یک اعتراف دیگر به تقلب در انتخابات سال ۸۸

نویسنده
فیروزه متین

» معاون خبر ایرنا "ناگفته" هایی دارد

طی ماه های گذشته، انتشار ویدیوهایی از سخنان محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه و علی سعیدی نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه، بحث های گسترده ای را درباره به دست آمدن ادله محکمه پسند در خصوص وقوع تقلب سازمان یافته در انتخابات سال ۸۸ به راه انداخته است.به ویژه اینکه دبیر شورای نگهبان نیز به حمایت برخی از اعضای این شورا از احمدی نژاد در انتخابات ۸۸ اعتراف کرده است؛ نکاتی که در گزارش “کمیته صیانت از آراء” ستاد میر حسین موسوی هم مطرح شده بود اما آیت الله خامنه ای و شورای نگهبان تحت امر وی، از توجه و اعتناء به آن سر باز زدند.

حال، روح الله جمعه ای، معاون خبر و قائم مقام خبرگزاری رسمی دولت ایران در زمان انتخابات ۸۸ نیز به “فشار مقامات برای اعلام زودهنگام نتیجه انتخابات به نفع احمدی نژاد” اعتراف کرده تا سند دیگری را بر مجموع مدارک مورد اشاره کمیته صیانت از آراء بیافزاید.

به نوشته سایت های خبری، روح الله جمعه ای در مطلبی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده، به وقایع روز ۲۲ خرداد ۸۸ پرداخته است.

در متن وی بارها بر فشار نیروهای بلندپایه برای انتشار زودهنگام نتیجه انتخابات به نفع محمود احمدی نژاد آنهم با ۹۰ درصد آراء تاکید شده است.

جمعه ای در بخشی از این مطلب به برگزاری برخی جلسات فوق محرمانه و محفلی و همچنین مرکز تهیه برخی اطلاعیه ها و فیلم های افراطی علیه مسئولین و مقامات کشور توسط تیم رسانه ای محمود احمدی نژاد هم اشاره کرده است؛فعالیت هایی که به گفته او بیان آنها خوشایند احمدی نژاد و هوادارانش نخواهد بود.

وی نوشته است: “از عصر روز جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ فشار سنگینی بر ایرنا بود تا مطالبی غیر رسمی درباره پیروزی قاطع آقای محمود احمدی نژاد از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی منتشر شود و بنا به مسئولیتی که در مقام معاون خبر و قائم مقام ایرنا برعهده من بود به شدت با این موضوع مخالفت کرده و صرفا تاکید بر انتشار اخبار رسمی از منابع معتبر شورای محترم نگهبان و وزارت کشور داشتم. غروب آن روز خبری از طرف دولت ارسال شد مبنی بر کسب ۹۰ درصدی آرای آقای محمود احمدی نژاد در روستاها و شهرهای کوچک و اصرار بر انتشار آن ،که اینجانب مقاومت کرده و با ذکر این نکته که این اقدام غیر قانونی ، غیر حرفه ای و تحریک آمیز می باشد مانع از انتشار در خروجی عادی شدم و نهایتا در خروجی محرمانه منتشر شد. ساعاتی بعد خبر پیروزی بالای ۶۰ درصدی آقای محمود احمدی نژاد از نهاد ریاست جمهوری در اختیار اینجانب گذاشته شد تا منتشر شود اینبار نیز با مخالفت جدی من روبرو شد و به طور قاطع گفتم که عامل تحریک افکار عمومی و اقدامی غیر قانونی نخواهم بود و درخواست کردم در صورت صحت این خبر اجازه دهند تا از سوی یک مرجع رسمی و قانونی این خبر منتشر شود اما فشارها تا مرز تهدید پیش رفت که نهایتا دستوری مبنی بر انتشار این خبر به هر طریق ممکن صادر شد با این دستور غیرقانونی دریافتم دست هایی درصدد تحریک و برهم زدن فضای آرام انتخاباتی می باشد لذا در اعتراض به دخالت عوامل پشت پرده در امر اطلاع رسانی رسمی ساعت ۲۲ دفتر را ترک کردم و این خبر با کمی تغییرات دقایقی بعد و در شرایطی که در بسیاری از نقاط شهر تهران مراکز رای گیری در حال اخذ رای از مردم بودند منتشر شد و البته این اقدام آمرانه مشکوک به یکی از شبهات حوادث بعد از انتخابات تبدیل شد”.

او در ادامه نوشته: “در باره فعالیت های رسانه ای تیم آقای محمود احمدی نژاد و برگزاری برخی جلسات فوق محرمانه و محفلی از ماهها قبل از انتخابات در جریان بود و اهداف و برنامه ریزی ها ی مطرح شده در این جلسات فوق محرمانه محفلی و همچنین مرکز تهیه برخی اطلاعیه ها و فیلم های افراطی علیه مسئولین و مقامات کشور نکات ناگفته ای وجود دارد که بیان آنها قطعا خوشایند آقای احمدی نژاد و هوادارانش نخواهد بود.اما ذکر این نکته را لازم می دانم که برخلاف برخی ادعاها که کسی در جریان تخلف فاحش انتخاباتی آقای احمدی نژاد در مناظره با آقای موسوی نبود باید این نکته را عرض کنم چند روز پیش از مناظره در یکی از جلسات انتخاباتی ستاد آقای احمدی نژاد مستقر در ایرنا آقای م – ن به این به اصطلاح «فیل هواکردن» اشاره و یکی از نزدیکان و مطلعان به آقای احمدی نژاد نیز تاکید بر هماهنگی کامل آقایان احمدی نژاد و مشائی در این ماجرا داشت”.

روح الله جمعه ای، مدعی شده که این متن را در واکنش به سخنان اخیر عبدالرضا داوری، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد در گفت و گو با روزنامه اعتماد نوشته که طی آن آمده بود: “در مورد انتشار خبر پیروزی آقای احمدی‌نژاد در ایرنا قطعا ساعت از ۲۳ گذشته بود. اتفاقا همان موقع بر سر این موضوع در ایرنا اختلاف پیش آمد. آقای روح‌الله جمعه‌ ای که الان رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور دولت یازدهم است در آن زمان معاون خبر ایرنا بود که از انتشار این خبر ناراحت شد و ایرنا را به قهر ترک کرد. حدود ساعت ۲۳ بود که نماینده ستاد آقای احمدی‌نژاد مستقر در وزارت کشور با بنده تماس گرفت و اعلام کرد که بر اساس برآوردهای منطقه‌یی از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها آقای احمدی‌نژاد پیروز شده و کار تمام است. موضوع را با آقای بهداد که آن ساعت در دفتر ریاست‌جمهوری بود مطرح کردیم و ایشان هم پس از کسب خبر از آقای محصولی و منابع داخلی وزارت کشور در استان‌ها اعلام کرد که خبر صحت دارد و ما هم خبر پیروزی آقای احمدی‌نژاد را قبل از ساعت ۲۴ اعلام کردیم”.

موضوع انتشار زودهنگام خبر پیروزی ۶۳ درصدی محمود احمدی نژاد، در فردای همان روز با انتقاد بسیاری از رسانه ها مواجه شد.

سایت فرارو در ۲۳ خرداد ۸۸، در مطلبی نوشت: “اقدام برخی خبرگزاری ها و سایت های خبری مبنی بر اعلام پیروز انتخابات دهم، در مخالفت با مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی است. شورای عالی امنیت ملی هفته ی پیش به رسانه ها اعلام کرده بود که اعلام پیروز انتخابات، تا پیش از پایان شمارش رسمی، ممنوع است. با این حال از نخستین ساعات جمعه شب و چند ساعت پیش از پایان مهلت رای گیری، خبرگزاری فارس، وابسته به بسیج، خبر از پیروزی قطعی آقای احمدی نژاد با کسب ۶۳ درصد آرا داده بود. خبرگزاری جمهوری اسلامی ، وابسته به دولت، نیز در نخستین دقایق بامداد شنبه در خبری فوری اعلام کرد که محمود احمدی نژاد با اکثریت آرا پیروز شده است.روزنامه کیهان نیز شامگاه جمعه صفحه ی نخست خود را با پیروزی آقای احمدی نژاد بست. اما شنیده های خبرنگار فرارو حاکی است نماینده ی دادستان تهران به چاپخانه کیهان دستور داده است که این خبر را حذف کند”.

 عوامل دخیل و شاهد پروژه تقلب در انتخابات ۸۸ در حالی دست به افشای برخی ناگفته ها زده اند که رهبران معترض به نتیجه انتخابات کماکان در حصر خانگی به سر می برند و مقامات ارشد حکومت مدام از آنها می خواهند که نتیجه انتخابات را بپذیرند و “توبه” کنند.همچنین هنوز کسی افشا نکرده که چرا آیت الله خامنه ای پیش از تایید رسمی انتخابات، به محمود احمدی نژاد تبریک گفت.