مولاوردی خبر داد: بیکاری بالای ۴۰ درصدی زنانِ دارای تحصیلات دانشگاهی

نویسنده

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با آمار بیکاری بالای ۴۰ درصد در میان زنان با تحصیلات دانشگاهی رو به رو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در همایش توسعه نقش‌آفرینی زنان تعاونگر در کارآفرینی و اشتغال گفت: اهمیت نقش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست. این بخش به عنوان بسترساز توسعه اقتصادی، اجتماعی‌ و حتی سیاسی و فرهنگی باید بیشتر مورد توجه باشد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: ILO نیز کار در تعاونی‌ها را شرافتمندانه‌ترین فعالیت برای زنان خوانده است و اتحادیه بین‌المللی تعاون نیز در قطع‌نامه سال ۱۹۹۵ به ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و مردان در دستیابی به منابع در این حوزه اشاره کرند.

مولاوردی با اشاره به اینکه تعاون، زاده بسترهای اجتماعی و زاینده فواید اقتصادی است گفت: امروزه در زمینه اولویت بخشی به تعاون وفاقی بین مسئولان و مردم وجود دارد. مهمترین رسالت بخش دولتی در زمینه گسترش تعاون رفع موانع است.

وی تصریح کرد: اکنون مهمترین چالش اقتصادی ما معضل بیکاری است که معادلات پیچیده‌ای را برای دولتمردان و دولت‌زنان به وجود آورده است، به ویژه در خصوص دختران فارغ‌التحصیل و زنان سرپرست خانوار معضل به چشم می‌خورد که نه تنها خودشان را متضرر می‌کنند، بلکه ازاقتصاد کشور هم به واسطه مغفول ماندن از این ظرفیت انسانی متضرر می‌شوند. بنابراین باید الگویی طراحی کنیم تا حضور زنان در عرصه اجتماعی را پررنگ‌تر کنند.

ایلنا