حلقه ۵ تن هم تشکیل شد

نویسنده
میلاد رضوانی

» دور خیز حداد عادل برای ریاست مجلس نهم

در حالیکه شنیده ها حاکی از آن است که در بیت رهبرجمهوری اسلامی دو جناح شکل گرفته که بر سر نحوه اداره شرایط کنونی کشور با یکدیگر اختلاف دارند، حالا بر اساس خبرها مقرر شده حداد عادل در انتخابات مجلس شورای اسلامی از تهران کاندیدا شود تا به عنوان سر لیست، بر صندلی ریاست مجلس نهم تکیه زند.گفته می شود این برنامه با پشتیبانی مجتبی خامنه ای، داماد حداد عادل و نیروی کلیدی بیت رهبری، طراحی شده است.

 یک منبع آگاه در این مورد به روز گفت “مجتبی خامنه ای فرزند ذی نفوذ آیت الله علی خامنه ای با تشکیل حلقه ای از سیاست مداران حامی خود، راه را برای ریاست پدر همسرش، حداد عادل، بر مجلس نهم آماده می کند.”

به گفته وی “آیت الله مصباح یزدی ، سعید جلیلی ، محمد رضا نقدی و غلامعلی حداد عادل به همراه مجتبی خامنه ای حلقه جدیدی تشکیل داده اند که در محافل سیاسی از آن به عنوان حلقه پنج تن یاد می شود.”

 در آخرین جلسات این حلقه مجتبی خامنه ای اعلام کرده باید کاری کرد که حدادعادل رأی اول تهران را کسب کند و سپس ریاست مجلس نهم به عهده او گذاشته شود. به همین دلیل تصمیم گرفته شده وی سرلیست جبهه متحد اصولگرایان در تهران باشد و ژست وحدت اصولگرایان را به خود بگیرد. بعد از انتخابات نیز قرار است با حمایت های آیت الله مصباح یزدی، جبهه پایداری به صف حامیان وی بپیوندد تا با تشکیل یک ائتلاف قوی زمینه برای کسب ریاست مجلس نهم توسط غلامعلی حداد عادل فراهم شود.

گفته می شود هدف اصلی حلقه پنج تن زمینه سازی برای کسب کرسی ریاست جمهوری توسط همین گروه است.

از حداد عادل و سعید جلیلی به عنوان چهره هایی مطیع نام برده می شود که گزینه های مورد نظر مجتبی خامنه ای هستند. سیاسیون هم در مذاکرات خود لزومی به مذاکره با حداد نمی بینند و مستقیما با مجتبی خامنه ای وارد بحث می شوند. در مواردی هم که مستقیما با وی مذاکره می شود او یک جمله تکراری به همه تحویل می دهد: “اجازه بدهید با آقا مجتبی یک مشورتی کنم بعد خدمت شما نتیجه را عرض می کنم.”

این در حالیست که ضعف مدیریتی حداد در دوران ریاست مجلس در برابر دولت احمدی نژاد به گونه ای بود که موتلفه به همراه گروهای دیگراصولگرا، در انتخابات هیات رئیسه مجلس به وی رای نداند و جای او به علی لاریجانی سپرده شد.این ماجرا برای حداد عادل تا آن اندازه تلخ بود که در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه “پسر شما در مصاحبه‌ای گفته بود راست سنتی به‌ ویژه مؤتلفه با مشارکت برخی گروه‌های دیگر پدرم را کنار گذاشتند و لاریجانی را رئیس مجلس هشتم کردند” از خبرنگار خواست اجازه دهد به این ماجرا وارد نشود و سکوت کند.

به گفته این منبع اگاه “یکی از دلایل تصمیم کنونی حلقه پنج برای به ریاست نشاندن غلامعلی حداد عادل به جای علی لاریجانی” همزمانی ریاست برادران لاریجانی بر دو قوه مقننه و قضائیه است؛ موردی که انتقاد برانگیز شده و بحث ای مختلفی را برانگیخته است.

گفتنی است در جدول آرای تهران در مجلس ششم، نفر اول سید محمد رضا خاتمی بود که 1 میلیون و 794 هزارو 365 رای از 3 میلیون شرکت کننده را به خود اختصاص داد. در همان انتخابات حداد عادل پس از ابطال ۷۰۰ هزار رای علی رضا رجایی ـ– که اکنون در زندان است -ـ توانست به مجلس راه یابد. او در مجلس هشتم هم به عنوان نفر اول 884 هزارو 230 هزار رای یعنی نصف بعلاوه یک کمتر از آرای محمد رضا خاتمی در شهر تهران را کسب کرد.