زنان بی حجاب زلزله می سازند

نویسنده

» مقاله گاردین از خرافات رایج

ایران یکی از زلزله خیز ترین مناطق جهان است. به پیش بینی محمود احمدی نژاد، قرار است زلزله ای در تهران به وقوع بپیوندد پس باید  12 میلیون نفر از ساکنان این شهر بیرون بروند. یک روحانی توضیحات عجیبی در این مورد داده است.

حجت الاسلام کاظم صدیقی، گفت: “زنانی که طبق موازین اسلامی لباس نمی پوشند، مردان جوان را به بیراهه می کشانند و زنا را در جامعه گسترش می دهند که احتمال زلزله را تشدید می کند”. زنان در جمهوری اسلامی باید از فرق سر تا نوک پایشان را بپوشانند، اما بسیاری از آنان، بخصوص زنان جوان به این قانون بی توجه هستند و لباس های تنگ می پوشند و روسری هایشان عقب است و موهایشان را بیرون می گذازند. صدیقی در نماز جمعه هفته گذشته پرسید: “برای اینکه زیر آوار نمانیم، چه باید بکنیم؟ هیچ راه دیگری جز پناه بردن به مذهب و تطبیق دادن روش زندگی مان با دین وجود ندارد. در حدود دو دهه است که زلزله شناسان در مورد احتمال وقوع زلزله و عواقب وحشتناک آن در آینده نزدیک، هشدار داده اند. برخی از کارشناسان حتی پیشنهاد انتقال پایتخت را داده اند. تهران که گسل  های طویلی دارد و طول یکی از آنها به بیش ار 50 مایل می رسد، از سال 1830 تا کنون زلزله ای نداشته است”.

در سال 2003، زلزله قدرتمندی شهر جنوبی بم را لرزاند که 31 هزار نفر، در حدود یک چهارم جمعیت شهر در آن کشته شدند و ارگ قدیمی این شهر هم ویران شد.

یکی از اولیای الهی به من گفت که از مردم بخواهم که توبه عمومی کنند. چرا؟ چون بلایای طبیعی ما را تهدید می کند. وی با اشاره به  خشونت های بعد از انتخابات ماه ژوئن گفت: “زلزله سیاسی که پیش آمد، واکنشی بود به برخی حرکات. و حالا اگر در تهران زلزله طبیعی بیاید، هیچ کس قادر نخواهد بود با این بلا مقابله کند مگر اراده خداوند و فقط اراده خداوند… پس بیایید خدا را مایوس نکنیم.”

دولت ایران و نیروهای امینیتی سال گذشته درگیر مواجهه خونین با جنبش گسترده معترضان به نتیجه انتخابات بودند؛ آنان معتقد بودند که در انتخابات تقلب شده است.

احمدی نژاد دو هفته پیش زلزله تهران را پیش بینی کرده بود اما گفته بود که تاریخ دقیقش را نمی داند. او اعلام کرد که نمی تواند دستور جابجا شدن همه 12 میلیون نفر ساکن تهران را بدهد. اما گفت: “اما باید پیشگیری های لازم را بکنیم …. دستکم 5 میلیون نفر باید تهران را ترک کنند تا خلوت بشود”.

صادق محصولی، وزیر رفاه  هم گفت که نماز و دعا و توبه بهترین راه مقابله با زلزله است. ما نمی توانیم سیستمی برای مقابله با زلزله پیدا کنیم اما خداوند این سیستم را بوجود آورده است و آن دوری از گناه، دعا، توبه، صدقه دادن و از خود گذشتگی است.

 

منبع: گاردین 19 آوریل