تخم دو زرده

هوشنگ اسدی
هوشنگ اسدی

http://houshangassadi.com/

 مرداد ماه با “مرغ” و “تخم” و”نظام” آغاز می شود.درهمان حال که “نظم نظام آینده جهانی” و “مهم ترین حادثه بعد از جنگ دوم جهانی” درسوریه درحال رقم خوردن است؛ رئیس جمهور که طبق نقشه رهبر دارند از اجرای انتخابات آینده هم کنارش می گذارند وبرای دوباره مطرح شدن فقط مانده که برهنه در میادین برقصد، به خاطر ائمه جمعه و جماعات می آورد که جمهوری اسلامی” تخم دوزرده” نکرده است و باز از امام زمان مایه می گذارد.

سرداری ازتبارمجتبی نواب صفوی، - تروریست الگوی آیت اله خامنه ای، -چاک دهان می کشد و انگار که دارد باز سرمقاله کیهان را می نویسد، می گوید: “برای پیروی نکردن ازولی فقیه بازی درمی‌آورد و برای طفره رفتن از فرمان نائب امام زمان (عج) به دروغ به امامت ولی عصر (عج) توسل می‌جوید و می‌گوید وقتی ما خود امام زمان (عج) را داریم به حجت و نائب او نیازی نداریم.توغلط کردی؛ توبی‌سرو پا وبی‌مقدار از معرفت و بی‌مقدار از ایمان و بی‌مقدار از تقوا!”

معلوم نیست دعوای حسین صفارهرندی بر سر کدام “امام زمان” است؛ امامی که در معتقدات مردم ما جای استواری داردویایکی از”سه هزار امام زمان زندانی” در جمهوری اسلامی. اما پایوران جمهوری- عموما نمایندگان “رهبر”- از “تخم های نظام” خبرمی دهند که برخی شان هزارتا زرده هم بیشتر دارد.

رییس دفتر “مقام معظم” برای نشان دادن پیشرفت کشوربه یک اشارت تولید نفت ایران را به روزانه ۲۰ میلیون بشکه می رساندو آنهم در روزهائی که برای فروش همین یک میلیون و یکصدهزار بشکه تولیدی با “تخفیف‌های نامعقول” و قبول “مدارک جعلی” در بدر دنبال دلال می گردند. تمام تلاش‌ها برای فروش گاز به اروپا هم به “بن‌بست ” می رسد و هیات اعزامی شرکت ملی گاز به چند کشور اروپایی دست خالی برمی گردد.

 وقتی هم خبرگزاری رویترزگزارش این دلالی جهانی را می دهد، بلافاصله یک مهر “ستون پنجم تحریم ها” روی پرونده کاریش می خورد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، جهان را به غنی سازی اورانیوم ۵۶ درصدی تهدید می کند. انگاررضا نقوی خبر ندارد که نماینده مستقیم دفتر رهبری دارد دراستانبول یقه می دراند تاموافقت هلگا اشمیت را برای توقف تحریم ها بگیرد.

یک عدد حجت الاسلام دیگر- نامش رحیمیان – که نماینده رهبر جمهوری اسلامی دربنیاد شهید وامور ایثارگران باشدازسفرسالانه پنج میلیون ایرانی به خارج از کشور خبر می دهد که تمام آنها به کشورهای مرکز فحشاء می روند وسالی پنج میلیارد دلار خرج فحشاءمی‌کنند.

ودرست درهمین روزها پلیس دربرابر “روزه خواران” در ایران به صف می شود. آتلانتیک وایرگزارش می دهد: “گشت ارشاد ایران شوخی ندارد.” جنگ سپاه با نام لبیک یا خامنه‌ای علیه زندگی غربی در تهران برای چند هزارمین بار آغاز می شود.

تخم زرده این باره تئوریک ومرتکب آن سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ است: “رصد تهدیدات فرهنگی، اجتماعی تهران زیاد بوده است.ما به چهارتهدید وهدف کلان رسیدیم.تضعیف ایمان، باورها وارزش‌های انقلاب واسلام، ترویج زندگی غربی وگسترش آن، ترویج وایجاد فضای غیراسلامی وساختارشکن وتربیت نیروهایی که بتوانند برای آنها نقش‌آفرینی کنند”.

وتلاش سی وسه ساله ای که ثمره اش خرج سالیانه پنج میلیارد دلاربرای فحشاء د رخارج از کشور وترویج زندگی غربی و گسترش آن در داخل است، باز عملیاتی می شود.
حجت الإسلام موسوی دادستان عمومی وانقلاب نیشابور، داردبرای مردمی که دراعتراض به گرانی مرغ به خیابان آمده اند، گلو می دراند: “حقیقتا اگر کسی این حرف ها را بشنود باید از این مصیبت گریه بکند، ما انقلاب نکردیم برای نان و آب.”

انگارجناب دادستان روزنامه نمی خواند و این تیتر را نمی بیند: “موج گرانی سراسر ایران را فراگرفت” و حتی حرف های حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری را هم نمی شنود: “تحریم ها ما را در شرایط جنگی تمام عیار قرار داده است.”

کار از حجج اسلام به علمای اعلام می رسد تا برای تخم چند زرده گرانی فکری کنند.

مرجع تقلید حکومتی- شکر شکن شیرین سخن- از مردم می خواهد مرغ نخورند. دکتر حسین باقر زاده، بر حضرت آیت اله مکارم شیرازی که سلطان شکر است رخت ملکه می پوشاند: “اگر بتوان نظام ولایت فقیه علی خامنه‌‌ای در سال ۱۳۹۱ را با حکومت لویی شانزدهم در آستانه انقلاب کبیر فرانسه مقایسه کرد (که قیاس چندان مع الفارقی نیست)، ناصر مکارم شیرازی را باید ماری آنتوانت آن به حساب آورد.”

دکتر فریدون خاوند-ـ اقتصاد دان-ـ گزینه حکومت را بازگشت به اقتصاد جنگی می داند؛ تعبیری که در فرمان خامنه ای “اقتصاد مقاومتی” نام می گیرد.

 و درروزهائی که تازه فاش و صد البته تکذیب می شود که از هشت ماه پیش زمین های کشاورزی ایران به قطری ها واگذار شده است، وخبر خشک شدن ۶۵ درصد از دریاچه ارومیه می رسد، “نظام” برای اجرای فرمان رهبربیش از شش هزار روحانی را به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان به سراسر ایران می فرستد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات٬ علی باقری معاون شورای عالی امنیت ملی و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت به این مبلغان در زمینه های سیاسی٬ اقتصادی و هسته‌ای “خط” می دهند تا به شهرها و روستاهای کشور بروند وبا “توجیه” مردم ایران در خصوص گرانی‌ها٬ آثار تحریم‌ها و خط قرمز‌ مذاکره با آمریکا، همان کاری را کنند که محمد خاتمی از خدا می خواهد: حفظ نظام.

این مبلغان طبق نظر مقامات امنیتی باید به ایرانیان که طبق آمار منتشره دراین هفته از مرز ۷۵ میلیون نفر گذشته اند، ۲۸ درصد شان روستایی و ۷۲درصدشان شهری هستند، ۹۳.۲ درصد شان باسوادند وزنان ۶۰ درصد ورودی‌ دانشگاه‌هایش را دراختیار دارند،

“رهنمود” بدهند. بگویند علی خامنه‌ای “مسئول” تحریم‌ها ومشکلات ناشی از “سیاست اتمی” نیست و “دشمنان” تلاش می‌کنند با طرح این مسائل رهبررا بی‌اعتبار کنند.تحریم‌های اعمال شده علیه ایران “فلج” کننده است و مردم باید در برابر فشار‌ها “مقاومت” و با مسئولان همکاری کنند.

 هنوز روشن نیست مبلغان باید به مردم ایران در باره آمریکا چه باید بگویند، اما احمد خاتمی رسمادر”همایش طلایه داران تبلیغ” در کاشان پر زرده ترین تخم “نظام” را در بساط “شیطان بزرگ” می بیند: “پس از گذشت ۳۳ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، این شیطان نه تنها کوچک نشده، بلکه بزرگتر از سابق نیز شده است.” لابد اینهم از خصایص “شیطان بزرگ” است که هر چه بیشتر فر یاد مرگش را سر بدهی یا توی دهانش بزنی، بزرگتر می شود. قاعدتا به همین دلیل است که به فرمایش یک عدد حجت السلام دیگر- کاظم صدیقی نام٬ امام جمعه موقت تهران: “برخی سرخوردگان سیاسی به آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی «طعنه» می زنند ومی خواهند با سوء استفاده از سخنان آیت الله خمینی، جاده سازش با ایالات متحده آمریکا را صاف کنند.”

گروهی از روحانیون و نظامیان نزدیک به علی خامنه‌ای هم به طور مستقیم و غیرمستقیم از مردم می‌خواهند دربرابرفشار تحریم‌ها ایستادگی واز دیدگاه خامنه‌ای درمقابله با آمریکا حمایت کنند.

“رهبر فرزانه” هم اواسط هفته در صحنه ظاهر می شود تا دیدگاه خودش را به نام “ملت” چهار میخه و پر زرده ترین تخم “ نظام” را هدیه تاریخ ایران کند: “فشارها و تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی، نمی تواند موجب تجدید‌نظر در محاسبات ایران شود.آنها به صراحت می گویند باید با تشدید فشارها و تحریمها، مسئولان ایران را وادار کرد که در محاسبات خود تجدید نظر کنند، اما ملاحظه واقعیات باعث می شود که ما نه تنها درمحاسبات خود تجدید نظر نمی کنیم ؛بلکه با اطمینان بیشتر به راه مورد نظر ملت ادامه دهیم.”

فرمان “نظام” که همان سیدعلی حسینی خامنه باشد، صادر شده است. دیدار تازه اشمیت- باقری در سایه “مواضع بدون تغییر ایران” به پایان می رسد و آینده به قرار برای مذاکره تلفنی سپرده می شود.

یکی ازدورقیب برای کسب مقام “غلام خانه زاد”ی رهبر، که علی لاریجانی باشد، بلافاصله خودرادرمرکز “مقاومت” قرارمی دهد. رئیس مجلس و برادرش بادورزدن رئیس جمهورودرحضور وزرای اقتصادی در جلسه ای غیرعلنی راههای “اقتصاد مقاومتی” را بر می رسند.

 علی لاریجانی برای سوریه نسخه می پیچد: “می‌توان کمیته‌ای را در سوریه تشکیل داد که از طریق آن ظرف مدت مشخصی انتخابات مجلس با مشارکت همه گروه ها و حتی مخالفان برگزار شود و در همین فاصله انتخابات ریاست جمهوری انجام شود.”

احمد وحیدی، وزیر دفاع دولت جمهوری اسلامی، “اقدامات تروریستی” در سوریه را محکوم می کند.

مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، می گوید: “دشمن قادر به جابجایی نظام در سوریه نیست. دوستان اجازه چنین کاری را نمی دهند.”

واکنش جمهوری اسلامی به حوادث سوریه را می توان در نشریات دولتی دید: “دمشق آرام است، سلیمانی زنده.”

قاسم سلیمانی معلوم نیست در تهران است و یادر در منطقه “المزه ” در مرکز دمشق که ارتش سوریه سرگرم اعدام های دسته جمعی مخالفین است. براساس گزارش العربیه برخی از اعدام شدگان غیرنظامی هستند و هیچ رابطه ای با ارتش آزاد سوریه ندارند.

روزآخرهفته برای “نگاه هفته”، اتحادیه عرب خواستار کناره گیری فوری بشار اسد از قدرت می شود. دبیر کل اتحادیه عرب، به روزنامه الحیات می گوید: “عمر حکومت بشار اسد رو به پایان است. اکنون گفتگو بر سر انتقال قدرت است نه اصلاحات سیاسی در حکومت بشار اسد. “

نبیل العربی بزودی به چین و روسیه خواهد رفت تا آنها را به تغییر سیاستشان در مورد سوریه ترغیب کند؛کاری که حبیب اردوغان در مسکو مشغول آن است.

حکومت بشار اسد باگام های بلندروبه فروپاشی می رود.در ادامه جدایی مسئولین رژیم بشار اسد، عبداللطیف الدباغ سفیر سوریه در امارات و همسر وی لمیاء الحریری سفیر رژیم در قبرس، از رژیم بشار اسد جدا می شوند و به مخالفین می پیوندند.

چهارشنبه شب، خبرها از هوا هم داغترمی شود. سرتیپ مناف طلاس در کنار مخالفان اسد قرار می گیرد. شبکه تلویزیونی العربیه بیانیه اش رامی خواند: “با شما سخن می‌گویم نه به عنوان یک مقام مسئول بلکه به عنوان یکی از فرزندان سوریه و یکی از فرزندان ارتش عربی سوریه که مخالف رفتارهای مجرمانه این حکومت فاسد است.”

 با مطرح شدن موضوع تشکیل دولت انتقالی در سوریه توسط مخالفان، از طلاس به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌های ریاست این دولت، نام برده می‌شود. خبرگزاری امنیتی فارس چند روز پیشتربازگشت مناف طلاس را بهمراه پدرش به دمشق در بوق کرده بود.

تخم های دو زرده “نظام” در نقاط دیگر منطقه هم جوجه می دهند. خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی گروه فلسطینی حماس با محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر در قاهره دیدار می کند و انتخاب او را آغاز فصلی نوین در این کشور می خواند.این دیدار یک روز پس از دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با مرسی صورت می‌گیرد.

رییس جمهوریمن می گوید: “ما ایران را در دنیا رسوا خواهیم کرد.” عبدربه منصور هادی معاون پیشین علی عبدالله صالح و رییس جمهوری موقت دولت انتقالی یمن، از فعالیت های جاسوسی جمهوری اسلامی در یمن پرده بر می دارد: “مهم نیست که آنها ـ-جمهوری اسلامی ـ- چقدر پول در اینجا خرج کرده و چقدر تلاش دارند با احساسات مردم یمن بازی کنند، آنها قطعا شکست خواهند خورد.”

امردادماه آغاز شده است. حلقه محاصره تنگترو گرانی دامن گسترده تر. آرد هندی در تنورنانوائی ها. مخوف ترین سلاح ها در کمین. “نظام” که تحریم را “ورق پاره” می خواند و “لطف الهی” برای رونق اقتصاد کشور، کمربند ها رادارد سفت می کند. علی لاریجانی که آمده بود تا در اتمی را با گوهر تاخت بزند، از تشکیل” ستاد رفع مشکلات اقتصادی با حضور سه قوه “ خبر می دهد. دو قوه دیگر یکیش برادرصادق است و رئیس جمهور هم که لابد دارد دنبال نخودسیاه می گردد. در حقیقت مسئول “اقتصاد جنگی نو” برادران لاریجانی هستند. و این تازه از نتایج سحر است. مقام‌های دولتی ایالات متحده می‌گویند “اطلاعات جدیدی” به دست‌شان رسیده که حاکی از طرح ایران برای ایجاد اختلال در تجارت جهانی نفت است و این طرح “شامل حمله به سکوهای نفتی و کشتی‌های نفتکش” نیز هست.

کشتی های جنگی روسیه وارد آب های مدیترانه می شوند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می گوید: “آنچه در سوریه می‌گذرد، به راستی فراتر از یک انقلاب مردمی کلاسیک است سرنوشت سوریه، نظام و نظم جدید جهانی را رقم خواهد زد.”

حزب کمونیست روسیه، رسما اعلام می کند: “اگر دخالت نیروهای نظامی خارجی در سوریه شکل عملی به خود بگیرد مهم ترین حادثه بعد از جنگ دوم جهانی روی خواهد داد.”

 دریک سوی این “مهم ترین حادثه” غرب متحد ایستاده است به همراه ترکیه و کشورهای خلیج فارس. ایران در دهانه توفان هولناک قرار دارد. “نظام” به نام “ملت” با گام های بلند ایران را به قلب حادثه نزدیک می کند. سید علی خامنه ای گوش بر همه توصیه ها و هشدار ها بسته است. این هفته بادستور “مقاومت” و بستن راه آشتی، در اصل راه حمله به ایران را می گشاید. گرانی سراسر مهین را در می نوردد و ویرانی سلاح ترین مخوف ها رابه دست می گیرد.

پنج چهره ملی-ـ مذهبی با تکیه بر تجربه ملی کردن صنعت نفت، جنگ راپس می زنند وحضور مردم در صحنه را بعنوان راه نجات فریاد می کنند: “چاره منطقی و دنیا پسند برای جلب اعتماد جامعه جهانی در گرو اعتمادسازی در سیاست داخلی حکومت است. در این نکته تریدی نیست که گشودن گره معضلات کنونی به نحوی که فشار تحریم های همه جانبه سیاسی و اقتصادی از ملت ایران برداشته شود و رابطه ایران با جامعه جهانی صلح آمیزشده و بر اساس اعتماد و احترام متقابل استوار گردد، بی آنکه کمترین خدشه ای به حق حاکمیت مردم ایران وارد شود و یا استقلال و تمامیت ارضی میهن مان در مخاطره قرار گیرد؛ نیازمند تقویت همبستگی ملی است و این نیز میسر نمی شود مگر آن که با سازو کارهای قانونی و دومکراتیک به مردم ایران حق مشارکت و نظارت در کلیه امور داده شود. در این صورت است که وحدت ملی تامین می شود و در پرتو آن وحدت و همبستگی، همه دست در دست هم به توسعه همه جانبه کشور همت گماشته و در برابر زیاده طلبی هر قدرت خارجی ایستادگی نشان خواهند داد.”

راه نجات ایران “آزادی” است. و سخن آزادی این هفته از فریدون مشیری:

گر تو آزاد نباشی

نه همین غمکده، ای مرغک تنها قفس است

گر تو آزاد نباشی همه دنیا قفس است

تا پر و بال تو و راه تماشا بسته است

هر کجا هست، زمین تا به ثریا قفس است

تا که نادان به جهان حکمروایی دارد

همه جا در نظر مردم دانا قفس است……