زیر آب نظام

هوشنگ اسدی
هوشنگ اسدی

رئیس جمهور امام زمانی که حالا نظریه پرداز اومانیسم شده است، حرف آخر را اول هفته می زند: کار تمام است. سپاه “ساده‌لوح و غافل” می داندش هنوز، و محموداحمدی نژاد در هفته ای که بزرگترین اختلاس تاریخ ایران به مبلغ ناچیزسه هزار میلیاردیلو رفته، دولتش را “پاک ترین دولت تاریخ” می داند و دارد برای چندمین باربه دامان “شیطان بزرگ” می رود. نیویورک:مکانی برای شعار درآشکار، سازش در خلوت.

هفته سوم شهریور است و اوضاع چنان آشفته وخطیر که 17شهریور فراموش می شود.  لینک سالگرد درگذشت آیت اله طالقانی به داغی نمی رسد. وهیچ کس هم یادش نیست در شهریور 1320ایران توسط متفقین اشغال شد الا احمدی نژاد که این ماجرا را هم دکانی کرده ست برای عوامفریبی.

تبلیغات دامنه داری شروع شده است تا چهره “امام خامنه ای” و رئیس جمهورش بر محور آزادی دو آمریکائی از تاریکی دیکتاتوری به روشنای آزادی خواهی آورده شود.

و احمد جنتی که خبر تائید دولت احمدی نژادرا از طرف امام زمان آورده بود، این باربعد از دیدار ناتمامش با عزرائیل پیامی دارد: “ولایت فقیه برای این است که جلویدیکتاتوری‌ها را بگیرد.”
هفته ای  است که پلیس بین الملل- اینترپل- برای دستگیری معمر قذافی، فرزندش سیف الاسلام و عبدالله السنوسی، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی لیبی، حکم بازداشت “قرمز” صادر کرده است. ولی فقیه که گویا صرف نداشت جلو دیکتاتوری قذافی رابگیرد، حالا دیکتاتور دیگر درحال سقوطی را که بشار اسد باشد و مخفیانه به تهران آمده تشویق به انجام “اصلاحات” می کند.

معلوم نیست در آن دیدار رئیس جمهور سوریه شعار “مرگ بردیکتاتور” خیابانهای تهران را به خاطر “کنترل کننده دیکتاتوری” آورده باشد یانه، اما حتما در بولتن های محرمانه این حرفهایمصطفی تاجزاده را منتشر کرده اند:

“اقتدارگرایان ایرانی تلاش می‌کنند با تجرید، تجزیه و تفکیک اصل ولایت فقیه از پیکره قانون اساسی، آن را عملاً به شکل «خدا- ولی فقیه- ایران» در آورند و به این ترتیب روایتی ولایی از اصل شاهنشاهی «خدا- شاه- میهن» به دست دهند.”

 رهبر جمهوری اسلامی  با افزودن معنای جدیدی از مطلقه به فرهنگ سیاسی بر همه این حرف ها خط بطلان می کشند: “مطلقه یعنی در دستِ کلیددار اصلی نظام، حالت انعطافی وجود دارد. ولایت مطلقه فقیه یعنی انعطاف پذیری دستگاه ولایت.”
محمود احمدی نژاد، هم می گوید: “در ایران دمکراسی کنترل نشده وجود دارد و  من نماینده اکثریت هستم و در انتخابات آزاد و واقعی آرای اکثریت شرکت‌کنندگان را به دست آورده‌ام. کار تمام است.”

حالا “سارکوزی فکر می کند رئیس جنگل است”- به گفته رئیس دولت کشوری با دمکراسی کنترل نشده- فکر کند، اصل مردم ایرانند، که در فهرست “شاد‌ترین مردم دنیا” قراردارند وآنهم درجایگاه ۲۰۲، از بین ۲۲۰ کشور. و تازه دراین هفته یکرکورد جهانی دیگر هم نصیبشان می شود. خبر را روزنامه شرق می دهد: “انجمن صادر‌کنندگان گوشت گاو برزیل به تایمز‌مالی اعلام کرده که ایران با پشت‌سر گذاشتن روسیه در سال‌جاری میلادی تبدیل به بزرگ‌ترین بازار صادرات گوشت گاو برزیل شده است.”

اصلا هم  مهم نیست که بین۱۰ تا ۳۰درصدبرقیمت دارو‌ها افزوده  شده و یابر اساس گزارش آکادمی ملی علوم آمریکا، ایران تا سال 2015 از صادرات نفت باز می ماند. مهم این است که ایرانیان آزادی کنترل نشده دارند.

 

 

و برای از بین بردن این “آزادی” است که جهانیان دست به دست هم داده اند. این هفته پروژه ۱۳۰ میلیون دلاری “نگهبان خزر” با همکاری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان عملیاتی می شود. آذربایجان دو رادار جدید  را با کمک امریکا، یکی در آستارا (مرز ایران) و دیگری در منطقه خیزی (مرز روسیه) مورد بهره برداری قرارمی دهد .۱۰ میلیون دلار کمکهای بلاعوض نظامی آمریکا در قالب ارائه قایق های تندرو، تجهیزات دیدبانی و ارتباطاتی پیشرفته به آذربایجان همدر راه است.

اوراسیا- نشریه روسی – می نویسد: “شادی مقامات جمهوری اسلامی از بحران اخیر در روابط ترکیه و اسرائیل، با انتشار خبر استقرار سیستم دفاع موشکی ناتو در ترکیه، به سرعت جای خود را به خشم می دهد. ترک ها این تصمیم را علی رغم درخواست های مکرر ایران برای عدم استقرار این سیستم در ترکیه، گرفته اند.”

جمهوری اسلامی، یک هفته بعد از سخنان نیکلای سارکوزی،  با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد رسماً از  رئیس‌جمهوری فرانسه، شکایت می کند: “در صورت حمله خارجی به خاک ایران “بدون تردید و درنگ” به آن واکنش نشان خواهد داد.

این نامه تازه منتشر شده  که تونی بلر- نخست وزیر  سابق انگلستان- به سارکوزی می پیوندد و حرفش تیتر روزنامه گاردین  می شود: “تغییر نظام ایران، موجب خشنودی منطقه.”

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، اظهارات تونی بلر، نخست وزیر اسبق بریتانیا را بی ارزش می داند وشایسته پاسخ نمی شمارد، اما احمدی نژاد به این سخنان  واکنش نشان می دهد: “شما آرزویتان را به گور می‌برید من چه باشم یا نباشم شما کارتان تمام است و رو به جهنم می‌روید”.

اخباری که از پیش نویس گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمیبه مطبوعات راه یافته، زمینه سخنان  سارکوزی-ـ بلر را آفتابی می کند: “گزارش حاکی از «نگرانی فزاینده» در باره «فعالیت‌های مربوط به توسعه محموله هسته‌ای برای استفاده در موشک‌هااز سوی ایران» است.”
“گزارش تازه و حیاتی” که به جزئیات میزان “توسعه بار هسته‌ای” و کاربرد موشکی آن در ایران می پردازد در اجلاس هفته آینده آژانس مطرح می شود.

سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی، با ارسال نامه‌ای به کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  به سیاستی  نخ نما توسل می جوید واز آمادگی ایران برای ازسرگیری دور جدیدی از گفت‌وگوهای هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ خبر می دهد.

دشمنان برای انتخابات هم برنامه دارند که کاشف آن سردار نقدی، بی نیاز از معرفی، است: “تبدیل انتخابات به چالشی برای نظام” و برای مقابله  باآن: “باید هوشیار و با یکدیگر صمیمی باشیم و خویشتنداری کنیم. رقابت انتخاباتی حدی دارد، باید حد شرافتمندانه آن حفظ شود.”

بیانیه مجلس خبرگان اولین قدم شرافتمندانه را بر می دارد: “به فتنه‌گران قدیم و جدید نصیحت می‌کنیم که اگر با سیل خروشان ملت همراه نشوند، غرق می‌‏گردند.”

فتنه قدیم را برادر محمدحسین صفارهرندی و اخراجی دولت احمدی نژاد، به دو دسته تقسم می کند “فتنه اصغر”- اعتراضات تیر 78- “وفتنه اکبر” - اعتراضات پس از انتخابات 88 - و جوری ادامه می دهد که انگار دارد بازهم سر مقاله کیهان را می نویسد: “می خواستندزیر آب اسلامیت نظام را بزنند. حقیقت اصلی در فتنه 88 براندازی نظام بود که 10 سال پیش از این یکی از عوامل مؤثر فتنه اعلام کرده بود که آنها به دنبال جایگاهی تشریفاتی برای رهبری هستند”.

روح اله حسینیان ـ یار گرمابه وگلستان سعید امامی- که خودرا “جزو اخراجی های 4” می داند، می گوید: “تحلیل لاریجانی این بود که موسوی رأی می‌آورد.” وهمگان را به یاد تبریک پیروزی موسوی توسط لاریجانی می اندازد که تکذیبش را کسی باور نکرد و معنای زندانی بودن میر حسین موسوی را هم بیشتر روشن می کند.

حمید رسایی، نماینده حامی احمدی نژاد که اکنون به مخالفان مشایی پیوسته، از برنامه مفصل برای مقابله بافتنه جدید خبر می دهد: “جبهه پایداری تاکنون مجموعه‌ای از اظهار نظرهای 474 شخصیت‌ ملی در خصوص فتنه 88 و کودتای شکست خورده سبز را تهیه کرده و اگر مسیر حرکت به سوی کسانی برود که فاقد شرط اعلام شده باشند با انتشار عمومی مواضع این افراد جلوی هرگونه انحراف از منشور جامعتین را خواهد گرفت”.

برخی از این خواص به گفته حجت الاسلام رهدار، عوام هستند: “مقدس‌های نادان”همچون ابوموسی اشعری. و فعلا یکیشان معرفی  شده است: علی مطهری. و یکی از اساتید حزب موتلفه هم که اسداله بادامچیان باشد، می کوشد هاشمی رفسنجانی رااز فهرست بیرون بکشد.

یک سر دیگر فتنه جدید را داوود احمدی نژاد معرفی می کندو اندکی مرز رقابت های “شرافتمندانه” را گسترش می دهد. برادر رئیس دولت مستقر  با مقایسه “جریان انحرافی” با “کاهنان معبد آمون” در عصر حضرت یوسف، آنان را به فساد “مالی، سیاسی و اخلاقی” متهم و خاطرنشان می کند: “این جریاندر صدد انحراف افکار عمومی و سنگ‌اندازی در زندگی مردم و چالش در نظام‌ ولایی است”.

محموداحمدی نژاد، معتقد است: “این‌ها جریان انحرافی نیستند و خیلی هم آدمهایی ولایی و زلالی‌اند.”

ومصباح از یزدی ازراه می رسد. روزهائی  است که معلوم شده دادگاه به شکایت رحیم مشائی از منصور ارضی رسیدگی نمی کند. مفسر نظریات طالبانی” رهبر فرزانه” خیلی خیلی “شرافتمندانه” حرف های مداح محبوب رهبری را که مشائی را “آلت تناسلی” احمدی نژاد خوانده بود، تغییر می دهد و او را “تیر سه شعبه” می خواند. کاری هم به اظهارات همسایگان مشائی ندارد که می گویند سحرگاهان با صدای مناجات او بیدار می شوند.

هفته به انجام می رسد.  بازی آزادی دو زندانی آمریکائی ادامه دارد. قوه قضائیه “مستقل” جمهوری اسلامی می گوید آنها آزاد نشده اند و درخواست وکیلشان درحال بررسی است. محمود احمدی نژاد را که می گوید بخاطر رهبری سکوت کرده بازی داده اند و یا قرار است نسیم رافت اسلامی از بیت آقابوزد؟

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، برای رام کردن شریک سرکش به روسیه رفته است تا ضرورت تغییر در سیاست‌های فرصت‌طلبانه کرملین در قبال تحولات منطقه‌ای را به ولادیمیر پوتین، نخست وزیر، و دیمیتری مدودیف، رئیس جمهور آن کشور، خاطرنشان کند.

و متن نامه ای از هدی صابر در فضای مجازی منتشر می شود:

باز جهان چرخان است

میل ها پویان است

و آینده، امیدواران

روشنی فردا از درز دیوارها، بس هویدا