سراج الدین میردامادی در زندان جای خواب ندارد

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» در گفتگوی روز با پدر این روزنامه نگار زندانی مطرح شد

سراج الدین میردامادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب از سوی دادگاه تجدیدنظر به 3 سال حبس تعزیری و 2 سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شد. پدر او به “روز” می گوید که انتظار خانواده او تبرئه و ازادی این روزنامه نگار بود و چنین حکمی را قبول ندارند.

به گفته آقای حسین میردامادی سراج الدین در زندان جای خواب ندارد.

سراج میردامادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب که از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزیری محکوم شده بود در نهایت از سوی شعبه تجدید نظر به 3 سال حبس و 2 سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شد.

 حسین میردامادی، در مصاحبه با “روز” می گوید که حکم دادگاه تجدید نظر فرزندش بیش از یک ماه پیش صادر شده بوده اما قاضی از ابلاغ حکم خودداری می کرد: بیش از یک ماه است حکم صادر شده اما به ما ابلاغ نمی کردند. یکی از اشناهای ما با قاضی تماس گرفته و قاضی به او گفته که بله حکم صادر شده.  شما ببینید چطور رفتار می کنند یک ماه سراج را در میان قاچاقچیان نگاه داشته اند و حکم صادر شده را ابلاغ نکرده اند. به همین سادگی و به همین راحتی قانون را نادیده می گیرند کسی هم اعتراض و نقد ساده ای می کند می گیرند می برند زندان.

او می افزاید: ما نمی دانیم روی تجدید نظر هم می شود فرجام خواهی داد یا نه. باید با وکیل مشورت کنیم ما داریم سعی می کنیم سراج را منتقل کنیم به زندان وکیل آباد مشهد. چون جای فعلی  خیلی بد است 30 نفر در اتاق 12 متری. در اندرزگاه 8 است که جای قاچاقچیا و دزدها است. جای خواب ندارد. نمی تواند مطالعه کند. از طرفی تمام خانواده در مشهد هستند و اینجا می توانیم ملاقات برویم و پی گیری کنیم. کتاب ببریم و .. اما تهران برای ما خیلی سخت است رفت و امد.

پدر سراج میردامادی، دایی آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی است. او می گوید که این نسبت فامیلی کمکی به وضعیت سراج نکرده است: من خیلی امیدوار نبوده ام به این وابستگی که کاری بشود کرد. خود ایشان (آیت الله خامنه ای) خبر دارد که چه دارد می گذرد و بستگان گفته اند اما تا به حال ندیده ایم دستوری بدهد و وضعیت سراج تغییری بکند. ما معتقد هستیم سراج جرمی مرتکب نشده. آنها برنامه شان این است کسانی که دارای نظریات خاصی هستند را در فشار قرار دهند تا کنار بکشند و سکوت کنند. سراج فقط انتقادهای معمولی کرده.

او پیشتر به “روز” گفته بود که سالهاست ارتباطی با خواهر زاده اش ندارد و: “احتیاجی هم به ایشان ندارم و زندگی ساده خودم را دارم. پسرم هم مسئولیت کارهایش برعهده خودش است و هیچ جرمی مرتکب نشده. اصلا سراج هم توقع ندارد من به شخص آقای خامنه ای رو بیندازم. اما نکته مهم این است که ما با این نسبت نزدیک مان این شرایط مان است، وای به مردمی که چنین نسبتی ندارند و چقدر فشار و ظلم و ستم بر آنها زیادتر است”.

حسین میردامادی حالا با انتقاد از حسن روحانی، رئیس دولت می گوید: یک نامه برای آقای روحانی نوشته بودم که بی پاسخ ماند نوشته بودم که شما دعوت کردید بچه ها به ایران برگردند ئ آنها هم با دعوت شما آمدند و گرفتار شدند. حالا که گرفتار شده اند چرا هیچ کاری نمی کنید؟

او می افزاید: حرف های آقای روحانی در سطح وعده ماند از قضیه دعوت از ایرانیان که برگردند و برگشتند و گرفتار شدند ببینید تا قضیه حصر. من فکر میکنم اقای روحانی که خیلی وعده داده بود کاری درباره حصر انجام دهد نه تنها کاری انجام نداد حتی نمی گوید چرا و مشکل کجاست و با مردم هم روراست و صادقانه صحبت نمی کند.

سید سراج الدین میردامادی، روزنامه نگار، فعال سیاسی اصلاح طلب، عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و معاون ستاد انتخاباتی وزارت کشور در دولت سید محمد خاتمی است. او که پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 از فرانسه به ایران بازگشته بود، پس از بازجویی های مکرر روز شنبه، 18 اردیبهشت ماه بازداشت و به تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی متهم شد.