موسوی منحط شد، رهنورد مرتد

نویسنده
نازنین کامدار

» حمله هماهنگ رسانه های دولتی

پس از اعدام پنج تن از شهروندان کرد،از جمله فرزاد کمانگر، معلم و روزنامه نگار، که با واکنش گسترده ایرانیان در داخل و خارج از کشور مواجه شد، رسانه های وابسته به جریان افراطی حامی دولت، بیانیه میر حسین موسوی درباره این اتفاق را “نشانه انحطاط وی و همکاری سبزها با تروریسم” دانستند و یادداشت زهرا رهنورد را نیز “مصداق محاربه با خدا و ارتداد” خواندند.

به دنبال انتشار بیانیه میرحسین موسوی و یادداشت زهرا رهنورد در ارتباط با اعدام 5 نفر در هفته جاری،رسانه های وابسته به دولت و سپاه، از جمله خبرگزاری فارس، سایت های جوان، رجا نیوز و جهان، و نیز روزنامه های رسالت، کیهان و وطن امروز با انتشار مطالب و گزارش های  هماهنگی، بر شدت حملات خود به موسوی و همسرش افزوده و آنان را به حمایت از “تروریسم” متهم کرده اند.این در حالیست که  بر اساس گفته های خلیل بهرامیان، وکیل مدافع فرزاد کمانگر و شیرین علم هولی، هیچ مدرکی دال بر اقدام مسلحانه این افراد در دادگاه های محرمانه برگزار شده از سوی مدعی العموم ارائه نشده،تا جایی که حتی مراحل کاهش حکم برخی از قربانیان، به دلیل عدم وجود مستندات کافی  در روزهای قبل از اعدام طی شده بود.
در همین ارتباط روزنامه کیهان در “گزارش ویژه” روز چهارشنبه این نشریه که آنرا با تیتر “گزارش مستند کیهان از همکاری سران فتنه با تروریست ها” منتشر کرد، نوشت: “البته بیانیه اخیر موسوی، نخستین نشانه از پیوند جریان فتنه و گروهک نفاق نیست. اطلاعات افشا شده در مورد اغتشاشات پس از انتخابات نشان داد منافقین با برخی از ستادهای تبلیغاتی ارتباط ارگانیک داشته اند و اساساً محورهایی مانند تقلب، جنایت و تجاوز از سوی منافقین به سران داخلی فتنه القا شده بود. اطلاعات موثق روزنامه کیهان حاکی است در برخی موارد خاص مانند ماجرای سعیده پورآقایی، موضوع مستقیماً از سوی قرارگاه اشرف- پایگاه منافقین در عراق- به جریان فتنه انتقال داده شده است”.
این روزنامه افزوده است: “نکته قابل توجه دیگر در مورد جنجال سازی منافقین خارج نشین و جریان داخلی فتنه، سکوت آنها در مورد پرونده و سوابق تروریست های اعدامی است. فتنه گران منافقانه این تروریست ها را فعالان سیاسی می نامند و به راحتی از کنار جنایت های آنها که منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها شهروند بی گناه شده، گذشته اند. این 5 نفر با نام های فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان به جرم بمب گذاری و ارتباط با گروههای تروریستی اعدام شدند”.
روزنامه کیهان اما درگزارش ویژه خود هیچ مستندی در مورد تروریست بودن این 5 نفر ارائه نکرده است.
اما سایت جوان، ارگان نزدیک به سپاه پاسداران هم در حمله ای مشابه و در قالب سه مطلب جداگانه  به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد حمله کرده است. این سایت در مطلب اصلی خود با عنوان  ”همدردی با تروریست‌ها، ‌آخرین گام در مسیر انحطاط” ضمن معرفی میرحسین موسوی به عنوان “فردی آگاه به مسائل گروهک ها و آشنا با تاریخچه انقلاب” نوشته است: “بیانیه اخیر موسوی اگر چنانچه از سوی یک فرد ناآگاه به مسائل گروهک‌ها صادر می‌شد تعجبی دربر نداشت. اما برای آقای موسوی که 8 سال نخست‌وزیری آن را برعهده داشته، این تعجب دوچندان است. موسوی از دهه 60 بی‌شک با فعالیت‌های مخرب گروهک‌هایی چون مجاهدین خلق، فدائیان خلق، کوموله، دموکرات، خلق عرب، خلق ترکمن و… به خوبی آشناست و می‌داند چگونه این تروریست‌ها در بدترین شرایط این کشور که تحت تهاجم دشمن خارجی بود تمام سعی خود را در انتقام از این مردم به کار بردند و هزاران نفر را به کام مرگ کشاندند تا آنکه با هوشیاری مردم و نظام و ریشه آنان تقریباً خشکیده شد. سابقه این گروهک‌ها آن‌قدر سیاه است که هیچ شخص و حزبی حتی اگر با نظام زاویه داشته باشد و در مقابل آن ایستاده باشد، تاکنون این اجازه را به خود نداده که سنگ گروهک‌ها را به سینه بزند چرا که با این موضع اندک وجهه خود را در نزد مردم از بین خواهد برد.تعجب آنجاست شخصی این موضع را می‌گیرد که بزرگترین مشکل سد راه دولت او در زمان حیات امام، همین گروهک‌ها بوده‌اند، البته در آن زمان به پیروی از منویات امام سعی می‌کرد شر این گروهک‌ها را از دامان ملت پاک کند حال چگونه است پس از 20 سال ایشان بدون تحقیق و بررسی سنگ اعضای اعدام شده پژاک با سیاه‌ترین کارنامه ممکن را به سینه می‌زند”.
این سایت در مطلبی دیگر با عنوان “اظهارات در حد ارتداد همسر میرحسین”،  به یادداشت زهرا رهنورد اشاره کرده و آورده است: “رهنورد در حمایت از اظهارات وقیح همسرش در خصوص حق جو بودن بمب گذاران تهرانی و حسینیه شیراز ،قانون شرعی قصاص را زیر سئوال برد. لازم به یادآوری است که سالهای ابتدای انقلاب که جبهه ملی قانون شرعی قصاص را زیر سئوال برده بود از سوی حضرت امام مرتد شناخته شدند”.

همزمان جوان آنلاین هم در مطلبی به مقایسه میرحسین موسوی و رضاپهلوی پرداخته، و روایتی متفاوت از فرزاد کمانگر را منتشر کرده که با مطالب ادعا شده از سوی دادستانی تهران تفاوت دارد.
این سایت فرزاد کمانگر را “فردی که در سال 85 مواد منفجره و اسلحه در منزل شخصی اش در تهران کشف شده” معرفی کرده، حال آنکه بر اساس اطلاعیه دادستانی، فرزاد کمانگر در “خیابان و  به همراه خودرویی حامل 5 کیلو مواد منفجره” دستگیر شده است.
این در حالیست که به گفته مادر این قربانی در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد ، فرزاد کمانگر هرگز مقیم تهران نبوده و در کامیاران، در استان کردستان معلمی و زندگی می کرده است.
روزنامه افراطی وطن امروز نیز که عنوان “همکاری میرحسن با تروریست ها” را به عنوان تیتر اول خود برگزیده ، در گزارشی چنین نوشته است: “میرحسین موسوی با صدور بیانیه‌ای عجیب، بی‌سابقه‌ترین اقدام در چند دهه اخیر را مرتکب شد و رسما از تروریست‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران که طی 4 سال اخیر برخی هموطنان زن، مرد و کودک کشورمان را به خاک و خون کشیدند، حمایت کرد. اگرچه در ماه‌های اخیر اخبار مختلفی از حمایت‌های محافل ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی از سران فتنه و پاسخ‌های متقابل میرحسین موسوی و مهدی کروبی به این گروهک‌ها منتشر شده اما بیانیه‌ای که موسوی در حمایت از 5 تروریست و بمبگذار اعدامی که صبح روز یکشنبه به دار مجازات آویخته شدند، صادر کرده، همگان را به تعجب واداشته است و گوشه‌ای دیگر از چهره فتنه نفاق را در معرض دید قرار داده است.”
سایت جهان نیز در راستای حمله هماهنگ تریبون های حامی دولت و سپاه، به یادداشت زهرا رهنورد پرداخته  و با عنوان “آیا زهرا رهنورد مرتد نیست؟”،  نوشته است: “مخالفت تلویحی زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی با حکم اعدام، موجب شد گوشه‌ای دیگر از چهره او و همسرش نمایان شود. در پی اعدام 5 تروریست که اقدام به کشتار مردم کرده و درصدد ایجاد ناامنی در کشور بودند، همسر میرحسین در بیانیه‌ای، حکم الهی و قرآنی “قصاص” را در لفافه زیر سوال برده و نسبت به آن لقب “بدترین مجازات در حق انسان‌ها” را داد! اما منظور وی از بدترین مجازات در حق انسان‌ها چیست؟  اولا: کسانی که رهنورد درباره اعدام آنها، مویه می‌کند، طبق اعترافات صریح‌شان، اقدام به کشتار مردم بی‌گناه کرده و امنیت عمومی را به خطر می‌انداختند. آیا کسانی که توسط تروریست‌ها کشته و مجروح می‌شوند، انسان نیستند؟ و فقط افرادی انسانند که در برابر نظام اسلامی بایستند و به تروریسم رو آورند؟ ثانیا:این حکم – حکم قصاص یا اعدام – نص صریح قرآن مجید است و نفی به آن یعنی ارتداد”.
رسالت،نشریه وابسته به حزب موتلفه  نیز ضمن حمله به موسوی  نوشت: “بیانیه اخیر موسوی در محکومیت اعدام بمب گذاران شیراز و تهران، بی سابقه ترین و شقی ترین موضع گیری غیر انسانی در تاریخ انقلاب به شمار می رود به گونه ای که تاکنون هیچ گاه هیچ جریان سیاسی از تروریست ها حمایت علنی نکرده است”.
این حملات هماهنگ باعث شده تا ناظران سیاسی با استناد به سوابق قبلی این سئوال را مطرح کنند که: آیا این حملات مقدمه چینی برای اجرای یک سناریوی سرکوب تازه نیست؟