

جلال ایجادی؛ جامعه شناس در این کتاب با اتکا به تئوری‌های علمی، به آسیب‌ها و دگرگونی‌های جامعه ایران می‌پردازد. این کتاب دربرگیرنده تحلیلی موشکافانه از جامعه ایران امروز و تلاشی برای توضیح ماهیت کنونی آن بشمار می‌آید. به باور جلال ایجادی، جامعه ایران در رنج و شکاف و نیز در خلاقیت و تغییر بسر میبرد، این کتاب نگاهی به این پیچیدگی‌هاست.

نسخه چاپی این کتاب از طریق فروشگاه‌های آمازون قابل خریداری می‌باشد.

 

آبی گرم‌ترین رنگ است

نویسنده: جولی مارو

مترجم: سپیده جدیری

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

لینک خرید: http://www.naakojaa.com/book/14215

«آبی گرم‌ترین رنگ است» داستان مصوری است از نویسنده و نقاش فرانسوی ژولی مارو. داستان عاشقانه‌ی دو زن جوان در گردش میان دو قرن.

عبداللطیف کشیش بر اساس این کتاب فیلم «زندگی آدل یا آبی گرم‌ترین رنگ است» را کارگردانی کرد و این فیلم جایزه نخل طلا جشنواره کن ۲۰۱۳ را از آن خود کرد. خود کتاب نیز پیش از آن جایزه مخاطبین جشنواره‌ی آنگولم را که مهم‌ترین جشنواره داستان مصور در جهان است، برده بود.

این کتاب برای نخستین بار به زبان فارسی در نشر ناکجا منتشر می‌شود. برگردان از زبان انگلیسی سپیده جدیری است با همکاری تینوش نظم‌جو از نسخه فرانسوی.