63 درصد در استادیوم آزادی

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

“جمعی از جوانان انقلابی و دانشجویان دانشگاه‌های تهران با هدف اعلام انزجار از جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود و دیکتاتوران حاکم بر کشورهای عربی و حمایت از قیام مردمی کشورهای عربی و اسلامی قصد دارند با حضور در ورزشگاه آزادی در روز بازی تیم‌های پرسپولیس و الاتحاد عربستان که (سه‌شنبه) 13 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود از موج بیداری اسلامی حمایت  و همدردی خود با مردم ستمدیده کشورهای بحرین، یمن، لیبی و دیگر کشورهای منطقه را اعلام کنند. همچنین این دانشجویان از تمام اقشار ملت ایران، بخصوص جوانان و تشکل‌های دانشجویی دعوت کرده اند تا با حضور در ورزشگاه آزادی در این حرکت انقلابی شرکت کنند.”

این متن فراخوانی است که در هفته گذشته سایت ها و خبرگزاری های وابسته به جریان حاکم در ایران را به طور گسترده ای فرا گرفته بود. حزب اللهی ها تصمیم گرفته بودند با حضور در استادیوم آزادی، حمایت نمادین خود را از مردم بحرین اعلام کنند.

اصولگرایان و مسئولان جمهوری اسلامی، پادشاهی سنی مذهب عربستان سعودی را مسبب اصلی سرکوب مردم عمدتا شیعه بحرین در هفته های گذشته می دانند و به همین علت، حضور یک تیم فوتبال از کشور عربستان در تهران را فرصت مغتنمی برای بیان اعتراض خود به حکومت این کشور یافته بودند.

سایت هایی مانند الف، جهان، رجانیوز و… با اعلام فراخوان هایی از عموم جوانان انقلابی و امت حزب الله خواسته بودند تا با حضور گسترده و یکصد هزار نفری خود، اتحاد شیعیان و مسلمانان در برابر وهابی ها را به نمایش بگذارند و با سر دادن شعارهای ابتکاری در حمایت از مردم بحرین، خواب را به چشمان سعودی ها تیره کنند.

شعارهای پیشنهادی اولیه هم در همین سایت ها اعلام شده بود:

توپ تانک فشفشه، آل سعود دقت کن

پرسپولیس زلزله، آل سعود قاتله

بحرین هورا، خلیفه سوراخ

شیر سماور اگزوز خاور، تو چشم آل خلیفه بی پدر و مادر

بحرین چیکارش کرده، سولاخ سولاخش کرده (با تاکید این سایت ها بر حرف ل)

خلیفه حیا کن، مدینه رو رها کن

خلیفه سرنگون میشه، خدا می دونه که حقشه، به لطف بحرین و بچه ها، سعودی واژگون میشه

خوانندگان این سایت ها هم پیشنهادات تکمیلی خود را برای اضافه کردن به این شعارها در قسمت کامنتینگ اخبار مرتبط قرار می دادند:

سعودی حیا کن، بحرینی رو رها کن

مردم چرا نشستین، بحرین شده فلسطین

لا خلیفه لا سعود، آل فقط آل رسول

سعودی کم میاره، تانک وسط میاره

بمیری ایشالله، عبدالله عبدالله

و….

اما در حالیکه رسانه های جریان حاکم از تدارک یکصد هزار جوان انقلابی و مسلمان برای حضور در استادیوم آزادی و اعلام نفرت آنها از پادشاهی عربستان سعودی به جای تشویق پرسپولیس (نماینده ورزشی ایران) خبر می دادند، تصاویری که منتشر شد، جمعیت 20 نفره مشکی پوشی را نشان می داد که مقابل جایگاه ویژه زمین فوتبال استادیوم را به خود اختصاص داده بودند و تمام سرمایه امت حزب الله و همیشه در صحنه برای بازی روز سه شنبه را تشکیل می دادند. جماعتی که هرگز مشخص نشد چه شعارهایی سر دادند چون تعدادشان آنقدر اندک بودند که صدایشان به هیچ جا نمی رسید.

درست است که سایت های ورزشی، تعداد کل تماشگران بازی پرسپولیس و الاتحاد را تنها 3 هزار نفر اعلام کرده اند که با توجه به اهمیت این بازی، آنهم برای تیمی مانند پرسپولیس، رقم بسیار ناچیزی است اما شاید بتوان همین نسبت 2980 نفر به 20 نفر را که دیروز در استادیوم آزادی برقرار بود، به کل جامعه ایران تعمیم داد.بخصوص آنکه شعارهای نفرت پراکن و انقلابی مشکی پوشان در شعارهای قرمزدوستانی گم شده بود که در حمایت از اسطوره آبی ها یعنی ناصر حجازی که این روزها به یکی از نمادهای مخالفت با دولت 63 درصدی تبدیل شده، سر داده می شدند.