حتی گربه ایرانی

هوشنگ اسدی
هوشنگ اسدی

“سربازان ولایت” که  لابد تاکید رهبر رابر  “لزوم وحدت” آویزه گوش دارند، بعد از محاصره خانه مهدی کروبی، سراغ زهرا رهنورد می روند ودر خیابان از او بازجوئی می کنند: “طفره نرو! جواب سئوال های ما را بده که زمان انقلاب کجا بودی و چکار می کردی؟”

کیهان کشف می کند معاون سابق سازمان آژانس اتمی همکار مدیر مسئول این روزنامه، یعنی بازجوست و البته در سازمان سیا. نامه های مردم را به امام زمان نمی رسانند وخمیرمی کنند وذوالنور   جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه می گوید: “آمریکا به سربازانش مأموریت داده‌که هر کجا امام زمان را دیدند فورا اورا بکشند”، دانشجویان می نویسند: “وزیر علوم نه درد دین دارد و نه درد پیشرفت کشور.”

در سیاست خارجی” ادب و اخلاق اسلامی” رابه اوج می رسانند:رسانه دولتی ایران بانوی اول فرانسه را ” فاحشه” می نامد. خانم کارلا برونی را متهم می کنند که زندگی نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه را از هم پاشیده و با او ازدواج کرده است. سکینه آشتیانی به خبر روز دنیاتبدیل شده و خانم کارلا برونی- همسر نیکلا سرکوزی- بخاطر دفاع ازاو دشنام می شنود.

در دروغگوئی از گوبلز پیشی می گیرند؛ وزیر خارجه دولت کودتا به اشپیگل می گوید: “اعدام سیاسی نداریم.”

 خانمها! آقایان!

آخر زمان نشده است. درهفته دوم شهریور1389 هستیم؛ و فاطمه کروبی هویت  عاملان این عملیات و سخنان طالبانی را درنامه ای رسانه ای می کند: “نوکیسه های بی هویت” و از فرمانده کل شان- که احمد خاتمی به صراحت می گویدجانشین امام زمان است - می پرسد: “آقای خامنه ای آیا جنابعالی بنام حفظ نظام، تخریب و اینگونه رفتارها غیر اخلاقی را مجاز و مشروع می دانید؟”

“فاطمه” در نامه سرگشاده اش می نویسد: “سربازان ولایت اوج وحشیگیری خود را با بکارگیری الفاظ سخیف علیه همسرم و خانواده، شعار نویسی بر دیوار مجتمع و همسایگان و تخریب اموال نشان دادند. این جرایم مشهود بنام حمایت از حضرتعالی و در مقابل نیروی انتظامی صورت گرفت و جالب

آنکه این نیرو حتی جرات نزدیک شدن به این جماعت تحت الحمایه را نداشت”.

“فاطمه” و خانواده اش تحت فشارند، چون مهدی کروبی هنوز دست ازمقاومت نکشیده ودامان مردم را رها نکرده است، و تازه این هفته می گوید: “دستان شورای نگهبان آلوده خیانت به رای مردم است.” و: “تعرض به مرجعیت شیعه به هیچ وجه پذیرفته نیست. حرمت شکنی و تعرض به مراجع و آیات عظام، ساختار شکنی است. نمی دانم چگونه است که برخی براحتی ساختار شکنی می کنند و قانون نیز گریبان آنان را نمی گیرد.”

زهرا رهنورد، چوب ادامه مقاومت در برابر کودتاچیان و حرفهای این هفته همسرش میر حسین موسوی را می خورد که همه می دانند، نظر اوهم هست: “با ترس از سرکوب، ترس از اعتراف گیری، ترس از بیکاری و تورم، ترس از تهاجم خارجی، ترس از شنود و دخالت در امور شخصی، ترس از چک های بی محل، ترس از فساد سازمان یافته، ترس از قاضی هایی که از بازجو ها دستور می گیرند و ایمان خود را با لباس های تیره و قیرگون ظلم می پوشانند امنیت بدست نمی آید.”

همسران هفت فعال اصلاح‌طلبی که پیش از این علیه فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران اعلام  ”جرم کرده‌اند”، همراه “فاطمه” و “زهرا”  اند. آنها در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اعلام می کنند که شکایت همسران خود را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.

عملیات و سخنان طالبانی اما تمامی ندارد.آمارهای مرکز آمار نشان می‌دهد در ۵ سال گذشته ۷۳۰ هزار کشاورز ایرانی بیکار شده‌اند و جمعیت بیکاران ایران تا 5 میلیون نفر یک قدم فاصله دارد. “سنگ قبر ارومیه” عملا تراشیده شده است.وزیر علوم مژده می دهد: “دانشگاه مخالف فرهنگ بسیجی با خاک یکسان می‌شود.” از برگزاری مراسم یادبود اعدام شدگان سال ۶۷ در خاوران جلوگیری می کنند؛ و روزنامه جمهوری اسلامی نگرانیش این است: “حذف روز جمهوری اسلامی چرا؟ ۱۳ فروردین را که هیچ ریشه‌ای ندارد و یک پندار خرافی است حذف کنید.”  

همه اینها مقدمه چینی برای سه روزه کردن تعطیلات عید فطر، حذف سیزده بدر و پیگیری کودتای خزنده برای برای براندازی نوروز است. هر چیز ایرانی حذف باید گردد، حتی گربه ایرانی.

علیرضا کریمی، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اسلامی اعلام می کند با توجه به استفتایی که از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در این خصوص شده، چاپ و انتشار آگهی‌‌های مربوط به حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه در روز‌‌نامه‌ها و سایر رسانه‌ها شرعاً دارای اشکال و ممنوع است.

در اینطور فضائی نگرانی مسئولین کشور از شعار “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” در روز قدس  که  دانشجونیوز گزارش می کند، امر عجیبی است؟ آنهم وقتی مصباح یزدی خبر  می دهد: “دارودسته شیطان بیکار ننشسته‌اند و اختلافات به صورت تصاعدی رو به افزایش است.” راست هم می گویدمبشر سخنان رهبری. 216 نماینده مجلس به سبک تماشگران فوتبال از تعلیق مرتضوی تشکر می کنند. این همان” قاضی شجاع و جوان” محبوب رهبر است که حالا نوبت قربانی شدنش رسیده است.

سایت آفتاب می پرسد: آیا احمدی‌نژاد  ”هیتلر جدید” است؟!

حاج سعید حدادیان یکی از مداحان درباری و از نسبت دهندگان رحیم مشائی به اسافل اعضاء، این هفته می فرمایند: “آقای احمدی‌نژاد فردی لجباز، قد و ضد روحانیت است. لجبازی و قدی هم از صفات شیطان است. احمدی‌نژاد دیگر جزو حزب‌اللهی‌ها نیست. نه بنده و نه حاج منصور [ارضی] و دیگران، دیگر آقای احمدی‌نژاد را قبول نداریم.”

و احمدی نژاد، در سطح جهان به عملیات طالبانی مشغول است. کاررا به جائی رسانده که رئیس جمهور فرانسه به صراحت از دخالت نظامی می گوید: “ایران قلب بحران های شدید در جهان است که از پاکستان آغاز و تا دولت های آفریقایی ادامه دارد. ایران خشونت و افراط گرایی را در منطقه تغذیه می‌کند. این کشور به ویژه تهدید اساسی برای امنیت بین‌الملل در زمینه گسترش سلاح هسته‌ای است. درصورت عدم توقف برنامه هسته‌ای ایران همه در منطقه سلاح هسته‌ای خواهند داشت یا اینکه مجبور به دخالت نظامی در موضوع ایران خواهیم شد.”

تبدیل معاون سابق آژانس در 63 سالگی به بازجو، درهمین متن قابل دست یابی است: “ایران ذخیره کافی اورانیوم غنی شده برای ساخت یکی دو بمب اتمی دارد.”
حرفی که شیمون پرز دنبالش را می گیرد: “اسرائیل و جهان در معرض تهدید حکومت غیرمسئول و خطرناک ایران قرار دارند و بعید نیست که ایران با دستیابی به سلاح هسته‌ای، در استفاده از آن تردید نکند”.

و حالا فقط کاسترو نیست که هشدار به نزدیکی جنگ می دهد. ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق، حرف مهم هفته اش این است: “ما به بحرانی شبیه وضعیت کوبا در اکتبر سال ۱۹۶۲ نزدیک می‌شویم و در همه جا سموم جنگ به مشام می‌رسد. احتمال حمله به ایران زیاد است.”

حرف های رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه هم  شنیدنی است:“حوادثی در کمین است که ما بر آنها مدیریت نداریم.در یک شرایط فوق العاده پیچیده سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ‌امنیتی و اجتماعی، چه ازنظرمسایل منطقه‌ای و جهانی و مسایل مربوط به محیط ملی‌مان قرار گرفته‌ایم. حوادث آینده نامشخص است و ما بر آن‌ها مدیریت نداریم.“ 

منوچهر متکی در مصاحبه با مجله آلمانی “اشپیگل” صراحت تمام دارد: “هرکس به ایران حمله کند، پشیمان خواهدشد.”

 هفته دوم شهریور و ماه رمضان پایان می گیرد. فردا روز قدس است که سال پیش درمتن جنبش سبز، برای اولین بار ایرانی شد.

“نوکیسه های بی ریشه” که رخت “سربازان بدنام امام زمان” بر تن دارند و یا جامه “سربازان ولایت” به خیابان ها خواهند آمد؛ نابودی اسرائیل را فریاد خواهند کرد. میر حسین موسوی راست می گوید:

مردم ایران، اگر اجازه راه پیمائی بیابند، فریاد تاریخی خودرا سر خواهند داد: