در سوگ و عشق یاران

نویسنده
بهاره خسروی

» ای‌بوک/ تازه های کتاب های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

واهمه‌ی نوشتن

نکوداشت منصور کوشان

نویسنده: عباس شکری

ناشر: H&S Media

270 صفحه

تاریخ انتشار: 2014

قیمت: رایگان

 کتاب “واهمه‌ی نوشتن” برای نکوداشت بیش از چهار دهه کوشش ادبی و فرهنگی منصور کوشان تهیه شده تا سپاسی باشد از سال‌ها تلاش پیگیر او در نوشتن. با اثرهایی از: منصور کوشان، ناصر کوشان، بردیا کوشان، جواد مجابی، حسین نوش‌آذر، فرج سرکوهی، نسیم خاکسار، جمشید برزگر، حسین رحمت، علی نگهبان، آزیتا قهرمان، سهراب رحیمی، مهرانگیز رساپور (م. پگاه)، فرامرز سلیمانی، میرزاآقا عسگری (مانی)، کیانوش فرید، نسرین مدنی، رضا اغنمی، مجید نفیسی، فرشته مولوی، افشین دشتی، علیرضا زرین، عاطفه طاهایی، علیرضا بابایی و عباس شکری.

لینک خرید

 

در سوگ و عشق یاران

نویسنده: شاهرخ مسکوب

ناشر: H&S Media

150 صفحه

تاریخ اتشار: 2014

قیمت:$6.00

حسن کامشاد: شاهرخ مسکوب یکی از پراحساس‌ترین و دل‌نازک‌ترین مردمان روزگار ما بود. وفاداری و دل‌بستگی‌اش به کسانی که دوستشان می‌داشت کم‌مانند بود. نمونهٔ والای حساسیت و تأثیرپذیری او را می‌توان در دو کتاب مرتضی کیوان و سوگ مادر و نیز در روزانه‌نویسی‌های او (روزها در راه) مشاهده کرد. خواندن نوشته‌ای دل‌انگیز، شنیدن آهنگی گوش‌نواز یا داستانی اندوه‌ناک اشک او را درمی‌آورد. شاهرخ پیوسته درگیر مرگ و زمان بود. مرگ را درد بی‌درمان سرگذشت انسان می‌دانست. اندیشهٔ مرگ، تا آن‌جا که من به یاد دارم، هیچ‌گاه شاهرخ را رها نکرد: “مرگ ماهی سیاه ریزه‌ای است که در جوی تاریک رگ‌ها تنم را دور می‌زند”. و گمرگ در تنگ غروب، در تاریک روشن پرواز می‌کند. بعضی وقت‌ها مثل خرمگس سمج با سروصدا دور و بر آدم می‌پلکد، قرار ندارد، آرام نمی‌گیرد و نمی‌نشیند”. شاهرخ بی‌اندازه حساس و آسیب‌پذیر بود. سوگنامهٔ یاران آئینهٔ دردمندی اوست، شرح رنجی است که کشیده و زخمی که از جدایی بر جانش نشسته و التیام نیافته. “آدمیزاد یک بار به دنیا می‌آید، اما در هر جدایی یک بار تازه می‌میرد”.

لینک خرید

 

بر میز بی گلدان

نویسنده: مریم مهرآذر

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: ۱۳۹۱

۱۲۰ صفحه

قیمت: 5,99€

بر میز بی گلدان، نام مجموعه شعری‌ست در سه دفتر، شامل هشتاد و هفت قطعه شعر.

خیال کن!

بر مزرعه‌ای ایستاده باشی

که آفتابگردان‌هایش زرد

گندم‌هایش زرد

لباس مترسَک‌اش زرد باشد.

مثل اوّلین شعاع آفتاب که به زمین می‌رسد

خیال کن!

مزرعه‌ای را دوست داشته باشی

که مال تو نباشد…

لینک خرید

 

ایشان قاتل من است

نویسنده: محسن بوالحسنی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: 2013

174 صفحه

قیمت: 6,99€

و تا تو نیستی | انگشتت را می‌گیرم | و مُهر می کنم زیر این خلاص‌‌‌نامه | و خلاص نمی‌شوم از تو

ایشان قاتل من است شامل دو دفتر شعر است:

ایشان قاتل من است | شمس از قونیه با قطار برگشت

لینک خرید

 

قرارگاه‌های ناخوشی

نویسنده: مازیار نیستانی

ناشر: بوتیمار

تاریخ انتشار: 1391

70 صفحه

قیمت: 3,99€

در زندگی من مشق نظامی می‌کردند مردگان | در زندگی من راه‌های به بن‌بست رسیده‌ی بسیاری هست | و هنوز من | به دنبال لیوانی آب پرتقال تمام صبح را می‌گردد

لینک خرید

 

دنیای وارونه

نویسنده: مینا نادری

ناشر: H&S Media

76 صفحه

تاریخ انتشار: 2012

قیمت: $6.00

درخت توت کنار اتاقک کاه گلی آنقدر تنها بود که وقتی گوسفندان برای چرا میآمدند خوشحال میشد و برگهای سبزش را با فداکاری بر زمین میریخت!

لینک خرید

 

زنی تووی سرم حرف می زند

نویسنده: رضا کاظمی

ناشر:

100 صفحه

تاریخ انتشار: 2012

قیمت: $6.00

توویِ سرم صدایی اِکو می شود. زن است صدا. اَزَم می‌خواهد؛ می‌خواهد اَزَم مشت‌هام را گره کرده بکوبَ‌م دیوار، دیوار بریزد. می‌گوید اگر مُشتَ‌م را محکم – با قُوَّت بزنم می‌ریزد. می‌گوید نگران هم نباشم چیزی‌ش – چیزی‌م نمی‌شود. می‌کوبم. چیزی‌‌‌‌م نمی‌شود، دردم نمی‌گیرد؛ دیوار هم از جاش تکان نمی‌خورَد نمی‌ریزد؛ فقط چند فروو رفته‌گی تووش پیدا می‌شود. صدا، صداش را بالاتر، اکوتر می‌کند – می‌بَرَد، می‌خندد توو سرم. سرم را به دَوّار می اندازد. حالَ‌م را غثیانی می‌کند. تهوع.

لینک خرید