ایران اسرائیل را متهم به قتل دانشمند هسته ای کرد

نویسنده

» گزارش استرالیا نیوز از حمله تروریستی در تهران

یک دانشمند هسته ای ایران در حمله ای با بمب چسبنده ای که یک موتورسوار به خودرویی در نزدیکی یکی از دانشگاه های تهران چسبانده، کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

مقامات ایران بلافاصله اسرائیل را مسئول این حمله قلمداد کردند و گفتند این حمله از حیث مشخصات مشابه حملات قبلی است که طی آنها تعداد دیگری از دانشمندان هسته ای ایران به قتل رسیدند.

مصطفی احمدی روشن، بنا به گزارشات، در قسمت جداسازی گاز در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نظنز کار می کرده است.

فرماندار تهران، صفرعلی براتلو گفت: «صبح امروز یک موتورسوار بمبی را به یک خودروی پژوی 405 وصل کرد که سپس منفجر شد.»

براتلو گفت: «مسئولیت این انفجار بر گردن رژیم صهیونیستی است.» وی تاکید کرد که روش انجام این عملیات مشابه حمله به سایر دانشمندان هسته ای ایران بوده است.

این انفجار در بیرون محل دانشگاه علامه طباطبایی در جلو دانشکده علوم انسانی رخ داد. دو همراه احمدی روشن زخمی  و به بیمارستان منتقل شدند.

احمدی روشن از دانشگاه صنعتی شریف تهران فارغ التحصیل شده بود و در رشته  پلیمرهای مورد استفاده در جداسازی گاز تخصص داشت. ایران برای غنی سازی اورانیوم از جداسازی گاز استفاده می کند.

سه دانشمند دیگر ایرانی در سال های 2010 و 2011 با حملات مشابهی کشته شدند. حداقل دو تن از این دانشمندان در مراکز هسته ای ایران کار می کردند.

یکی از حملات در ژانویه 2010 باعث کشته شدن مسعود علی محمدی شد.

فریدون عباسی، رئیس فعلی سازمان انرژی اتمی ایران از سوء قصدی در نوامبر 2010 جان سالم به در برد و کمی زودتر از انفجار بمب با همسرش از خودرو خارج شد.

این حملات از دید مقامات ایرانی توسط عوامل موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، و احتمالا به کمک همکاران آمریکایی آنها انجام شده است.

این حمله در زمانی انجام می شود که تنش بین المللی شدیدی بر سر برنامه هسته ای ایران که غرب معتقد است برای تولید سلاح هسته ای دنبال می شود، صورت گرفته است.

اسرائیل تهدید کرده که به تاسیسات هسته ای ایران حمله هوایی می کند. آمریکا نیز گفته  ”تمام گزینه ها روی میز است” از جمله گزینه نظامی.

تهران، که بارها تکرار کرده است برنامه هسته ای این کشور برای مقاصد صلح آمیز دنبال می شود تهدید کرده است که در صورت حمله نظامی علیه این کشور تنگه هرمز را خواهد بست. بیست درصد نفت دنیا روزانه از این تنگه عبور می کند.

منبع: استرالیا نیوز – 9 ژانویه 2012