۱۰ سال زندان بخاطر توزیع انجیل

نویسنده

» گزارش نوول ابزرواتور

خبرگزاری واتیکان فیدس، روز چهارشنبه گزارش داد  یک ایرانی که به دین مسیحیت گرویده، به دلیل توزیع انجیل به جرم “اقدام علیه امنیت کشور” به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. 

محمد هادی بردبار اهل رشت که به نام “مصطفی” شناخته می شود، در تاریخ ۲۷ دسامبر دستگیر شد و در دادگاه اعتراف کرد که “دین اسلام را برای گرویدن به دین مسیحیت ترک کرده” و همچنین گفت که “گسترش و تبلیغ به دین مسیحیت را وظیفه خود می داند و در این راستا، ۱۲ هزار کتاب انجیل جیبی توزیع کرده است.”

به گزارش فیدس، او پس از غسل تعمید، “یک کلیسای خانگی” در آپارتمان خود افتتاح کرده و پلیس در زمان دستگیری او در خانه اش کتاب ها و سی دی های مسیحیت و همچنین بیش از ۶ هزار نسخه انجیل پیدا کرده است.

مصطفی در سال ۲۰۰۹ نیز دستگیر و براساس حکم دادگاه به “ارتداد” محکوم شده بود. او سپس به قید وثیقه آزاد گردید.

به گزارش این خبرگزاری کاتولیک و به نقل از سازمان های غیردولتی در محل، علاقه جوانان ایرانی برای گرویدن به دین مسیحیت باعث نگرانی سران جمهوری اسلامی شده و کلیساهایی به همین دلیل تعطیل شده اند.

به نوشته این خبرگزاری، رییس جمهور جدید حسن روحانی با صحبت در مورد “اصلاحات در حقوق مدنی” و درخواست از روحانیون شیعه برای پایان دادن به دخالت های رسمی در زندگی شخصی شهروندان، امیدهایی را دراین زمینه به وجود آورده.

مسیحیان در ایران یک اقلیت کوچک اند: کمتر از ۱ درصد جمعیت. آنان در ایران جامعه های متفاوتی از ارمنیان، کلدانیان، کاتولیک ها، آنگلیکن ها و پروتستان ها را شامل می شوند.

منبع: نوول ابزرواتور، ۲۱ اوتhttp://www.lavie.fr/actualite/monde/israel-se-prepare-t-il-a-une-guerre-contre-l-iran-28-08-2012-30161_5.phphttp://www.slate.fr/story/47317/toxicomanie-came-drogue-iran-teheran