آیا می دانید؟

نویسنده

جمعی از کارشناسان

به موجب اطلاعیه ستاد بنیاد آزادی، دکتر بهزاد اکبرپور، مهندس اردوان عبدلی کلور، مهندس منصور رضایی  ومهندس سید محسن خالقی گزارشی در مورد  خسارات و فرصت سوزی های اقتصادی و همچنین وعده ها و عملکردهای دولت احمدی نژاد تهیه کرده اند که نشان می دهدایران سرمایه ای معادل چند هزار سال را در 4 سال از دست داده است.

این گزارش شامل بخش های زیر است:

الف ) آیا می دانید که….؟

ب  ) وعده ها و عملکردهای احمدی نژاد.

پ  ) خسارات و فرصت سوزی های اقتصادی ( مجموعه مقالات و مطالب ).

 

بخش الف ) آیا می دانید که

u                 آیا می دانید که اگر شخصی 200 سال عمر کند و هرماه ده میلیون تومان خرج کند، در طی 200 سال به 24 میلیارد تومان نیاز خواهد داشت؟

u                 آیا می دانید آقای احمدی نژاد 340 هزار میلیارد تومان را از درآمد های نفتی بر باد داده است؟ ( بانک مرکزی – وزارت نفت – روزنامه سرمایه 17/12/87 و 06/03/88 )

u                 آیا می دانید که در طول تاریخ 4000 ساله ایران هیچوقت این ثروت برای ایران بوجود نیامده بود؟

u                 آیا می دانید که در جنگ 8 ساله ؛ سالانه بطور متوسط 125 میلیارد دلار خسارت به کشور وارد شد، اما عملکرد احمدی نژاد باعث شد سالانه 188 میلیارد دلار خسارت به کشور زده شود؟ (جدول متن ثروت های ملی بر باد رفته در همین مطالب عملکرد اقتصادی )

u                 آیا می دانید خسارت دولت احمدی نژاد در اقتصاد، حدود 75 درصد جنگ 8 ساله با صدام بوده و خسارت های اجتماعی، علمی و معنوی و فرهنگی و سیاسی آن قابل محاسبه نیست؟(جدول متن ثروت های ملی بر باد رفته در همین مطالب عملکرد اقتصادی )

u                 آیا میدانید که دولت احمدی نژاد گاز را از کشور ترکمنستان 350 دلار در هر هزار متر مکعب می خرد و به ترکیه 200 دلار می فروشد؟ و آیا می دانید که پیشنهاد ترکمنستان 140 دلار بود، اما پس از طولانی شدن مذاکرات، نهایتاً قرارداد 350دلاری منعقد شد؟( روزنامه سرمایه 14/10/87 )

u                 آیا می دانید که 44 درصد درآمد های نفت، گاز و پتروشیمی کشور در پس از انقلاب، در طی دوره 4 ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد اتفاق افتاده است؟( وزارت نفت – بانک مرکزی – روزنامه سرمایه 1702 و 06/03/88)

u                 آیا می دانید که خسارت اقتصادی احمدی نژاد آنقدر زیاد است که به هر خانواده ایرانی بیش از 51 کیلوگرم طلا می رسید؟ ( مقاله فرصت سوزی ها و خسارات اقتصادی احمدی نژاد )

u                 آیا می دانید که لایحه چند همسری را دولت احمدی نژاد به مجلس تقدیم کرده بود تا بصورت قانون درآید؟ ( سایت مجلس )

u                 آیا می دانید که ساخت پالایشگاه های نفت در دولت احمدی نژاد، سالانه 51 درصد پیشرفت داشته و با این حساب 67 سال طول می کشد تا ساخته شوند؟( روزنامه سرمایه 14/02/88 )

u                 آیا می دانید که مهندس میر حسین موسوی در زمان جنگ از محل صرفه جویی برنج یارانه ای، پالایشگاه آبادان را در در طی 98 روز به بهره برداری رساند؟( سایت کلمه )

 آیا می دانید که دارندگان سهام عدالت بابت قسط های دو سال  86 و 87 حدود 200 هزار تومان به دولت بدهکارند، اما دولت برای جمع آوری رای، 80 هزار تومان سود آنها را پرداخت می کند و پس از به قدرت رسیدن، اقساط را دریافت خواهد کرد؟( روزنامه سرمایه یکی از شماره های اردیبهشت ) 

u                 آیا می دانید به علت اینکه شرکت های زیان ده را به شرکت های سهام عدالت داده اند، سهام عدالت فاقد سود بوده، اما دولت برای عوامفریبی سودی پرداخت می کند؟( روزنامه سرمایه یکی از شماره های اردیبهشت)

u                 آیا می دانید که در بازارهای خرید و فروش سهام، سهام عدالت پانصد هزار تومانی را حتی به 500 تومان نمی خرند؟( بروید امتحان کنید )

u                 آیا می دانید که گرانی لجام گسیخته در جامعه، که نتیجه سیاست های اقتصادی احمدی نژاد است باعث شده، ارزش حقوق 700 هزار تومانی امروز مانند حقوق 200 هزار تومانی سال 84 باشد؟

u                 آیا می دانید طبق آمار بانک جهانی، فساد در دستگاههای دولتی ایران در طی 4 سال دولت احمدی نژاد 65 رتبه اضافه شده و به 141 در بین 194 کشور دنیا رسیده است؟( صندوق بین المللی پول – روزنامه سرمایه 06/02/88 )

u                 آیا می دانید که  اعتبار گذرنامه ایرانی در بین 194 کشور جهان به رتبه 193 رسیده و فقط یک کشور وضع بدتری نسبت به ما دارد؟( صندوق بین المللی پول – روزنامه سرمایه 06/02/88 )

 

u                 آیا می دانید عملکرد احمدی نژاد در بانک های کشور، آنها را به پرتگاه ورشکستگی کشانده و آیا می دانید که ورشکستگی بانکها در هر کشوری از خطر جنگ بالاتر است؟( دنیای اقتصاد 03/12/87 و روزنامه سرمایه 06/02/88)

u                 آیا می دانید که امارات و قطر از میدان های گازی مشترک سالانه بیش از 12 هزار میلیارد تومان گاز بیشتر برداشت می کنند و عدم سرمایه گذاری ایران در دولت نهم منجر به این شده که همسایگان شمالی و جنوبی منابع و ثروت مردم ایران را به یغما ببرند و همچنین اهمیت این موضوع کمتر از واگذاری خاک ایران به بیگانگان نیست؟ ( وزارت نفت – روزنامه سرمایه 2102 و 10/02/88 )

u                 آیا می دانید عملکردتنش زای سیاست خارجی احمدی نژاد باعث شده :

1-                  کالاهای وارداتی 42 هزار میلیارد تومان گران خریداری شود.

2-                  تحریمهای بین المللی امکان تکمیل طرح های نفت و گاز و پتروشیمی و سایر صنایع را غیر ممکن می سازد.

3-                  باجهای فراوانی در نفت و گاز و انرژی اتمی و حتی در زمینه حقوق ایران در دریای خزر به روسیه داده شود.

4-                  امکان انتخاب ایران برای عقد قرارداد با شرکت های معتبر و مهم نفت و گاز دنیا از دست برود و بجای آن شرکت های دست چندم چینی و روسی و حتی ویتنامی و اندونزیایی با تکنولوژی عقب افتاده جایگزین آنها شود.

5-                  طرح ها و کارخانه های جدید ایجاد نشود و مسیر رشد و توسعه کشور بسته شود.

6-                  و صدها فرصت ثروت و درآمد و میلیون ها شغل از دست برود؟

( بانک مرکزی – بانک جهانی – روزنامه سرمایه 02/03/88 )

u                 آیا می دانید سیاست خارجی احمدی نژاد با کشور هایی در ارتباط است ( جزایر قمر ) که دولت آنها حتی پول بلیط هواپیما ندارد و با خرج ایران به کشور ما می آیند؟

u                 آیا می دانید احمدی نژاد در سفر به کنیا ( کشور آفریقایی ) پیشنهاد داده که ایران حاضر است نفت را با 30 درصد تخفیف بفروشد؟ ( اکو نومیست شماره های مربوط به اسفند ماه 87 )

u                 آیا می دانید یک رئیس جمهور در دنیا به عنوان دکور و نماد یک ملت و کشور مطرح است و لحن صحبت و برخوردهای آقای احمدی نژاد باعث شده نگاه جهانی به ایران، یک نگاه منفی و نامناسب باشد؟

u                 آیا می دانید که بسیاری از کارخانه هایی که احمدی نژاد در دو سال اول ریاست جمهوری خود افتتاح کرد بین 63 تا 95 درصد آنها در زمان خاتمی ساخته شده بودند؟ ( روزنامه سرمایه 29/02/88 )

u                 آیا می دانید پروژه ماهواره ایرانی امید در دولت های قبلی شروع شده بود و عمده کار آن را دولت خاتمی انجام داده بود؟

u                 آیا می دانید که تعدادی از پروژه ها و طرح ها و کارخانه ها در زمان خاتمی به بهره برداری رسیده و آن زمان افتتاح شده بود، اما وزرای احمدی نژاد دوباره آنها را افتتاح می کنند؟ ( روزنامه سرمایه 29/02/88 )

u                 آیا می دانید که دولت احمدی نژاد شروع حفاری و ساخت تونل البرز را در راه آهن اصفهان – شیراز  با نشان دادن تونل دیگری، به عنوان اتمام و بهره برداری به ملت گزارش داد و ملت را فریفت؟ ( اعتماد 10/02/88 )

u                 آیا می دانید که صدا و سیما عملکرد کوچک احمدی نژاد را بسیار بزرگ جلوه داده و بارها برای آن تبلیغ راه می اندازد، اما عملکرد دولت خاتمی را گزارش نمی کرد؟

u                 آیا می دانید که در دولت خاتمی راه آهن بافق – مشهد  به طول 1000 کیلومتر سه ساله ساخته شد، اما در دولت احمدی نژاد سالانه کمتر از 50 کیلومتر راه آهن ساخته شده است؟ ( اعتماد 10/02/88 )

u                 آیا می دانید هزاران میلیارد تومان از درآمد های نفتی به خزانه واریز نشده و مشخص نیست که چه شده است؟ ( روزنامه سرمایه 01/02/88 و دیوان محاسبات )

u                 آیا می دانید که برای صادرات میوه ایران، هواپیمایی عوارض سنگینی می گیرد، اما برای واردات میوه عوارض پایین ؛ و نتیجه این امر آن شده که میوه های خارجی باعث ورشکستگی باغداران و کشاورزان شود؟ ( روزنامه سرمایه 1402 و 29/01/88 )

u                 آیا می دانید که در دولت خاتمی ایران به خودکفایی گندم رسید اما با سیاست های دولت احمدی نژاد، سال 1387 با 5 میلیون تن واردات یکی از بزرگترین وارد کنندگان گندم جهان شده ایم؟ ( روزنامه سرمایه 1402 و 29/01/88 )

u                 آیا می دانید که در دولت احمدی نژاد در طی حدوداً چهار سال فقط 2100 واحد مسکن مهر ساخته شده ( یعنی سالانه 525 واحد ) و با این روند برای رفع مشکل مسکن مردم و جوانان بیش از ده هزار سال زمان لازم است، این در حالی است که تاریخ ایران از زمان هخامنشیان تا به حال 2500 سال بیشتر نیست؟ ( سایت مسکن مهر – وبلاگ مهندس عبدالعلی زاده – و یکی از شماره های اردیبهشت روزنامه سرمایه )

u                 آیا می دانید به اعتراف مسئولان دولت و نظر کارشناسان طرح هایی مانند مسکن مهر، بنگاههای زود بازده، اشتغال سریع و سهام عدالت همگی طرح های شکست خورده اند و تقریباً هیچ نفعی برای ملت نداشته و دولت با تبلیغات فراوان از طریق تلویزیون و رادیو توانسته نظر مردم را جلب کند؟ ( روزنامه سرمایه 28/02/88 )

u                 آیا می دانید در معاونت برنامه ریزی و نظارت رئیس جمهور با راه اندازی دوره های چند ماهه به تعدادی از همکاران دولتی، مدرک فوق لیسانس داده می شود. این در حالی است که در دانشگاهها برای گرفتن مدرک فوق لیسانس بایستی حدود دو سال وقت صرف کرد؟ (روزنامه سرمایه 20/02/88 )

u                 آیا می دانید که صدها میلیارد برای راه اندازی گشت های ارشاد توسط احمدی نژاد اختصاص داده شده، این در حالی است که احمدی نژاد قبل از ریاست جمهوری خود حجاب زنان و دختران و تیپ پسران را مشکل نمی دانست؟ ( قانون بودجه 86 و87 )

u                 آیا می دانید که ایران از نظر تورم و گرانی چهارمین کشور دنیاست؟( بانک جهانی - روزنامه سرمایه17/02/88 )

u                 آیا می دانید با ثروتی که احمدی نژاد بر باد داد و فرصت سوزی هایی که کرد، می شد :

1-                  همه ایرانیان دارای شغلی با حقوق مناسب بشوند.

2-                  هیچ کس بی خانه نباشد و همه خانه دار شوند.

3-                  بیش از نصف مناطق خشک و صحرایی ایران را باغ و جنگل و مزرعه کرد.

4-                  درآمد هر خانواده ایرانی را در سال به بیش از 40 میلیون تومان رساند.

5-                  ایران را برای همیشه از فقر و بی کاری و عقب ماندگی نجات داد.

( تحلیل مربوط به مطالب با ثروتی که احمدی نژاد بر باد داد چه کارهایی ممکن بود؟ )

u                 آیا می دانید که در دولت احمدی نژاد علی رغم اینکه درآمدهای سالانه 4 برابر درآمد سالانه خاتمی بود، بودجه تحقیقات علمی 54 برابر کاهش یافته است؟ ( قانون بودجه 86 و87 )

u                 آیا می دانید در هر جامعه ای هر چه تحقیقات علمی بیشتر باشد، ثروت و درآمد مردم آن کشور نیز بیشتر می شود؟ مثلاً 26 درصد تحقیقات علمی دنیا در آمریکا انجام می شود و حدود 27 درصد از ثروت تولیدی سالانه در جهان متعلق به آمریکاست. ( بانک جهانی -  گزارش سازمان ملل متحد )

u                 آیا می دانید که دولت احمدی نژاد استادان توانمند و نامدار و با تجربه را در دانشگاهها باز نشسته می کند؟ ( اخبار مختلف چند سال اخیر )

u                 آیا می دانید سازمان مدیریت و برنامه ریزی در هر کشوری، مغز برنامه ریزی برای پیشرفت آن کشور است، و آقای احمدی نژاد آن سازمان را منحل کرد؟

u                 آیا می دانید دولت احمدی نژاد با کنار گذاشتن برنامه توسعه چهارم، که بسیار برنامه پیشرفته و علمی بود، امکان ایجاد 560 هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور و مردم را از بین برد؟ ( برنامه توسعه چهارم )

u                 آیا می دانید بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات کشور ( وابسته به مجلس همفکر دولت ) در بودجه سال 1386، 54 درصد تخلف توسط دولت احمدی نژاد صورت گرفته و رقم تخلفات در آن سال به 66 هزار میلیارد تومان می رسد؟ ( گزارش دیوان محاسبات مجلس - روزنامه سرمایه 24/01/88 )

u                 آیا می دانید که در بودجه سال 1385 دولت 2000 مورد تخلف داشته است و عمده این تخلفات مربوط به وزارت نفت بوده، یعنی پولدار ترین وزارتخانه؟( گزارش دیوان محاسبات مجلس - روزنامه سرمایه 24/01/88 و 23/11/87 و 21/11/87 )

u                 آیا می دانید به هنگام قرائت  گزارش دیوان محاسبات در مورد تخلفات دولت، در مجلس، به علت کثرت تخلفات انجام شده تعدادی از طرفداران احمدی نژاد سعی در جلو گیری از خواندن تخلفات می کردند؟ (روزنامه سرمایه 19/12/87 )

u                 آیا می دانید که دولت احمدی نژاد بخشی از بودجه عمرانی را صرف کارهایی مانند ساخت باشگاه ورزشی و امثال آن کرد تا رای جوانان را برای مرحله دوم ریاست جمهوری خود جذب کند؟( روزنامه سرمایه 010/02/88 – گزارش دیوان محاسبات مجلس )

u                 آیا می دانید دولت بودجه وزراتخانه های خود را حد اقل 80 درصد افزایش داده اما بودجه سازمان هایی مثل بازرسی، مجلس و غیره را که گزارش تخلفات دولت را داده اند حدوداً 50 درصد کاهش داده است؟ (روزنامه سرمایه 1912 و 21/11/87 )

u                 آیا می دانید بر اساس گزارش دیوان محاسبات مجلس، یعنی اصلی ترین و رسمی ترین نهاد نظارتی کشور، دولت احمدی نژاد متخلف ترین دولت ایرانی در زمینه بودجه، از نظر تعداد و مبلغ بوده و روزانه 7 تخلف بودجه ای در دولت صورت گرفته است ؟ ( گزارش دیوان محاسبات مجلس - روزنامه سرمایه 01/02/88 )

u                 آیا می دانید در دولت احمدی نژاد بیش از 2000 میلیارد تومان شکر وارد کشور شد و این مقدار شکر برای 10 سال مصرف ایران کفایت می کرد، و با عث تعطیلی کارخانجات شکر و بیکاری صدها هزار نفر کشاورز چغندر کار و کارگران کارخانجات شده است؟ (روزنامه سرمایه 05/02/88 )

u                 آیا می دانید که همین دولت از پرداخت فقط 45 میلیارد تومان به چغندر کاران که ده ها هزار خانواده زحمتکش و فقیر هستند، خودداری کرد؟ (روزنامه سرمایه 05/02/88 )

u                 آیا می دانید در همین مدت چند ماه اخیر بیش از 200 دانشجو بخاطر اظهار نظر و عقیده در دانشگاه ها توسط دولت نهم اخراج شده اند؟ ( اندیشه نو 24/02/88 )

u                 آیا می دانید که اتحادیه اروپا که بیش از 30 کشور ثروتمند می باشد، به پاکستان 640 میلیون دلار، اما دولت احمدی نژاد به تنهایی 330میلیون دلار کمک می کند؟ (روزنامه سرمایه 29/01/88 )

u                 آیا می دانید که مدیران شرکت ها، کارخانجات، بانک ها و سازمان های پولدار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری توسط دولت احمدی نژاد عوض شده اند؟ ( روزنامه های مختلف فروردین و اردیبهشت)

u                 آیا می دانید قول احمدی نژاد در شهریار، برای هر نفر ایرانی ماهانه هفتاد هزار تومان، واقعی نبوده و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طرفدار دولت نیز گفته وعده احمدی نژاد را باور نکنید، درست نیست؟ (روزنامه سرمایه 1402 و08/02/88 )

u                 آیا می دانید طرفداران قبلی احمدی نژاد اکثراً از ایشان رویگردان شده و انتقادهای شدیدی از وی می کنند. مثلاً یکی از مطرح ترین آنها گفته “ باید از آقای احمدی نژاد پرسید که آیا در صندوق ذخیره ارزی باز بود یا ته صندوق سوراخ بود که همه دلار های نفتی پرید “؟ ( اعتماد 17/02/88 )

u                 آیا می دانید رشد سرمایه گذاری صنعتی از 86 درصد مثبت در سال 1383 به  16 درصد منفی در سال 1387 رسیده است یعنی 102 درصد کاهش یافته؟ (روزنامه سرمایه 17/02/88 )

u                 آیا می دانید عملکرد احمدی نژاد باعث شده که بیش از 80 درصد مردم زیر خط فقر زندگی کنند؟

u                 آیا می دانید که حوادث حین کار کارگران در سال های اخیر افزایش داشته و مورد آخر آن مرگ 12 کارگر معدن کار کرمانی در معدن باب نیزو در اول اردیبهشت بوده است؟ (روزنامه سرمایه 05/02/88 )

u                 آیا می دانید که در سفر های استانی احمدی نژاد، دانش آموزان را از شهر های مختلف برای استقبال از ایشان می بردند و در سفر به استان فارس، هفت دانش آموز که از فسا به شیراز برده می شدند، در تصادف کشته و مجروح شدند؟

u                 آیا می دانید که با ثروت و اعتباری که دولت احمدی نژاد از بین برد، حداقل امکان 25 میلیون اشتغال وجود داشت. یعنی نه تنها هیچ بیکاری وجود نداشت، بلکه چند میلیون نفر خارجی نیز بایستی در ایران کار می کردند؟ (روزنامه سرمایه 10/02/88 )

u                 آیا می دانید که صدا و سیما در کانال های مختلف تلویزیونی در هر روز چندین ساعت را به آشپزی و گلدوزی و…. اختصاص می دهد، اما هر روز حتی 2 ساعت را به آگاهی سیاسی و بحث و بررسی کارشناسان درباره انتخابات ریاست جمهوری اختصاص نمی دهد و در برنامه های آنها ارزش آگاهی برای تعیین سرنوشت کمتر از غذا است؟

u                 آیا می دانید صدا و سیما عملکردها و آمار غیر واقعی دولت را بارها با بزرگنمایی به نمایش می گذارد، اما در دولت خاتمی عملکردهای بزرگ و ملی را با بی تفاوتی گزارش می کرد؟

u                 آیا می دانید که صدا و سیما ماههاست به تبلیغ احمدی نژاد پرداخته و رقابت نابرابری بین ایشان و سایر کاندیداها وجود دارد؟

u                 آیا می دانید که دانش جهانی در هر 5 سال 2 برابر شده و تولید ثروت در هر 10 سال 2 برابر میشود و اگر چهار سال دیگر فرصت را از دست بدهیم فاصله عقب ماندگی ما از پیشرفت جهان بیشتر و بیشتر می شود؟ ( بانک جهانی )

u                 آیا می دانید که بسیاری از طرفداران احمدی نژاد از عملکرد واقعی احمدی نژاد خبر ندارند و اگر بدانند چه بلایی سر کشور و ملت آمده، دست از حمایت او برمی دارند؟

 

u                 آیا می دانید که با انتخابات نمادین در دانشگاههای اصفهان – تهران – امام حسین ( ع ) – شهید عباسپور رای آقای مهندس موسوی بیشتر از 2 برابر احمدی نژاد بوده و همه استادان دانشگاهها و روشنفکران و تحصیلکردگان و کسانی که آگاهی و اطلاعاتی دارند، طرفدار مهندس موسوی می باشند؟ ( سایت قلم نیوز )

u                 آیا می دانید که تعداد بسیار زیادی از هنر مندان سینما و سایر عرصه های هنری از مهندس موسوی حمایت کرده اند؟ روزنامه های مختلف – سایت قلم نیوز )

u                 آیا می دانید که واردات کالا باعث تعطیلی کارخانجات، از بین رفتن کشاورزی و باغداری و… و در نتیجه باعث افزایش بیکاری و ورشکستگی اقتصاد می شود؟ (روزنامه اندیشه نو 04/03/88 )

u                 آیا می دانید که در دولت احمدی نژاد واردات به دو برابر افزایش یافت؟ (روزنامه سرمایه 08/02/88 )

u                 آیا می دانید که واردات کالا باعث شده بیش از 1500 کارخانه تعطیل شوند؟(روزنامه اندیشه نو 04/03/88 )

u                 آیا می دانید که طبق آمار اتحادیه های کارگری، بعلت واردات، 200 هزار نفر بیکار شده اند؟

u                 آیا می دانید که دولت مهندس موسوی در زمان جنگ به ازای هر یک میلیون دلار درآمد نفتی 34 شغل و دولت احمدی نژاد در قبال یک میلیون دلار درامد نفتی 5 شغل ایجاد کردند. یعنی کارایی دولت موسوی در این زمینه بیش از 6 برابر دولت احمدی نژاد بوده است؟ (روزنامه سرمایه 04/03/88 )

u                   آیا می دانید دولت خاتمی با 43 هزار دلار یک شغل ایجاد می کرد، اما دولت احمدی نژاد با 218 هزار دلار. یعنی حدود 5 برابر و به بیان دیگر چهار پنجم هزینه ایجاد هر شغل در دولت احمدی نژاد حیف و میل شده است؟ (روزنامه سرمایه 04/03/88 )

u                 آیا می دانید که کمترین فاصله ثروت و درآمد بین فقرا و اغنیا مربوط به زمان نخست وزیری مهندس موسوی بوده است. و روند آن به سمت کاهش بین این فاصله بوده است؟ ( اندیشه نو شماره 878 )

u                 آیا می دانید که فاصله طبقاتی فقرا و اغنیا در دولت احمدی نژاد بیشتر شده و مدام رو به افزایش است؟ (روزنامه سرمایه 21/02/88 )

u                 آیا می دانید که بنا به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، جناب آقای محسن رضایی، در دولت احمدی نژاد، ایران تا سه بار در آستانه جنگ با آمریکا قرار گرفت؟

u                 آیا می دانید عدم شرکت در انتخابات باعث خواهد شد احمدی نژاد که دارای مقدار معینی رای هست، دوباره 4 سال دیگر ریاست جمهوری را به دست گیرد؟

u                 آیا می دانید که صدا و سیما، دولت، طرفذاران احمدی نژاد و… خیلی از نهادها در کارند تا تعداد رای دهنده ها کاهش یابد و پیروزی احمدی نژاد حتمی شود؟

u                 آیا می دانید در ایران یک رئیس جمهور به سختی می تواند آباد کند و بسازد و هزاران کارشکنی در قبال آن هست ( همانند دولت خاتمی )، اما اگر رئیس جمهوری بخواهد کشور را به سوی ویرانی و فقر و اعتیاد و فحشا و ناامنی و ورشکستگی پیش ببرد(مانند دولت احمدی نژاد)، هیچ مانعی در برابر آن نیست؟

u                 آیا می دانید برای اینکه رئیس جمهوری سر کار نیاید که کشور را ویران تر کند، باید به پای صندوق های رای آمد و وظیفه تاریخی و ملی خود را ایفا نمود؟

u                 آیا می دانید دولت احمدی نژاد بودجه ساخت مترو تهران را به شهرداری اختصاص نداده است و زمانی که احمدی نژاد شهردار بود، بودجه 350 میلیارد تومانی که برای ساخت مترو، بزرگراه، رفع ترافیک و…. اختصاص داده شده بود را صرف وام دادن به رانندگان تاکسی، افطاری در میادین، کمک به هیأت های مذهبی کرد؟  ( گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس )

u                 آیا می دانید که عدم رفع ترافیک و عدم ساخت مترو و….. باعث آلودگی شدید هوا شده و بنا به گفته شهردار تهران تعداد کشته شدگان آلودگی هوا از تعداد کشته شدگان جنگ بیشتر شده است؟  ( سایت شهروند امروز )

u                 آیا می دانید مهندس موسوی در شرایط و بحران جنگی توانست کشور را با هفت میلیارد دلار اداره کند، بدون اینکه گرانی وجود داشته باشد. اما احمدی نژاد با درآمد حدود 100 میلیارد دلار در سال باعث گرانی 525 درصدی شده است؟ (روزنامه سرمایه 17/02/ و 06/03 و08/02 و 2901 و17/02/88 و بانک مرکزی )

u                 آیا می دانید محمد رضا شجریان به علت عدم همکاری دولت نهم، از ساخت باغ هنر بم در شهر زلزله زده بم انصراف داد؟

u                 آیا می دانید درآمد نفت، گاز و پتروشیمی 342 میلیارد دلاری امکان سرمایه گذاری بیش از 1050 میلیارد دلاری را فراهم می کرد و درآمد ملی ایران و هر ایرانی به بیش از سه برابر می رسید؟ ( فرهنگ آشتی 10/02/88 و روزنامه سرمایه 03/12/87 )

u                 آیا می دانید که سیاست های دولت احمدی نژاد باعث شده که بانکها چند برابر سرمایه خود، مطالبات معوق داشته باشند؟ ( بانک مرکزی – دنیای اقتصاد 03/12/87 )

u                 آیا می دانید که طبق قانون دولت احمدی نژاد در 3 سال گذشته می بایست 64 میلیارد دلار از درآمد نفت را در بودجه صرف می کرد، اما عملکرد واقعی 284 میلیارد دلار یعنی 44 برابر انحراف نامساعد بوده است؟ ( برنامه توسعه چهارم - روزنامه سرمایه 08/02 و 29/01/88 )

u                 آیا می دانید که دردولت خاتمی در 8 سال 17 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت شد و با آن صنایع نقت، گاز و پتروشیمی و…. ساخته شد، اما در 53 سال دولت احمدی نژاد 81 میلیارد دلار برداشت شد و حاصل آن تقریباً هیچ نوع سازندگی نبوده است؟ (روزنامه سرمایه 29/01/88 )

u                 آیا می دانید که کمک های دولت احمدی نژاد به کشورهای خارجی آنقدر زیاد بوده است که به هر خانواده روستایی یک میلیون تومان می رسید؟ ( سایت وزارت خارجه – بانک جهانی – سایت قلم نیوز )

u                 آیا می دانید که بسیاری از طرحهای بزرگ صنعتی مانند فولاد مبارکه، مس سرچشمه، فولادخوزستان و…… در زمان دولت موسوی ساخته شد؟ ( روزنامه های زمان جنگ )

u                 آیا می دانید صنایع آذراب اراک که در زمان مهندس موسوی اجرا شد، توان ساخت پالایشگاه، پتروشیمی، کارخانه سیمان، نیروگاه وکلیه کارخانه ها را دارد؟ ( روزنامه های زمان جنگ )

u                 آیا می دانید که نه تنها هیچ طرح نفت و گاز و پتروشیمی در دولت احمدی نژاد آغاز نشد، بلکه طرح های نفتی نیمه کاره دولت خاتمی نیز به اتمام نرسیده است و این موضوع سالانه میلیاردها دلار به کشور خسارت میزند؟ (روزنامه سرمایه 03/03/88)

u                 آیا می دانید که آقای احمدی نژاد در هر نود ثانیه یک مصوبه در سفرهای استانی داشته، اما در چند سال حتی 20 درصد آنها اجرا نشده است؟ (روزنامه سرمایه 02/02/88 )

u                 آیا می دانید که سفرهای استانی احمدی نژاد تا به حال 400 میلیارد تومان هزینه داشته، اما بنا به گفته مردم مناطق مختلف هیچ کاری صورت نگرفته است؟(روزنامه سرمایه 02/02/88 )

u                 آیا می دانید که طرح هایی که در زمان دولت خاتمی اجرای آنها به اتمام رسیده و افتتاح شده بود، در دولت احمدی نژاد با این عنوان که این طرح از محل اعتبارات سفرهای استانی رئیس جمهور تکمیل شده، تابلو خورده اند؟ (روزنامه سرمایه 02/02/88 )

u                 آیا می دانید که این انتخابات بمعنی نجات کشور، ملت و آینده ایران است؟

 

 

 بخش ب ) وعده ها و عملکرد دولت احمدی نژاد

توضیح : تمامی وعده­های احمدی­نژاد که قبل از ریاست جمهوری به ملت ایران داده­بود در این مختصر نمی­گنجد، ما فقط بعضی از آنها را با توجه به اهمبت موضوعات آوردیم.

وعده های احمدی­نژاد: رفع مشکلات جوانان از قبیل اشتغال، مسکن، ازدواج، ایجاد فرصت بالندگی آنها، تأمین نیاز فرهنگیان، رسیدگی سریع به مشکل مسکن و ازدواج جوانان ( 8/4/84 فارس)

عملکردها :

اشتغال : به علت ورشکستگی بسیاری از صنایع و شرکتها و غیره اشتغال حل نشده و درصد بیکاری بسیار افزایش یافته است و بسیاری از کارگران ماه هاست حقوق نگرفته اند و بسیاری به علت تعطیلی کارخانجات شغل خود را از دست داده اند.

مسکن : در طی دوره سه ساله احمدی نژاد فقط 2100 دستگاه مسکن مهر ساخته شده یعنی سالانه 525، در حالیکه میلیونها نیازمند مسکن وجو دارد و سالانه به علت رشد جوانان نیاز به مسکن افزایش می یابد نیاز سالانه کشور 51 میلیون می باشد یعنی سالانه دولت احمدی نژاد 1499475 دستگاه کمتر از نیاز کشور ساخته است.

لذا مسکن مهر که با شعار و تبلیغ بسیار بالایی همراه بود تقریباً هیچ گره ای از مشکلات مسکن را باز نکرده است. (وزیر مسکن دولت اصلاحات)

ازدواج : ازدواج وقتی صورت می گیرد که جوانان صاحب شغل با در آمد شوند که حداقل نیازهای اولیه مانند اجاره مسکن و تغذیه و بهداشت را حل کنند. در حالیکه اجاره یک خانه 50 متری به 250 هزار تومان در تهران و 120 هزار تومان در شهرها رسیده است و حتی شغلی که هزینه اجاره را تأمین کند، وجود ندارد ؛ چگونه ازدواج در جامعه صورت می گیرد و اگر شکل بگیرد نیز مشکلات بعدی دامن گیر خانواده جوان خواهد شد.

ایجاد فرصت بالندگی آنها : 

نیاز به توضیح نیست که وقتی جوانان آینده روشنی پیش روی خود ندارند نه تنها بالندگی نخواهند داشت و استعداد های خود را در شغل و تحصیل و نقشهای اجتماعی بروز نخواهند داد بلکه بر عکس برای تسکین ناامیدی­ها و افق تاریک خود به اعتیاد روی آورده و سرخورده می شوند. در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد متأسفانه جوانان بسیاری به اعتیاد روی برده اند.

تأمین نیاز فرهنگیان :

فرهنگیان در سالهای اخیر، اعتراضات فراوانی به مشکلات خود با تجمع در جلوی مجلس داشته اند. دولت احمدی نژاد در نهایت در آستانه انتخابات قول داده است که بخشی از مشکلات آنها را حل کند.(اخبار روزنامه ها)

وعده احمدی­نژاد: اگر دولت در اختیار اصولگرایان، قرار گیرد اولویت اصلی آن تأمین نیازهای آموزشی و پرورشی و معلمان، خواهد بود. (12/3/84 کیهان)

عملکرد: علیرغم اینکه درآمدهای دولت نسبت به میانگین درآمد دولت خاتمی، 4 برابر شده است آموزش و پرورش همیشه با کسری بودجه مواجه بوده و قشر فرهنگی به دلیل تورم و افزایش اجاره بها و از دست دادن قدرت خرید، فقیرتر از گذشته شده است. قشر فرهنگی و معلمان، اعتراضات خود را به دفعات با تجمع اعلام کرده اند و دولت در آستانه انتخابات، قولهایی داده و ما نمی دانیم که عمل شده یا خیر و اگر عمل شده، ادامه خواهد داشت یا خیر؟ (قوانین بودجه در سالهای 85، 86، و 87)

وعده احمدی­نژاد: حل مشکلات معیشتی مردم از اولویت های اصلی برنامه دولت آینده است. (16/3/84 رسالت ص 4)

عملکرد: متأسفانه از سال 84 تا آخر سال 87 اجاره خانه ها 3 برابر، قیمت خرید مسکن 3 برابر، قیمت مواد غذایی حدود 3 برابر، هزینه های حمل و نقل و کرایه 2 برابر شده است و تقریباً تمامی درآمد خانوارها صرف نیازهای اولیه می­شود و برای امور درمان و بهداشت و تحصیل فرزندان به سختی می توانند مبالغی را اختصاص دهند در حالیکه هزینه ها افزایش فراوانی داشته است. درآمدها به آن نسبت بالا نرفته، لذا مشکلات معیشتی نه تنها حل نشده بلکه به شدت افزایش داشته اند.

وعده احمدی­نژاد: با 1درصد صرفه جویی در بودجه، ظرف 5 سال می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. (17/3/84 کیهان)

عملکرد: علیرغم اینکه قیمت نفت از 35 دلار سال 84 به 140 دلار در سال 87 رسید، یعنی درآمد دولت حدود 4 برابر شد ؛ یا 400درصد افزایش یافت نه تنها بسیاری از مشکلات حل نشد بلکه بسیاری بر مشکلات کشور اضافه شد. که نمونه ان گسترش فقر، فحشا، بیکاری، اعتیاد، فساد در دستگاه های دولتی، تخلفات 66 میلیارد تومانی در بودجه 86، عدم واریز هزاران میلیارد تومان به خزانه و… می باشد. (گزارش دیوان محاسبات از تخلف دولت، بانک مرکزی و وزارت نفت)

وعده احمدی­نژاد: دستان همه اندیشمندان در عرصه اقتصاد را برای ایجاد اقتصادی پویا و پایدار می فشارم. (31/3/84 کیهان)

عملکرد: علیرغم نامه های مکرر اقتصاددانان، عملکرد کارشناسی و علمی رؤسای بانک مرکزی اخراج شده (آقایان شیبانی و مظاهری) اراده علمی وزیر اقتصاد اخراج شده (دانش جعفری) و صدها تذکر، مقاله، نظر و مصاحبه با اقتصاددانان؛ دولت به راه خود رفت و فجایع اقتصادی بزرگی را رقم زد که با محاسبه تعدادی از اقلام کلان، می توان اذعان کرد که دولت 4 ساله احمدی نژاد به انداز ه 75درصد خسارت جنگ 8 ساله ایران به عراق به اقتصاد، خسارت زده است. (مقاله ثروت های ملی برباد رفته، بخشی از عملکردهای اقتصادی احمدی نژاد، در قسمت سوم ویژه­نامه اقتصادی)

وعده احمدی­نژاد: دست مافیای قدرت و قبیله را از سر نفت کوتاه خواهم کرد و حاضرم جانم را پای این قضیه بگذارم. (کیهان 31/3/84)

عملکرد: بنا به گزارش بررسی های قوه قضائیه، مدیران و وزیر نفت دولت خاتمی هیچ نوع سوء استفاده از امکانات اقتصاد نفت نکرده اند و پاکترین وزیر نفت گزارش شد. علیرغم ادعاهای احمدی نژاد، هنوز یک نفر را نتوانسته اعلام کند. (گزارش قوه قضائیه)

وعده 1 احمدی­نژاد: معتقد به شفاف سازی معاملات نفتی کشور و نحوه هزینه کردن پول حاصل از آن هستیم. مبارزه با فساد اداری از جمله در بخش نفت از وظایف من است. (31/3/84 کیهان)

وعده 2 احمدی­نژاد: باید مسیر و نحوه هزینه و بودجه نفتی کاملاً قانونی، شفاف و تحت حسابرسی باشد. (13/9/84 فارس)

عملکرد: در طی مدت ریاست جمهوری احمدی نژاد، بنا به گزارش دیوان محاسبات طرفدار دولت، 54 درصد تخلف در بودجه 86 و 2 هزار تخلف در بودجه 85 صورت گرفته که وزارت نفت، متخلف ترین وزارتخانه بوده است. همچنین چند هزار میلیارد تومان پول نفت به خزانه دولت واریز نشده و دولت از نحوه هزینه کردن 342 میلیارد دلار از درآمد نفت و گاز و پتروشیمی، گزارش به ملت و مجلس نمی دهد. بنا به گزارش دیوان محاسبات، دولت احمدی نژاد متخلف ترین دولت از نظر مقدار تخلف و مبلغ تخلف بوده است. بنا به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس وضعیت بودجه 87 به مراتب وخیم تر و بدتر از بودجه 86 است که پس از گزارش دیوان محاسبات، مشخص خواهد شد.

وعده احمدی­نژاد : باید جامعه نمونه اسلامی عاری از فقر و تبعیض در کشور ایجاد کنیم. (رسالت ص 1  22/3/84)

عملکرد: تورم و گرانی، گسترش بیکاری، ورشکستگی بسیاری از کارخانجات و کارگاهها و شرکتها، نه تنها فقر را ریشه کن نکرد بلکه بنا به گفته مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس، 80% جامعه زیر خط فقر می باشند. از طرف دیگر اعطای امتیاز به اشخاص و نهادهای مرتبط با رئیس جمهور به ارزش دهها هزار میلیارد تومان تبعیض را در جامعه گسترش داد و در ادارات، عقد قراردادها و اعطای امتیازها با اشخاصی که در خط و گروه حامیان رئیس جمهور قرار داشتند، زیاد شده و عملاً تبعیض گسترش یافته است.

وعده 1 احمدی­نژاد: عواید و پول حاصل از توسعه نفت باید سر سفره های مردم قابل مشاهده باشد. (31/3/84 کیهان)

وعده 2 احمدی­نژاد: مردم باید اثرات افزایش نفت را بر سر سفره هایشان مشاهده کنند. (31/3/84 کیهان)

عملکرد: گرانی و تورم، تبعیض و اعطای امتیاز به اشخاص خاص، ورشکستگی اقتصادی کشاورزان، باغداران، صنایع و بیکاری کارگران و جوانان نه تنها عواید نفت را بر سر سفره های مردم نیاورد، بلکه از حداقل های ایجاد شده در دولت های قبل نیز خانوارها را محروم کرد. نفت از 35 دلار 84 به 140 دلار در 87 رسید اما اثری در سفره های مردم مشاهده نشد. البته اخیراً دولتمردان ادعا کرده اند که احمدی نژاد همچین وعده ای نداده است. نیاز به شرح اضافی نیست که از 342 میلیارد دلار حاصل از فروش نفت و گاز و پتروشیمی و غیره… حتی ران مرغی در سفره های مردم مشاهده نشد. در حالیکه اگر به هر خانواده 2 کیلو مرغ داده می شد کلاً 76 میلیون دلار هزینه می شد.

وعده احمدی­نژاد: حفظ کرامت انسان ها، جلوگیری از توسعه فقر و فساد و تبعیض و از بین بردن بی عدالتی. (31/3/84 کیهان)

عملکرد:

حفظ کرامت انسان ها: دولت نهم با طرح انضباط اجتماعی، شخصیت جوانان، زنان و مردان را در خیابان ها هدف قرار داد و با توهین و بازداشت و راه اندازی گشت ارشاد عملاً کرامت انسان ها را لگدمال کرد. از سوی دیگر با پرداخت مبالغی به شکل صدقه، شیوه گداپروری را در اقتصاد در پیش گرفت. همچنین با گسترش فقر و فساد و اعتیاد از کرامت بسیاری از انسان های شریف چیزی باقی نماند.

جلوگیری از فقر و فساد و تبعیض: درباره فقر و تبعیض در توضیحات بالا مطالبی گفته شد اما همین بس که طبق گزارش صندوق بین الملل پول، درجه فساد در دولت احمدی نژاد 65 رتبه افزایش یافته و به 141 در بین 180 کشور مطرح رسیده است. (صندوق بین الملل پول-سرمایه 6/2/88)

وعده احمدی­نژاد: از سرمایه­گذار داخلی حمایت می کنیم چون فقط از این راه اشتغال ایجاد می­شود. (31/3/84 کیهان)

عملکرد: دولت نهم با ماجراجویی های خارجی و ایجاد بحران های مختلف باعث شد که فضای سرمایه گذاری بشدت ناامن و ریسک و  هزینه های سرمایه گذاران افزایش یابد. از طرف دیگر واردات بی رویه انواع کالاهای خارجی در کنار سیاست های غلط اقتصادی و نیز تغییر مکرر مقررات و آیین نامه ها باعث شد که سرمایه گذاران یا ورشکست شوند و یا سرمایه خود را به خارج از کشور منتقل کنند و نتیجه آن کارها این شد که مثلاً سرمایه گذاری در صنعت از مثبت 86درصد در سال 83 به منفی 16درصد در سال 87 برسد. (سرمایه 17/2/88)

وعده 1 احمدی­نژاد: از بازار سرمایه قویاً حمایت خواهم کرد. (31/3/84 کیهان)

وعده 2 احمدی­نژاد: از بورس به عنوان بازار سرمایه و حلقه وصل سرمایه گذاری و تولید حمایت می­کنم. (6/4/84 کیهان)

عملکرد: ماجراجویی های خارجی و ایجاد ناامنی در فضای سرمایه گذاری داخلی باعث شد که شاخص بازار سرمایه از مرز 14 واحد به 8 هزار و اندی برسد که البته اگر عملکرد دستوری دولت نبود این شاخص بسیار پایین تر نیز می­رسید. قیمت سهام چند شرکت را که زمانی مطرح ترین شرکتها بودند در دو سال ابتدای 84 و ابتدای 88 می آوریم.

ایران خودرو از                  750 تومان      به 200 تومان      رسیده است.

سایپا از                           800 تومان     به 210 نومان       رسیده است.

تایدواتر خاور میانه از         1500 تومان     به 85 تومان        رسیده است.

سرمایه گذاری غدیر از         750 تومان     به 125 تومان      رسیده است.

سیمان فارس و خوزستان از   850 تومان     به 180 تومان     رسیده است.

بانک پارسیان از                  850 تومان    به 200 تومان      رسیده است.

حال خود قضاوت کنید که چه شده است؟ 

(سایت سازمان بورس اوراق بهادار)

وعده احمدی­نژاد: اطمینان دارم گره از مشکلات مردم یکی پس از دیگری گشوده خواهدشد. (20/4/84 کیهان)

عملکرد: به نظر می­رسد که:

1-                  مشکل اجاره­های بالا حل شده !

2-                  مشکل گرانی اغذیه حل شده !

3-                  مشکلات و گیرهای اداری حل شده !

4-                  گیر دادن حراستها و گشت ارشاد و… حل شده !

5-                  چند تایی هم که خودتان تجربه دارید اضافه کنید.

وعده احمدی­نژاد: بی­توجهی به بیت­المال و ضایع کردن حقوق مردم در دولت مردمی جایگاهی ندارد. (20/4/88 کیهان)

عملکرد: تخلفات 66 میلیارد دلاری در بودجه سال 86؛ حیف میل کردن درآمدهای افسانه­ای نفت؛ بحران­آفرینی در اقتصاد و در نتیجه از بین رفتن بنگاهها و صنایع و کارگاهها؛ ورشکستگی بانکهای دولتی؛ گم شدن هزاران میلیارد تومان در خزانه؛ باج­دهی به روسیه و چین؛ غارت صنایع نفت و گاز توسط همسایگان شمالی و جنوبی؛ تأخیر پروژه­های ثروت­زا؛ حیف و میل شدن دهها هزار میلیارد تومان وامهای بانکی و… قرار بود جایگاهی در دولت اسلامی نداشته باشد. (رجوع کنید به مقاله ثروت­های بر باد رفته و آیا می­دانید که…؟)

وعده وزیر جهاد کشاورزی احمدی­نژاد: ممانعت از واردات انواع میوه که در داخل به اندازه کافی تولید می­شود را در هیأت دولت پیگیری خواهم کرد. (6/7/84 همشهری)

عملکرد: از پرتقال مصر و توت­فرنگی ترکیه و سیب فرانسه گرفته تا گلابی چینی و انگور شیلی وارد کشور شد و نهایتاً جایی در دنیا نماند الا اسرائیل که پرتقال آن را نیز وارد کردند.

این واردات خسارت­بار باغداران را ورشکست و درمانده کرده و شما وضعیت به خاک نشسته برنج­کاران و چایی­کاران، چغندرکاران و پنبه­کاران و… را هم به آنها اضافه کنید.   

وعده احمدی­نژاد: عدالت گستری، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از شعارهای اصلی من است. (5/4/84 کیهان)

عملکرد: بنا به گزارشهای بانک مرکزی تورم 25.5% باعث شده که فقرا فقیرتر گردند همچنین فاصله طبقات مرفه و فقیر بیشتر شود. در قراردادهای نفتی، پیمانکاران متخصص جایی ندارند و در عوض آن نهادهای نظامی و شرکتهای وابسته به اشخاص مخصوص بدون رقابت، قراردادها و امتیازات کلانی را از دولت به دست می­آورند. بقیه در وعده­های صفحات قبل توضیح داده شده است.

وعده احمدی­نژاد: مهمترین خدمت دولت رفع بیکاری و بهبود معیشت است. (16/5/84 کیهان)

عملکرد: این را خودتان تحلیل کنید.

وعده 1 احمدی­نژاد: سطح رفاه را به حداکثر می­رسانیم. (8/4/84 فارس)

وعده 2 احمدی­نژاد: دولت کاهش تورم و نرخهای سود بانکی را از طریق کنترل نقدینگی دنبال می­کند. (28/6/84 کیهان)

عملکرد: سطح رفاه به خاطر تورم، گسترش فقر و بیکاری، عدم سرمایه­گذاری­های جدید و حتی تعطیلی بسیاری از صنایع کاهش یافت در حدی که حدود   80 درصد جامعه ایرانی زیر خط فقر زندگی می­کنند.

وعده احمدی­نژاد: به زودی ایران به لحاظ فرهنگی، سازندگی، نحوه اداره کشور، نوع برقراری عدالت و توزیع ثروت و رفاه به عنوان یک کشور الگو در جهان معرفی خواهدشد. ( 8/4/84 کیهان)

عملکرد: از نظر فرهنگی؛ محدودیت­های مطبوعاتی، سرکوب آثار هنری و سانسور کتب ره­آورد دولت احمدی­نژاد بوده است. از نظر سازندگی با کاهش بودجه­های عمرانی، عدم تکمیل کارخانه­ها و طرحهای بزرگ نفت و گاز و راه و… مواجه بوده­ایم.

نحوه اداره کشور در دولت نهم را از بحران­آفرینی خارجی و اعمال سه تحریم کمرشکن گرفته تا محدودیت­های ایجاد شده در عرصه اجتماعی، سرکوب دانشجویان و مخالفان و معترضان و حیف میل کردن ثروت افسانه­ای کشور و خسارات گسترده در عرصه اقتصاد تا گسترش اعتیاد، بیکاری، فحشا و نهایتاً فساد در دستگاههای دولتی می­توان به قضاوت نشست.

نوع برقراری عدالت و توزیع ثروت و رفاه نیز مثال زدنی است. که تمام فعالیت­های دولت عدالت اجتماعی را زیر سؤال برده و تفاوتهای فراوانی بین خودیهای دولت و غیرخودیها می­توان دید. به جای توزیع ثروت و رفاه، فقر و فلاکت در جامعه گسترش یافت.

وعده وزیر راه: راه­آهن ایران به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و آذربایجان متصل می­شود. (13/7/84 کیهان)

عملکرد: هیچ­یک از پروژه­های فوق عملی نشد.

وعده وزیر نیرو: 79 سد در حال احداث تا چهار سال آینده در کشور به بهره­برداری خواهد رسید. (13/7/84 همشهری)

عملکرد: پروژه­های سدسازی علی­رغم درآمد چهار برابری نسبت به دولت خاتمی تقریباً متوقف مانده و پیش نمی­رود.

وعده 1 وزیر جهاد کشاورزی: در زمینه خودکفایی برنج و جو، ذرت، شکر و روغن در جهار سال آینده هیچچ بهانه­ای از ما پذیرفتنی نیست. شعار خودکفایی محصولات کشاورزی و افزایش تولید جدی است. (2/8/84 کیهان)

وعده 2 وزیر جهاد کشاورزی: به جز روغن از دیگر محصولاتت اساسی نظیر برنج، شکر، گندم، جو ودانه­های روغنی واردات نخواهیم داشت. (24/7/84 کیهان)

عملکرد: واردات برنج باعث زیان شالیکاران، واردات شکر به اندازه مصرف 10 سال باعث تعطیلی صنعت یکصد ساله شکر و ورشکستگی چغندرکاران شده و از خودکفایی گندم در سال 84 به یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم در سال 87 تبدیل شده­ایم. (جراید)

وعده وزیر جهاد کشاورزی: به مردم خوزستان قول می دهم این منطقه را به رتبه یک تا سه در کشور می رسانیم. (7/8/84  کیهان)

عملکرد: مردم خوزستان خود بهتر می توانند قضاوت کنند.

وعده وزیر تعاون: در پایان برنامه چهارم توسعه، 2 میلیون و 400 هزار شغل در بخش تعاون ایجاد خواهدشد. (3/10/84 کیهان)

عملکرد: تعطیلی کارخانجات و کارگاهها، رکود بازار اصناف مختلف، واردات فراوان و ورشکستگی کشاورزان نه تنها باعث افزایش شغل نشده بلکه شغل های قبلی نیز تهدید و بسیاری اخراج شده­اند و یا ماههاست حقوق نگرفته­اند.

وعده وزیر راه: بزرگراه تهران- شمال ظرف چهار سال به بهره­برداری می رسد. (3/10/84 کیهان)

عملکرد: انجام نشده است.

وعده احمدی­نژاد: ظرف سه سال آینده در تولید بنزین به مرز خودکفایی خواهیم رسید. (25/8/84 کیهان)

عملکرد: سال 87 واردات بنزین حدود 6 میلیارد دلار بوده­است. (وزارت نفت)

وعده وزیر جهاد کشاورزی: اتصال راه اصلی اردبیل به میانه تا آخر سال 86 به بهره­برداری می رسد. (30/8/84 کیهان)

عملکرد: درصد پیشرفت بسیار کند بوده­است.

وعده وزیر دادگستری: اسامی مفسدان اقتصادی دانه درشت اعلام می شود. (1/8/84 کیهان)

عملکرد: هیچ کسی در طی چهار سال اعلام نشده.

وعده احمدی­نژاد: نیروگاه هسته­ای بوشهر در سال آینده به پایان می رسد. ما اصرار داریم نیروگاه­های اتمی را تا 20 هزار مگاوات برق بسازیم و توسعه دهیم. (12/11/84 فارس)

عملکرد: روسها همچنان برای راه­اندازی امروز و فردا می کنند و باجهای خوبی در دریای خزر، قفقاز، طرح­های نفت و گاز و عرصه بین الملل از ایران گرفته­اند.

منبع: ستاد  بنیان آزادی ؛خرداد ماه 1388