خواب آشفته

فرشاد قربانپور
فرشاد قربانپور

po_farshad_ghorbanpor_01.jpg

امشب چند نفر اصلا خوابشان نمی برد، از این دسته به جز افرادی که نامشان در لیست های جداگانه احزاب، گروهها و ائتلاف ها وجود دارد چند نفرند که بیش از پیش نا آرامند.

مهرداد بذر پاش، محمد باقر قالیباف و سردار مهدی چمران سرلیست افرادی هستند که اصلا خواب به چشمشان نمی آید. اولی که فرزند خوانده احمدی نژاد می خوانندش نگران لیست 15 نفره حامیان دولت است که اتفاقا مهندس چمران در آن جایی ندارد؛ دومی نگران ریاست بر شهر تهران است که مبادا با این همه بودجه عظیم و امکانات بی شمار از دستش بدهد و سومی اما نگران آینده اصولگرایانان است.

چمران در این انتخابات “خودکرده خود سوخته” شده است تا جایی که سه هفته قبل حتی بیم آن می رفت که استعفا دهد.

چمران که اساسا برآمدن احمدی نژاد، همه از ثمرات تلاش اوست پس از بی اعتنایی به شورای هماهنگی اصولگرایان در زمان انتخابات ریاست جمهوری گذشته، همچنان احمدی نژاد را یاری کرد تا بر مسند ریاست جمهوری بنشیند. او از این جهت کمی هم مورد غضب ریش سفیدان قرار گرفت، اما اکنون در زمان انتخابات شورا ها ازآن سو رانده و از این سو مانده شده است.

دیگر چمران جرات نداشت بگوید “می شود و می توانیم” از این رو به میان جناح اصلی اش، که تعلق خاطر دیرینه ای به آن داشت رفت و دوباره درجبهه اصولگرایان جای گرفت.

اما امشب اصلاح طلبان هم خواب آشفته ای خواهند داشت، آنان می خواهند راه رفته خود را که اصولگرایان از آن کپی کردند دوباره بپیمایند، شورای شهر را فتح کنند و با کمک هم مجلس شورای اسلامی را بگیرند و در دوره دیگر رئیس جمهور شوند. اما این بار با ائتلافی به محوریت سه نفر “خاتمی، هاشمی و کروبی”.

اکنون تهران شده است شهر لیست ها و این لیست ها خواب هر کس را که شاید حتی در فردای روز25 آذر هزار رای هم نداشته باشد چنان آشفته کرده است که نگفتنی ست.

اما در این میان مردم گویا اصلا در عوالم دیگری سیر می کنند. نه کسی از انتخابات حرف می زند، نه در مورد کاندیدا ها صحبت می کند و نه اساسا امیدی به فردا دارد؛ برخی هم می گویند:” چرا به خاطر اینهایی که قدر مردم را ندانستند و زحمتشان را ارج ننهادند در انتخابات شرکت کنم تا شناسنامه ام لکه دار شود”. خلاصه شاید دیگر هیچ شبی به آرامش دیشب نباشد.

از امشب همه شب ها برای اصلاح طلبان و اصولگرایان آشفته خواهد ماند، اما ملت؟