درگیری ایران و اسرائیل، جنگ جهانی سوم

نویسنده

» گزارش تایمز لایو از گفته های فرمانده موشکی

سردار امیر علی حاجی زاده به شبکه تلویزیونی عربی زبان در مورد جنگ بین ایران و اسرائیل گفت:« جنگ بین دو کشور قابل پیش بینی نیست اما ممکن است بدل به جنگ جهانی سوم بشود.

حاجی زاده که فرمانده موشکی سپاه است گفت: “در وضعیتی که اسرائیل خود را از هر نظر برای حمله آماده کرده است، این امکان وجود دارد که ما دست به حمله پیشگیرانه بزنیم. اما در حال حاضر چنین برنامه ای نداریم.”

وی افزود ایران هر نوع حمله اسرائیل را به دستور آمریکا تلقی می کند و اگر حکومت صهیونیستی با یا بدون آگاهی آمریکا به ایران حمله کند، ما قطعا به پایگاه های بحرین، قطر و افغانستان حمله می کنیم.

وی هشدار داد که اسرائیل حتی تصورش را هم نمی تواند بکند که پاسخ ما چگونه خواهد بود. روز شنبه سردار محمدعلی جعفری گفت که جنگ بین ایران و اسرائیل اتفاق می افتد اما زمان و مکان آن هنوز مشخص نیست.

این اولین بار است که یکی از مقامات ارشد ایران در مورد احتمال جنگ حرف می زند. جعفری همچنین گفت که این جنگ منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد.

جعفری گفت: “اگر آنها آغازگر حمله باشند، این به منزله نابودی و پایان داستان شان خواهد بود.”

روز یکشنبه، سردار حسین سلیمی، معاون سردار جعفری در مصاحبه ای با فارس نیوز گفت که “استراتژی دفاعی ایران بر اساس این فرضیه است که ما وارد جنگ خواهیم شد، نبردی سهمگین علیه آمریکا و متحدانش.”

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده برخورد با دشمن با هدف قرار دادن پایگاه های دشمن در منطقه، امنیت اسرائیل و بازار نفت، شده است.

وی افزود ما آغازگر جنگ نیستیم. اما اگر کسی جنگی را علیه ما آغاز کند با حملات مداوم ما مواجه خواهد شد.

تنش با تهدید اسرائیل به حمله هوایی به تاسیسات ایران در هفته های اخیر افزایش داشته است. اسرائیل معتقد است که برنامه های اتمی ایران با هدف تولید سلاح اتمی است که یک تهدید برای این کشور و حضورش در خاورمیانه محسوب می شود.

ایران اصرار دارد که برنامه های اتمی اش صلح آمیز است اما با برخورد آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل و شورای امنیت مواجه شده است که خواستار پایان یافتن این برنامه ها شده اند.

تایمز لایو، 23 سپتامبر