۱۳ ثروت، ۷۳ قدرت

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خیلی فکر می کردیم چطور می شود که مردم با همه حضور شان رای شان بشود 13 میلیون و آن آقا رای اش بشود 63 درصد. البته در این صندوق شعبده خیلی کارها می شود کرد، ولی خودمانیم 13 با 73 خیلی فرق دارد. من البته خیلی از اقتصاد اطلاع ندارم، مثل اکثر مسوولان کشور ایران و درست برخلاف مسوولان فدراسیون های ورزشی کشور، ولی به نظرم این نکته که ما رتبه 13 ثروت جهان را داریم و وضع مان توپ توپ است، ولی با این توپ نمی توانیم فوتبال که هیچ، تنیس هم هیچ، پینگ پنگ تازه یک پسرکی پیدا شده بازی می کند. درست است که صد میلیارد صد میلیارد پول در می آوریم و چهل دلار چهل دلار، یا هشتاد هزار تومان یارانه می دهیم، ولی صبح که بلند می شوی گوشت شده خدا تومن، عصر که بلند می شوی نان شده عیسی تومن، شب که می شوی بیخودی نگران نباشید قیمت الکل و تریاک بالا نمی رود، اولی چون دست مردم است، دومی چون دست بازار جهانی است. ولی بیایید حساب کنیم ببینیم این رتبه 13 چطور می شود که رتبه 73 می شود؟ چون حالا بقول پدر آن جوان هموطن دو دوتا می شه چهار تا، نه، پنج تا، نه، هفت تا، ولی هیچ وقت 73 تا نمی شه.

رتبه 13 ثروت، هزینه نگهداری از خدا: تقریبا 20 درصد ثروت کشور صرف حفظ خداوند و پیامبران بی صاحب و ائمه اطهار و امامزاده ها و حفظ کلیه اصول، فروع و حجاب و اخلاق، غیر از دروغ می شود. شما نگه کنید درخت خرزهره را به جرج کلونی پیوند زدند شده فرج سلحشور، هی دائم می گردد از توی قرآن و کتابهای دیگران سریال میلیاردی درست می کند که موضوعش یوسف است که برادپیت پیامبران بوده و زلیخا که انجلینا جولی تاریخ مصر بوده، بعد همه خوشگل ها را بی ریخت می کنند و فیلمی درست می کنند که کلیه پیروان حضرت یوسف از او حال شان بد می شود. حالا فرض کن حضرت یوسف را تبلیغ کردی، چه کسی به چه چیزی ایمان می آورد؟ این همه پول صرف می شود که کارگردانی که تا سن پنجاه سالگی نمی دانسته نماز را با پای چپ می خوانند یا با پرش نیزه، برود فیلم بسازد درباره اصحاب کهف، حالا اینها هیچی، خود یهودی ها کم کارگردان دارند، می خواهد یک فیلم بسازد در مورد حضرت موسی، ده فرمانش را هم لابد باید شورای نگهبان تصویب کند. 32 سال است آقای قرائتی قرآن تفسیر می کند، حالا دیگر دارد به حرکات آکروباتیک می رسد. از آن طرف هزینه ای که صرف حفظ، چسباندن، اندازه کردن چادر و تبلیغ آن می شود اگر حساب کنیم از کل پروژه های بهداشتی کشور بیشتر است، آن هم برای کی؟ برای مردمی که تازه پای شان به تورنتو می رسد سفره امام حسن می اندازند و در لس آنجلس سینه می زنند. یعنی در حقیقت اگر بودجه مصرف شده برای اثبات وجود خدا را که نصف وقت تلویزیون را می گیرد، هم حساب کنیم، شوخی شوخی ما رتبه 33 ثروت دنیا می شویم. نه رتبه 13، چون اصلا 20 درصد ثروت به دست مردم نمی رسد.

رتبه 33 ثروت، حفظ رهبر و رئیس جمهور: در عرض سه سال ده درصد بودجه کشور صرف این می شود که یک آدمی که اندازه ریاست جمهوری نیست، بشود رئیس جمهور، بعد که شد رئیس جمهور، دو درصد بودجه را صرف می کنیم که مخالفانش را که بیش از نیمی از جمعیت هستند سرکوب کنیم، بعد از دو سال تازه می فهمیم این یارو به درد نمی خورد و همه حرف هایی که مخالفانش می گفتند درست بود و باید سه درصد دیگر بودجه را صرف کنیم تا او را بگذاریم کنار. تازه، باید یک نسخه از همه کارهایی را که او کرده تهیه کنیم به عنوان فیلمنامه بدهیم به دست رهبر که همه آن نقش را بازی کند. بعد باید پنج درصد بودجه صرف کنیم که به همه دنیا بفهمانیم که آن کسی که گفته بودیم می آید انقلاب جهانی را رهبری می کند و اسمش محمود بود، نمی آید و یکی دیگر به اسم علی می آید و این علی آقا باید هاله نور پیدا کند، سفر شهرستانی برود، رهبر مسلمین جهان بشود، برای اوباما نامه بنویسد، با خاتمی و هاشمی مخالفت کند و احمدی نژاد را هم بفرستد به زباله دانی تاریخ. در نتیجه رتبه ثروت مان عملا از 33 درصد که همان 13 درصد بوده می شود 43 درصد.

رتبه 43 ثروت، اختلاس و کششششششششششششش و فششششششش: درست است که 13 درصد ثروت را تولید می کنیم، ولی وسط این خرتوخر و بزن و ببر، یک دفعه سه میلیارد دلار گم می شود، تازه دادستان در حالی که رقص چاقو، آن هم با دندان و قندان می کند، با خوشحالی اعلام می کند که این پرونده فقط یکی از پرونده های ماست. چهار میلیارد دلار هم روز روشن از درآمدهای نفتی گم می شود چون محمود چاخان برای مجلس تره خورد نمی کند پرونده را می فرستیم به قوه قضاییه که بگیرندش و او هم پیام می فرستد خط قرمز من جوانفکر است به آن جا رسید افشاگری می کنم با روش بگم بگم. خود رسیدگی به آن سه میلیارد و این چهار میلیارد دلار که از کل اختلاس های تاریخ جهانی بیشتر است و اگر تمام مزخرفات انقلابیون درست باشد باز تمام ثروت خاندان پهلوی به یک دهمش نمی رسد، می دانید چقدر خرج دارد. تازه 18 میلیارد دلار و طلا هم در ترکیه غیب می شود، میلیارد میلیارد رای خریداری می شود. معاون رئیس جمهور خودش به اندازه وزنش پرونده اختلاس و دزدی دارد، سر جمع حساب کنیم حداقل 10 درصد از بودجه کشور هر سال گم می شود و دلار تبدیل به رای می شود و از صندوق جبهه پایداری و جبهه متحد درمی آید و محمد جهرمی هم مثل آل کاپون غیبش می زند و گم می شود لای پرده های حریم حرم که حالا حالا مگر کسی می تواند پیدایش کند. این طوری می شودکه باید گفت در حقیقت ما رتبه 13 ثروت نیستیم، رتبه 53 ثروت هستیم.

رتبه 53 ثروت، پوتین، حماس، ترکیه: پوتین که میلیارد میلیارد پول می گیرد که نیروگاه راه می اندازد، از سوریه حمایت می کند، تا یقه پوتین را می گیریم که پول ما چی شد، مدرودف می شود رئیس جمهور، تا یقه مدودف را می گیریم پوتین می شود رئیس جمهور. دریای خزر که شوخی شوخی رفت، عین خیال مان هم نیست. حالا خوب است نه عباس میرزا هستیم و نه شاه سلطان حسین، یک مشت ستارخان و باقرخان و چه گوارا نشستیم و دارند تا دسته …. کشو را می کشند بیرون که قرارداد را امضا کنند. روسیه هم تا دم دعوا با ما همراهی می کند، پول می گیرد، منطقه نفوذ می گیرد، اسلحه و هواپیمای آشغال می فروشد، بعد موقع جنگ یک دفعه مثل اجداد طاهرینش غیب می شود. حماس هم که خودمان لباس دامادی خریدیم و مشعل اش را روشن کردیم و کلی اسلحه به او دادیم و این همه دانشمندمان بخاطر آنها کشته شدند، این همه پل و مدرسه و راه و خانه برایشان ساختیم، سقف خانه مردم تهران را بردیم گذاشتیم بالای سر دیسکوی بیروت که با لباس لختی رقص شکم می کنند یک دفعه سرما نخورند، اعلام می کند اگر جنگ بشود ما طرف هیچ کس را نمی گیریم، دهه کی، این حسن دکترین تمام حرفش این بود که ما به شما پول و اسلحه می دهیم شما برینید توی حیاط خلوت مونرو و بشاشید روی تپه های جولان، حالا دارید توی پارک تل آویو قدم می زنید؟ اردوغان هم که بقول حمید دباشی تو زرد درآمد. معلوم شد یارو تاجر است و بقول پیام خان اینزول آدمی است. حالا بگذریم که برای انجمن اسلامی ارامنه ارمنستان کنیسه ساختیم، برای انجمن یهودیان مقیم نیویورک غار کهف درست کردیم، برای هوگو چاوز تراکتور فرستادیم، برای مورالس کلی خانه ساختیم و هزار تا کار دیگر، بالاخره ما که خیرمان به خودمان نمی رسد، لااقل بگذاریم که مردم دنیا یک وضع درست و درمانی داشته باشند که اگر از دست دولت مان فرار کردیم رفتیم کاراکاس لااقل سوار تراکتور بشویم دو تا بوق بزنیم. اینجوری شد که 5 درصد ثروت مان رفت به باد فنا و در حقیقت ما رتبه 58 ثروت هستیم نه رتبه 13 ثروت.

رتبه 58 ثروت، تو بیا من برم: ببین! ده نگاه کن دیگر! مثلا خود شما چه درسی خواندی؟ خوب، دکوراسیون. مدرک فوق ایسانس ات چیست؟ داروسازی از اتریش. دکترای چی داری؟ دکترای هوافضا از کالیفرنیا. چی کار می کنی؟ معاون بانک سپه هستی. خوب، تمام پولی که دولت صرف درست کردن شخصیت حرفه ای شما شده رفته به باد، فقط بخاطر تو…. از آن طرف وزیر خارجه سالها پزشک بود، شهردار خلبان است، وزیر راه متخصص شیمی است، وزیر آموزش و پرورش متخصص موشکهای بالستیک است، وزیر مخابرات دکترای نساجی دارد، بقیه کسانی هم که دیپلم شان را به زور گرفتند دکترای حقوق کمبریج دارند، جز برادران لاریجانی که کار سیاسی می کنند و متخصص ریاضی هستند. به اندازه سه کابینه کامل وزیر و وکیل علاف در آمریکا و اروپا و عراق و ترکیه و زندان اوین و خانه نشین داریم، و به اندازه یک طویله چوپان داریم که کابینه فعلی را تشکیل می دهند. شانزده سال پول می دهیم نابغه تربیت می کنیم می فرستیم می شود کارمند دولت آمریکا، بعد نوابغ ایرانی از آمریکا می آیند دستگیرشان می کنیم می اندازیم شان زندان. یک درصد بودجه دانشگاه مصرف می شود برای به گه کشیدن دانشگاه و فراری دادن استادان و دانشجویان و دو درصد بودجه مصرف می شود برای التماس کردن به همان ها که فراری شان دادیم که برگردند. یک عالمه بدهکار را می اندازیم زندان چون پول ندارند، و پول می دهیم زنده بمانند تا بمیرند. جمع کن ببین پنج درصد کمتر شد؟ تا اینجای کار در حقیقت رتبه 63 ثروت هستیم، بیخودی نگوئیم رتبه 13 ثروت هستیم.

رتبه 63 ثروت، کاغذ الگو از کاغذ گلاسه بهتر است: جان من، فرض کنیم که رئیس جمهور سوئیس یا نخست وزیر هلند که احتمالا آدم خوبی است بشود رئیس جمهور ایران، خامنه ای هم دود بشود برود آسمان، مجتبی هم پشت سرش برود. فرض کنیم که کل حکومت جمهوری اسلامی جیک ثانیه تغییر کند. با این شکلی که ما زندگی می کنیم اصلا کسی می تواند زندگی کند؟ ایران کشور ثروتمندی است اما رهبرانشان بیش از هشتاد در صد این ثروت را در راه خدا یا بنده خدا مصرف می کنند و هدر می دهند. بیست در صد بقیه را هم بگذریم… فقط یادمان باشد که در تحریم ها هیچ بودجه ای از بیت و سپاه و دفتر احمدی چاخان کم نمی شود به همین دلیل به جهانیان می گویند تحریم نکنید به مردم فشار می آید. بله به مردم فشار می آید وگرنه به صبیه حداد و مادر زن پسر احمدی چاخان که فشار نمی آید که آن ها رتبه شان همچنان بالاست. حتی گاهی از صد در صد هم بالا می رود می پرسید چطور از رحیمی بپرسید که در انتخابات دوم خرداد از تمام شهرهای کردستان ده در صد بیشتر از صد در صدشان رای استخراج کرد.