پنجره

نویسنده

جشنواره ی فیلم مسکو اهداءکرد :

جایزه “نتپک” برای فیلم خانه زیر آب

 

فیلم خانه زیر آب به کارگردانی سپیده فارسی، که در بخش پرسپکتیو سی و سومین جشنواره مسکو شرکت داشت برنده جایزه “نتپک” این جشنواره شد.

 هیئت داوران این جایزه را به دلیل “موفقیت این فیلم در تلفیق داستانی جذاب، دارای آگاهی اجتماعی و ظرافت های اخلاقی، با زبان تصویری قوی” به فیلم “خانه ی زیر آب” اهدا کرد.

 سپیده فارسی که فیلم های داستانی “خواب خاک” و “نگاه” (جشنواره های مونترال و روتردام) و “تهران بدون مجوز” و “هرات” (جشنواره لکارنو) را در کارنامه سینمایی خود دارد این بار به اقتباسی آزاد از سه داستان کوتاه بیژن نجدی پرداخته است که فیلمنامه آن توسط او، با همکاری محمد رضایی راد به رشته تحریر درآمده است.

“خانه ی زیر آب” که فیلمبرداری آن در استان گلستان انجام شده، تا کنون در جشنواره های فیلم دوبی و فریبورگ نیز شرکت داشته، در جشنواره فیلم شانگهای نیز پذیرفته شده بود و به زودی در جشنواره دوربن نیز شرکت خواهد کرد.

فیلم حکایت مرتضی است. او پس از آزادی از زندان راهی زادگاه خود در شمال ایران می شود، اما برای رسیدن به آرامش باید از ورطه کابوس های زندگی گذشته خود عبور کند.

بازیگران این فیلم مسعود رایگان، بیژن امکانیان، فریبا کامران، سروش صحت، بهنام تشکر، آیه کیانپور و شبنم مقدمی هستند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از : علیرضا شجاع نوری، جواد جواهری، کارل باومگارتنر، پیتر فون فوگلپول/ مدیر فیلمبرداری: رضا شیخی/ تدوین: هایده صفی یاری/ صداگذاری و میکس: حسین مهدوی/ صدابرداری: امیرحسین رسولی/ طراح صحنه و لباس: جهانگیر میرزاجانی/ طراح گریم: امیر ترابی/ مجری طرح و مدیر تولید: حمید مولوی