قابیل تروریست نبود

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

ممکن است کسی فرض کند که اگر انسانی در سال 2010 میلادی رئیس جمهور کشوری شد، پس حتما تاریخ جهان یا حداقل تاریخ کشور خودش را در حد ابتدایی می داند، یا مفهوم اعداد را بلد است یا می فهمد که اصطلاحاتی مثل ترور، قتل، کودتا، انقلاب و غیره یعنی چه. اما الزاما اینطور نیست. من نمی دانم که احمدی نژاد که قبلا بزرگترین زاویه را در هندسه 360 درجه می گفت یا نام قرارداد گلستان را گلستانچای نامید، یا معتقد بود ایران با کشور عراق که کمتر از صد سال است ایجاد شده، صدها سال سابقه دوستی دارد، در شش سال ریاست جمهوری چرا حداقل کتب اولیه تاریخی را نخوانده تا به او بگویند که جنگ اول جهانی در قرن سیزدهم میلادی اتفاق نیافتاد، بلکه در قرن بیستم رخ داد، یا ترور اصطلاحی نیست که به مرگ انسانی بخاطر گرفتن سرطان یا اسهال یا سکته قلبی مربوط باشد یا اینکه مثلا انگلیس یک کشور آفریقایی نیست، یا مواردی از این دست، دیروز رئیس دولت کودتا، در نشستی در کنفرانس بین المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه شرکت کرد و دهانش را برای یک ساعت و نیم باز کرد. لازم به توضیح نیست که اشتباهات بزرگی رخ داد، فقط برای ثبت در تاریخ برخی از این اشتباهات را بازنوشت می کنیم.

 

محمود احمدی نژاد گفت: “ رییس جمهور قبلی آمریکا برای نجات اقتصاد آمریکا و جلب آرا به منطقه ما حمله کرد و یک میلیون انسان را کشت و نفر بعدی هم با همان روش و منش روی کار آمد.”  

توضیح یک: رئیس جمهور قبلی آمریکا یعنی جورج دبلیو بوش، قبل از یازده سپتامبر رئیس جمهور شد و نمی توانست برای اینکه انتخاب شود، برای جلب آرا به منطقه ما حمله کند، چون زمانی که به عراق و افغانستان حمله کرد، رئیس جمهور شده بود.

 

توضیح دوم: رئیس جمهور بعدی آمریکا، باراک حسین اوباما بود که مانع ادامه جنگ شد، و به عنوان نفر بعدی اصلا با آن روش و آن منش سر کار نیامد. احمدی نژاد جزو اولین افرادی بود که نه تنها انتخاب او را تبریک گفت، بلکه آن را ناشی از شرایط ایران و وضعیت جدید جهان دانست. اگر واقعا باراک اوباما با قتل عام یک میلیون نفر سر کار آمد، چرا جمهوری اسلامی و رئیس آن انتخاب او را تبریک گفت؟

احمدی نژاد گفت: “ با تغییر مهره‌ها تغییری در نظام غیرعادلانه حاکم بر جهان انجام نخواهد شد و آمریکا و رژیم صهیونیستی رفتنی هستند و باید خود را برای جهان سرشار از عدالت آماده کنیم.  دوره آنها به پایان رسیده و در سراشیبی سقوط قرار دارند.”

 

توضیح سوم: الآن صد سال از وعده نابودی آمریکا توسط لنین، هفتاد سال از وعده نابودی آمریکا توسط استالین، پنجاه سال از نابودی آمریکا توسط فیدل کاسترو، چهل سال از وعده نابودی آمریکا توسط کیم جونگ ایل، سی سال از وعده نابودی آمریکا توسط آیت الله خمینی، بیست سال از وعده نابودی آمریکا توسط چپ های آمریکایی، ده سال از وعده نابودی آمریکا توسط القاعده و پنج سال از وعده نابودی آمریکا توسط احمدی نژاد می گذرد، در این مدت همه آنهایی که آرزوی نابودی آمریکا را داشته و وعده آن را دادند، خودشان از میان رفتند و آمریکا هر روز قوی تر شده است.

احمدی نژاد گفت: کشتار و غارتی که آمریکا و انگلیس در طول ۱۰ سال اخیر انجام داده اند دهها برابر کشتار و غارت طول تاریخ است.

 

توضیح چهارم: این آمار بکلی غلط است. اگر فرض کنیم، که این آمار مثل بقیه آمارهای احمدی نژاد بی اساس است، یک میلیون نفر در ده سال گذشته توسط آمریکا نابود شده باشد( آمار کشتار در افغانستان و عراق حداکثر صد هزار نفر است و در بدترین شکل با بدترین فرض که توسط برخی جریانهای چپ آمریکایی گفته شده و هیچ مستندی برای آن نیست حدود 500 هزار نفر است.) این میزان هرگز ده برابر کشتار و غارت انسان در طول تاریخ نیست، احمدی نژاد یا معنی میلیون را نمی داند، یا معنی طول تاریخ را یا معنی انسان را، حداقل در همین قرن، مخالفان غرب و کسانی مثل احمدی نژاد، حدود ده کشتار بزرگ انجام داده اند. هیتلر در جنگ اول جهانی، بین 50 تا 70 میلیون نفر را کشت و کشتار او با کمک انگلیس و آمریکا متوقف شد، استالین ده میلیون نفر را کشت و فقط 3 میلیون را اعدام کرد. ده میلیون نفر در جنگ اول جهانی کشته شدند. حداقل سه میلیون نفر به عنوان مخالف دین در قرون وسطی سوزانده شدند. خمرهای سرخ که مثل احمدی نژاد فکر می کردند، در کامبوج 2 میلیون نفر را کشتند و در ترکیه یک و نیم میلیون ارمنی توسط دولت ترکیه قتل عام شدند. بنا براین نه تنها گفته احمدی نژاد در مورد اینکه کشتار انگلیس و آمریکا در ده سال گذشته دهها برابر کشتار و غارت در طول تاریخ است، باطل است، بلکه حداقل شش کشتار بزرگ در قرن ما توسط مخالفان آمریکا و انگلیس رخ داده که هفتاد برابر کشتار فرضی آمریکا در سال گذشته تلفات داشته است.

 

احمدی نژاد گفت: “ قابیل به عنوان اولین تروریست دنیا و از نمرود و فرعون به عنوان دیگر تروریست‌های مشهور دنیا بودند.” وی از ترور “ حضرت عیسی، ترور پیامبر عزیز اسلام و ترور حضرت امیرالمومنین یاد کرد.

 

توضیح پنجم: کشته شدن یک انسانی که هنوز نمی دانیم واقعا وجود داشته یا نه، کسی که توسط برادرش به خاطر اختلاف خانوادگی کشته شده، یا کسی که پشه توی دماغش رفته و او را کشته است، یا کسی که دستش لای در رفته و قانقاریا گرفته و مرده است، یا کسی که بعد از 63 سال فوت کرده، الزاما ترور نیست. کسانی که بخاطر وبا یا طاعون یا سکته قلبی یا افتادن توی چاه می میرند، الزاما ترور نشده اند. ترور یعنی اینکه یک فرد، توسط یک شخصیت حقیقی یا حقوقی غیر قانونی با اعمال خشونت، مثل تیراندازی یا انفجار یا مواردی از این دست کشته شود. قابیل تروریست نبود، ممکن است مادر قحبه یا شارلاتان یا هر چیز دیگری باشد، اما تروریست نبود.

 

احمدی نژاد با اشاره به ترور شهید بهشتی گفت: “ سی سال قبل در همین ساختمان رییس جمهور و نخست وزیر ایران توسط کسانی که مورد حمایت دولت آمریکا و بسیاری از دولت های اروپایی بوده اند ترور شده اند؛ همانانی که جنگ جهانی اول و دوم را راه انداختند و طی آن انسانهای زیادی کشته شدند.”

 

توضیح ششم: “ آیت الله بهشتی و همراهان او توسط مجاهدین خلق ترور شدند. مجاهدین خلق در آن زمان یک گروه ضد آمریکایی بودند و کمابیش مثل آقای احمدی نژاد و آقای مشائی فکر می کردند و هنوز هم مثل آنها فکر می کنند. در بدترین حالت می توان تصور کرد که آنها توسط آمریکا و اسرائیل و انگلیس فکر می کردند. آمریکا و اسرائیل و انگلیس نیز هیچ نقشی در راه اندازی جنگ اول و دوم جهانی نداشتند. جنگ اول جهانی توسط آلمان و اتریش راه افتاد و جنگ دوم جهانی توسط آلمان و ایتالیا و ژاپن، هر چهار کشور آلمان، ایتالیا، ژاپن و اتریش در سالهای بعد از انقلاب شرکای اقتصادی ایران بودند و آمریکا و انگلیس مخالفان جنگ اول و دوم جهانی بودند.”

 

نتیجه گیری اخلاقی: آدم وقتی دهانش را باز می کند، می تواند حرف مفت نزند، بخصوص در شرایطی که چهار تا وزیر ندارد و بودجه اش هم معلوم نیست.

نتیجه گیری فلسفی: در تاریخ آدمهایی هستند که هیچ دلیلی ندارد، می آیند و می روند و گه می زنند به تاریخ.

نتیجه گیری ادبی: ترور مثل سایر کلمات معنی دارد، اگر از آن کلمه درست استفاده کنیم الزاما گناه بزرگی مرتکب نشدیم.

نتیجه گیری ریاضی: یک میلیون از صد میلیون بزرگتر نیست، چون یک از صد بزرگتر نیست.

سفارش برادرانه: اگه خفه شی می گن لالی؟