وزارت اطلاعات ۲۴ خواننده را ممنوع‌الکار اعلام کرد

نویسنده

فشارها بر موسیقی هم‌چنان ادامه دارد و پس از لغو کنسرت‌ها، دستگیری ادمین‌های یک سایت موسیقی، حالا ۲۴ خواننده‌ی فعال و مجاز کشور رسما ممنوع‌الکار اعلام شدند.

در نامه‌ای که از سوی پایگاه فجر-حراست بخش فرهنگی وزارت اطلاعات- دراختیار برخی خواننده‌ها قرار گرفته، همکاری با سایت “رادیو جوان”، پخش کلیپ در شبکه های ماهواره‌ای، برخی تخلفات در کنسرت های خارج از کشور و… از جمله دلایل ممنوع‌الکاری این خواننده‌ها عنوان شده. این نخستین بار است که ممنوع‌الکاری اهالی موسیقی به صورت مکتوب به آنها ابلاغ می‌شود. این در حالی‌ست که دیروز هم خبر دست‌گیری ادمین‌های سایت رادیو جوان که به پخش جدیدترین آثار موسیقی اختصاص دارد، اعلام شد و به نظر می‌رسد در رکود دو ماه‌ی موسیقی به دلیل ایام عزاداری، فشارها بر موسیقی بیش از گذشته خواهد شد.

در این فهرست نام افرادی مثل فرزاد فرزین، سیروان و زانیار خسروی، رضا صادقی، محسن یگانه، سعید مدرس، مهدی مدرس، شهرام شکوهی، محسن چاوشی، همایون شجریان، حافظ ناظری، احسان‌ خواجه‌امیری، علی لهراسبی و … آمده و اتهامات‌اش انتشار آثار در سایت رادیو جوان، پخش کلیپ از شبکه‌های ماهواره‌ای و تخلف در کنسرت‌های خارج کشور عنوان شده. برخی از چهره‌ها در مصاحبه با رسانه‌های رسمی خواستار حذف آثارشان از سایت رادیو جوان شده‌اند.