بسیج باید پای صندوق ها حماسه سازی کند

نویسنده
نازنین کامدار

» نقدی هر روز "بصیرت افزایی" می کند

با نزدیک شدن به موعد ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و سپردن امنیت انتخابات به نیروهای بسیج و سپاه، تحرکات فرماندهان این نیروها نیز بیشتر شده و آنان پا به پای کاندیداها، از این شهر به آن شهر و از این همایش به آن همایش می روند و به گفته خودشان “بصیرت افزایی” می کنند.

در همهمه و شلوغی اظهار نظر کاندیداهای ریاست جمهوری، که کم و بیش همه آنها وابسته به یک جریان سیاسی-فکری هستند، و در حالی که محمود احمدی نژاد نیز در سفرهای استانی خود، مدام درباره انتخابات سخن می گوید و مقامات بلندپایه و رقبای خود را به افشاگری تهدید می کند، محمدرضا نقدی،فرمانده بسیج هم در سخنرانی هایش که به بهانه “بصیرت افزایی” عوامل بسیج برگزار می شود، تقریبا هر روزه اظهار نظر تازه ای می کند.


به گزارش خبرآنلاین، او دیروز در همین راستا در یک همایش حکومتی از رای ۹۰ درصدی میرحسین موسوی در مقایسه با کاندیداهای انتخابات این دوره مجلس سخن گفته است.


نقدی در همایش “حماسه­‌سازان سیاسی، دلاورمردان بسیجی” که در مشهد برگزار شد، گفته است: “انتخابات نا­آرام به ضرر همه حتی بازنده انتخابات است. در سال ۸۸ اگر فرد بازنده با دادن بیانیه ‌ای نتیجه انتخابات را قبول می­‌کرد، امروز اگر کاندیدا می ‌شد بالای ۹۰ درصد رای داشت ولی با آشوب ‌هایی که ایجاد کرد امروز حتی دو رای هم ندارد”.
او افزوده است:” بسیج باید به عنوان خط شکن وارد عرصه حماسه سیاسی شود و حماسه سیاسی باید با حضور در پای صندوق های رای رقم بخورد؛ هر بسیجی فعال و هر عضو حلقه ‌های صالحین باید تلاش کند یکی از افرادی را که در دوره های قبل رای نداده است متقاعد کند و به پای صندوق های رای بیاورد”.


گفتنی است نقدی درحالی از رای 90 درصدی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در شرایط حاضر سخن گفته که پیش از این آنها را “مفسد فی الارض”دانسته بود؛ ادعایی که با واکنش تند حسین کروبی مواجه شد و او خطاب به نقدی در سایت سحام نیوز گفت: “هر روز شاهد برکناری یک استاد دانشگاه و محقق برجسته باشیم و به جای آنان یک مشت قداره بند شکنجه گر بازجو مسلمان نما، که هیچ هنری بجز شکنجه کردن ندارند بر این کشور حاکم بشوند؛ که نمونه بارزش آقای نقدی و حسین شریعتمداری بوده که بنا به گفته نزدیکان این افراد، آنها مشکل روانی و روحی داشته و به دنبال عقده گشایی های دوران گذشته شان هستند. اینان به غیر از فحاشی و هتاکی ادبیات دیگری نمی دانند و بنده خیلی متاسفم که میراث امام که نظام جمهوری اسلامی بوده، اکنون به دست اراذل و اوباش افتاده است”.


او افزوده بود: “آقای نقدی! این تو هستی که به جرم شکنجه شهرداران و ریختن خون مردم مفسد فی الارض هستی وباید مجازات شوی! آنانی که دستشان به خون ملت ایران آغشته هست باید مجازات شوند. آنانی که گروگان گیری می کنند و به حقوق افراد تجاوز می کنند باید مجازات شود و نه مردمی که به دنبال حقوق عادی و ازدست رفته شان هستند”.

البته سخنان نقدی درباره رای ۹۰ درصدی میرحسین و کروبی در رسانه های وابسته به اقتدارگرایان یا سانسور شده و یا آنها از کنارش گذشته اند.محمد رضا نقدی سه روز قبل هم درحالی که حتی آیت الله خامنه ای هم حوادث بوستون آمریکا را محکوم کرده بود و در شرایطی که رسانه های حکومتی از جمله کیهان مقصر این حادثه را اسرائیل می دانستند، در یک همایش حکومتی-نظامی به نام “طلسم شکسته” در محل سفارت سابق آمریکا، آن را حرکتی خودجوش دانسته و گفته بود: “آمریکا در داخل دچار یک جنگ داخلی بسیار گسترده ولی کم‌شدت و رو به افزایش است. جنبش بیداری ۹۹ درصدی فرصتی بود تا آمریکا از این جنگ فاصله بگیرد که با سرکوب آن، آمریکا فرصت را از دست داد و حوادث امروز در آمریکا نتیجه باز شدن دمل چرکین سرکوب قیام ۹۹ درصدی است. حرکت هایی مثل حادثه بوستون خودجوش بود”.


نقدی همچنین گفته بود: “این دو نفر از مبارزین قیام ۹۹ درصدی آمریکا بودند که رژیم آمریکا قصد از بین بردن آنها را داشت و اشاره به تبار اینها برای انحراف افکار عمومی است چراکه همه آمریکایی‌ها از تبارهای مختلف هستند”.


او درباره حادثه تیراندازی در یکی از مدارس آمریکا هم گفته است: “کسی که بتواند تصویری از ۲۶ دانش آموز کشته شده در مدرسه آمریکایی را نشان دهد به جایزه حج تمتع تشویق خواهد شد چرا که هیچ کس نمی‌داند حادثه چه بوده وچه بلایی بر سر قربانیان آمده است. افزایش تعداد حوادث تروریستی در آمریکا از سوی افرادی که روانی خوانده می‌شوند و به راحتی در مراکز علمی به کشتار دست می‌زنند، نشان از اضمحلال درونی آمریکاست”.


پیش از نقدی، حسن عباسی، قدیری ابیانه، روازاده و محمد علی رامین هم در همین زمینه اظهاراتی کرده اند که در بین محافل سیاسی به جوک و لطیفه تبدیل شده است.
محمدرضا نقدی، در سال ۸۰ به اتهام شکنجه شهرداران تهران و راه اندازی یک بازداشتگاه مخفی در خیابان وصال تهران به زندان محکوم شد و از سمت خود یعنی ریاست نیروی “نوپو” کنار رفت. او اما پس از روی کار آمدن احمدی نژاد به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا انتخاب شد و در جریان حوادث سال ۸۸ به عنوان فرمانده بسیج، نقشی اساسی در سرکوب معترضان به عهده داشت.