علی ماند و حوض اش

هوشنگ اسدی
هوشنگ اسدی

پایان هفته دوم دی ماه است. هفته ای که “خونین ترین روز” را در  تاریخ ایران به ثبت داد. هفته ای که عاشورا مکرر شد و حتی آمریکارا تکان داد وجهان را لرزاند وقتی دید که قاتلان ندا ـ چهره سال روزنامه تایمز- با اتومبیل پلیس از روی جوانی ردشدند و اورا باآسفالت یکی کردند.

نظامی که دیگر نظامیان سخنگویانش هستند، ملت  دلاور ایران را تهدید کرده بود که باشدت بیشتر روبرو خواهد شد، در ظهرعاشورا میلیونها نفر را در خیابان ها دید.

محمد جواد اکبرین که گفته بود “عاشورای امسال به جنبش علیه دیکتاتور سرعت می‌بخشد” وقتی شعارهارا شنید حتما باور نکرد که سرعت دراین حد باشد.

عبداله شهبازی که بر اوضاع ایران اشراف دارد، نوشت: “روزعاشورا تهران در دست مردم بود. تهران چهره‌ای شبیه به روزهای مشرف به ۲۱ و ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ داشت.”

عکس تکان دهنده ای از درگیری مردم با لباس شخصی ها درجهان منتشر شد. یک سایت ایرانی زیراین عکس نوشت: “این پل کالج، در روزعاشوراست. آنها که تیراندازی می کنند، افراد گروه ویژه وابسته به بیت رهبری اند که نامشان شده «لباس شخصی». سردار وحید در بیت رهبری فرماندهی آنها را برعهده دارد. آنکه با سنگ از خود دفاع کرد، حرمت عاشورا را شکست و یا آنکه به سمت مردم شلیک کرد؟”

شب که خبر رسید 38 نفر جان خود را نثار آزادی ایران کرده اند، وقتی فیلم عبور اتومبیل پلیس از روی جوان دلاوری پخش شد، عکس دختر تنهای اسیر درمیان آدمکشان که انتشار یافت، هنگامی که خبر ترور خواهر زاده مهندس موسوی رسید، دیگر غروب بود و جمعیت به جانب حسینیه جماران می رفت تا به سخنان محمد خاتمی گوش کند. او داشت می گفت “آزادی از جان امام حسین هم مهمتر است” که اوباش  شیشه های حسینیه جماران را درهم شکستند. دقایقی بعد فریاد بیش از صدهزار تن تهران رابه لرزه در آورد:

صدا از اقیانوس ها گذشت و به گوش باراک اوباما رسید. او تعطیلات خود را نیمه تمام گذاشت و به واشنگتن بازگشت تا کشتار مردم ایران را محکوم کند.

رئیس دولت کودتا که فقط با رسانه های خارجی مصاحبه می کند تا میزان وطن پرستی خود را بیشتر اثبات کند، داشت می گفت: “ایران کشور آزادی است.” و گوینده همان شبکه نظر دولت آمریکا را منعکس کرد: “ایران همانند یک دولت پلیسی رفتار می‌کند.”

و مسئولان پلیس در تهران با ترس و لرز پیدایشان می شودو هرکدام چیزی می گویند مغایر با دیگری. احمد رضا رادان ـ متهم اول جنایات کهریزک ـ آماری برای “صفحه حوادث” کیهان همکارش “برادر حسین” می دهد: یکی از پل افتاده است. دیگری زیر ماشین رفته و…

رئیسش احمدی مقدم آمار را هشت نفر ذکر می کندو چیزی می گوید که مرغهای پخته  به قهقهه درمی آیند. معلوم می شود قاتل مانند سریال های مبتذل تلویزیون سردار ضرغامی، پاترول پلیس را دزدیده است. لابد بعدهم که دستگیر شود به اطلاع همگان می رسد که از آمریکا یاانگستان برای انجام این نقشه آمده است.

در همین حال “ماموران امنیتی” سر گرم دزدیدن پیکر شهدا ازبیمارستان هستند. یکیشان “علی حبیبی موسوی” است که به اعتراف پلیس “ترور” شده است. سردار نقدی که علاوه بر شکنجه گری  در امور جنایی هم خبره تاریخ است؛ عامل ترور را پیدا می کند. بله. این خود مهندس موسوی است که خواهر زاده ا ش را ترور کرده است.

لباس شخصی ها هم برای گرفتن انتقام از مهندس موسوی که یک ایرانی را ترور کرده است، به بیوت و دفاتر آیات منتظرِی، صانعی و دستغیب یورش بردند. حتما مجرمان سابقه داری که توسط سردار نقدی بسیج ومسلح شده اند، قصد دارند به این آیات منتقد درس اسلام بدهند.

دامنه دستگیری ها بازهم گسترش می یابد. تقریبا همه نزدیکان موسوی وکروبی و خاتمی دستگیر شده اند. هر کس را توانسته اند گرفته اند از مادر شهید تا همکار روزنامه نویس ما، ماشاء اله شمس الواعظین.

دستگیر شدگان را در اوین از دالان وحشت می گذرانند. در دو سوی دالان باریک مامورین باطوم بدست ایستاده اند و مردم را با شدت تمام می زنند. همین روزها مهدی کروبی که عملا درخانه محبوس شده، گفته است: “حکومت جماعتی وحشی را به جان مردم انداخته” است.

حسینیه اوین تبدیل به بازداشتگاه می شود.روش جلاد بزرگ سید اسداله لاجوری راباردیگر به کارگرفته اند. دهه شصت عینا باز سازی می شود.

“عاشورای خونین” به پایان می رسد. نیمه شب کیهان “برادر حسین” قسمت بعدی مرحله جدید کودتا را رقم می زند. تیتر اول کیهان بر فراز چندعکس فتو شاپی، چنین است:  ”خروش خودجوش سراسری مردم: به سران فتنه امان ندهید. “

از تهران خبر می رسد که درتدارک دستگیری موسوی، خاتمی وکروبی هستند.

روز بعد “محکومیت جهانی عاشورای خونین” تماشائی است. تنها ایرانیان نیستند  که در سراسر جهان گرد می آیند.افکار عمومی دنیا و رسانه های جهان آزاد در خروشند.

 تایمز می نویسد: “فروپاشی انقلاب نزدیک می شود.”

 تیتر اول گاردین این است: “اعتراض ها خاموش نشدنی است.”

عاشورای خونین در صفحات اول روزنامه ها جهانی می شود.مدام برای همکاران خود در مطبوعات جهان توضیح می دهیم که عاشورا چیست، حسین زمانه کیست و یزید کدام است؟

نسل ایرانی بزرگ شده درخارج از کشور را می بینم که دوربین بدست می دوند. همسفران جوان من در رسانه های بزرگ جهان حضور تابناکی دارند و حالا میهن آنها را خوانده است. میهن در آستانه نجات است. ایران، صدا ها  را یکی می کند.

یکی از آنهاست. در بی بی سی نوشته است: “عاشورایی که آمریکا را تکان داد. ورود حرکت های اعتراضی در ایران به مرحله ای جدید، موضع گیری های دولت آمریکا که ابتدا بسیار محتاطانه بود نیز تغییر شکل پیدا کرده است.روز دوشنبه باراک اوباما تعطیلات کریسمس خود را شکست و در برابر دوربین ها ظاهر شد تا برخوردهای خشونت بار روز عاشورا در ایران را محکوم کند. آقای اوباما رفتار حکومت ایران را بیدادگرانه خواند و گفت سرکوب وحشیانه و ناعادلانه حکومت، آرمان های مردم ایران را از میان نمی برد.اوباما همان رییس جمهوری است که اولین اظهار نظرش در باره انتخابات بحث انگیز اخیر ایران، چهار روز طول کشید، تا بعد از این مدت هم با ملاحظه بسیار بگوید از وقایع ایران ناراحت شده. اما حالا شش ماه پس از آن روزها، ابایی از محکوم کردن شدید اتفاقات ایران و درخواست آزادی زندانیان ندارد. “

و تنها امریکا نیست. روسیه متحد نزدیک جمهوری اسلامی بیانیه می دهد و از نظام تبری می جوید. چینی ها دارند بسرعت فاصله می گیرند.  خانم آنجلا مرکل بر می خروشد. دولت فرانسه مگر می تواند در برابر مطبوعات کاردیگر کند. خون فرزندان ایران بر صفحه اول همه نشریات فرانسوی جاری است.

و کودتا چیان در میهن زخمی درتدارک اجرای نقشه کهنه دیگری هستند. از پاره کردن عکس آیت خمینی آبی گرم نشده است، قرآن رابر نیزه می کنند. می خواهند مردم را روز چهارشنبه به خیابانها بکشند و فرمان دستگیری “سران فتنه” را به نام  آنها تمام کنند.

بسیح و سپاه وشورای نگهبان ازمسئولان می خواهند با “برخورد قاطع چشم فتنه را کور کنند.”

انگار یادشان رفته که در شش ماه گذشته، گرفته اند وکشته اند و شکنجه داده اند و حتی به دختران وپسران ایران تجاوز کرده اند. دیگر کدام برخورد قاطع؟ چه  می خواهنندبکنند که نکرده اند؟

روز چهارشنبه می رسد. کوه، موش می زاید. میدان انقلاب را بزور  ساندویچ و ساندیس هم  نمی توانندپر کنند.

کیهان تهران نوشته است: “اگرچه از آغاز فتنه، تمامی شواهد و قرائن و اسناد غیرقابل انکار از وابستگی سران فتنه به صهیونیست ها و دستور گرفتن مستقیم آنها از موساد- و یا از طریق سازمان سیا و برای موساد- حکایت می کرد ولی آنچه روز عاشورا همگان شاهد بودند برای دیرباورترین افراد هم کمترین تردیدی باقی نمی گذارد که سران فتنه و آشوبگران آن روز، مصداق بی چون و چرای «فئه باغیه» و دشمنان اسلام، امام، نظام و مردم هستند. دشمنان وحشی و خونریز و مأموران حلقه به گوش اسرائیل که حتی از برنامه ریزی برای کشتن خواهرزاده خود نیز دریغ نمی ورزند!سران فتنه در حالی نقش ابن سعد و شمر و خولی را برعهده گرفته اند که امروز در عاشورای سال 1388 شمسی برخلاف آن روز در عاشورای سال 61 قمری، حسین زمان تنها نیست و دیدند که پیاده نظام بزدل و اندک آنها بلافاصله بعد از حضور مردم مومن و پاکباخته چگونه به سوراخ ها خزیدند. از این پس توده های عظیم و انبوه مردم، در مقابل سران فتنه و اراذل و اوباش اجاره ای آنها ساکت نمی نشینند و اگر مسئولان نیز امروز و فردا کنند، آنان حسین زمان را در میانه میدان تنها نمی گذارند. باور نمی کنید؟! بگردید تا بگردند.”

توده های عظیم و انبوه مردم، دارند ساندویچ گاز می زنند. تلویزیون جمهوری اسلامی همه جمعیت را با لنز بسته می گیرد. احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، سخنرانی می کند. پیش ازاو واعظ طبسی- سلطان خراسان- سران فتنه را محارب خوانده است. سخنان پیشکار او نشان می دهد “اراذل و اوباش اجاره أی” کیستند:

“سخنران تجمع روز چهارشنبه حامیان دولت در میدان انقلاب با حمله شدید به معترضان و مخالفان دولت و تمجید از رهبر جمهوری اسلامی به عنوان “تنها گزینه رهبری روی کره زمین” معترضان به آیت‌الله خامنه‌ای را “مشتی بزغاله و گوساله” خواند.احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، که در اجتماع چند هزار نفری حامیان دولت که به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی و برای محکومیت آنچه “هتک حرمت مراسم عاشورا” خوانده شد سخن می‌گفت، مخالفت با ولایت فقیه را مخالفت با امام زمان، اصل امامت، قرآن و اسلام خواند. اوگفت: “یک مشت گوساله بزغاله علیه ولایت فقیه شعار می دهند و با ولایت مخالفت می کنند.”

آخرین حرفش دادن مهلت به “سران فتنه” بود تا “توبه” کنند. عقب نشینی کامل از نقشه طراحان کودتا.

 هفته تاریخی تمام می شود. کیهان در سر مقاله اش می پرسد: “بازی تمام؟ اول ماجراست…”

ما جواب می دهیم: اواخر بازی است. سلاح شما گلوله و نیرنگ است و خشونت. ما به روح ایران  مجهزیم. به عشق. به مسالمت. کمی تاریخ را ورق بزنید. تازیان ومغولان را خوی انسانی دادیم، شمایان که رقمی نیستید….